Huset er smadret....
Fra : Kim2000

Dato : 19-11-09 15:47

I morges valgte en kamp/muskel hund at ville spise min killing, der sad i
vinduet!! (der var åben).

Hunden ind gennem vinduet, killingen spænede væk, hunden efter sig, hunden
baldrede ind i skrivebordet, væltede en reol, køkkenbordet er smadret da den
hoppede op af det da jeg selvfølgelig kæmpede for at holde den væk fra
killingen. En el kedel fyldt med mere eller mindre kogende vand blev smadret
direkte i kræets nakke uden det fik den til at stoppe, andet end den
bed/revet/flået mig i armen, så jeg faldt jeg, hunden efter killingen igen.
Da jeg kom op igen var det med et toastjern i hånden som den fik direkte i
knolden, og derefter et mere, så den stod og vaklede. Ind af døren kom en
forpustet ejer. Han fik endelig styr på sin hund. Han kunne se min blodige
arm, at køkkenet og stuen er helt smadret. Vi taler om at skrivebordet er
decideret ødelagt, køkkenbordets ene ben er kollapset og elkedel og
toastjern er ødelagt. Og min arm er nu forbundet, men ellers er jeg sluppet
heldigt fra det.

Ejeren sagde med det samme at hunden ville blive aflivet samme dag og sagen
er meldt til politi og forsikring.

Og min killing er iøvrigt fortsat levende og uskadt. Og hvor var Molly
hunden , hun var såmænd ude og blive luftet, men hun ville umuligt kunne
have forsvaret killingen.

Og så skal jeg iøvrigt til at rydde op og dét gider jeg bare ikke

Fra : Kate

Dato : 19-11-09 18:31

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in

> Og min killing er iøvrigt fortsat levende og uskadt. Og hvor var
> Molly hunden , hun var såmænd ude og blive luftet, men hun ville
> umuligt kunne have forsvaret killingen.

Hold da op, det lyder godt nok vildt..... Alligevel godt du var hjemmme
så du kunne stoppe det og sikre dig at ejerens forsikring betaler.
Stakkels jer, men egentligt også den hund for den må jo have haft en
kæmpebrist i sit hoved.
Det er skrækkeligt at der er så mange af de hunde, det giver jo de gode
hunde et dårligt ry ;-(

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 21-11-09 18:05

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
>I morges valgte en kamp/muskel hund at ville spise min killing, der sad i
>vinduet!! (der var åben).

Godt at din killing har det fint.

Jeg prøvede noget lignende, ja næsten for ca 12 år siden.
Der kom min kat + en fremmed hund, hoppende over lågen ind gårdspladsen.
Katten ind i huset og hunden efter.
Men nu var jeg der, i entreen til min bolig.
Så jeg greb det nærmeste våben jeg kunne finde, en gummistøvle.
Det lykkedes mig faktisk at holde hunden i entreen med slag fra min
gummistøvle, ja jeg ved godt man ikke må slå på dyr. Men lige her slog min
hjerne også fra og jeg ville ikke have den der fremmede hund ind.

Så kom ejeren til hunden, Ja det tør jeg næsten ikke skrive, men det er jo
12 år siden,
Hun talte tysk til hunden, for den var importeret og forstod ikke dansk,
sagde hun ?

Ung pige med muskelhund.
Nå hun fik sin hund igen og undskylde mange gange.

Der var et busstoppested lige udenfor hvor jeg boede, og det var der de stod
da min udekat kom løbende forbi.

Det var lidt for meget for hunden.

Dengang var der ikke noget der hed dræber/muskel hunde. De hed kun hunde.

Og selvom det var en grim oplevelse så er det godt at din kat har det fint

Mvh Allan

Fra : Kim2000

Dato : 21-11-09 22:18

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og selvom det var en grim oplevelse så er det godt at din kat har det fint

Det som er rystende ved hunden synes jeg er ligeså meget hvor meget der
skulle til for at stoppe den, en liter brandende varm varm klasket i hovedet
sammen med elkedlen som faktisk gik så meget i stykker at jeg kun stod med
håndtaget, så jeg har altså slået til. Uden den stopper op af den grund. Da
jeg slog den med toaster var det med håndtaget og da det ikke gjorde indtryk
var det fat i ledningen og smaske den og den gik altså fortsat ikke i
gulvet. De må eddermane være stærke og tykhovedet.

Fra : Kate

Dato : 21-11-09 23:10

> Det som er rystende ved hunden synes jeg er ligeså meget hvor
> meget der skulle til for at stoppe den,

Fornyligt så jeg en ekspert udtale sig. Der var igen sket overfald,
faktisk 3 eller 4 indenfor få dage. Bl.a. var en lille hund blevet
dræbt af en muskelhund. Denne ekspert udtalte at det der var ved disse
amokhunde var netop det at de ikke stopper, selv når de har vundet
bliver de ved. de mangler simplethen den stopfunktion som
normaltfungerende dyr har. Det er den hvor hunden når, modstanderen
ligger ned, stopper. Eksperten forklarede at det var det der gjorde de
hunde så forfærdeligt farlige og når så folk samtidig med at ville have
de hunde, ikke vil betale for at hunden er præget rigtigt, men køber
fra billige hundefabrikker, så nangedobles problemet. Ja, det var sådan
jeg forstod det, og tænkte at: ja, jeg har talt med folk som ikke vil
give de 5-10.000kr for en hund og så køber de en til 2-3000kr som er
importeret fra eks Polen.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-11-09 16:29

Allan G <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote:

<znip>

> Hun talte tysk til hunden, for den var importeret og forstod ikke dansk,
> sagde hun ?

I gamle dage hed det sig vist nok om adlen, at de talte fransk
indbyrdes, tysk til hunden og dansk til deres tyende

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Pein

Dato : 23-11-09 06:44

On 21 Nov., 18:04, "Allan G" wrote:
* snip *

> [...]
> 12 år siden,
> Hun talte tysk til hunden, for den var importeret og forstod ikke dansk,

* snip *

Hvis hunden har fået en eller anden træning, så kan det sagtens være
at den forstår kommandoer på et bestemt sprog, f.eks. Tysk, og evt.
ikke fatter noget på Dansk. Det er vel helt naturligt.

Godt der ikke skete Kim2000's killing noget. Godt den åbenbart var
hurtig til at komme af vejen. For det var da godt nok en sur
oplevelse. Og godt at ejeren var med på at få hunden aflivet.
--
Mvh. Niels
(nu med lille ny killing; Woody, til at holde Misser med selskab)

Fra : Kim J

Dato : 25-11-09 08:06

Hej Kim,

Godt der ikke skete killingen noget. Jeg prøvede det med modsat fortegn for
et par år siden. Det var bare min kat der hoppede ind til naboen som havde
en stor schæfer hund. Katten mente åbenbart ikke den havde ret til at være
der, og jægede den rundt i stuen. Der var væltet en del ting, og katten
sprang først ud af vinduet igen da naboen vågnede. Det var en lidt små sur
nabo, jeg talte med dagen efter, og jeg havde dæleme svært ved at holde
masken.

Hilsen
Kim J.

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 14:12

Kim2000 wrote:
> [...]
> have forsvaret killingen.
>
> Og så skal jeg iøvrigt til at rydde op og dét gider jeg bare ikke

"Kamphund" hvilken art var det ?

Ole
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Kim2000

Dato : 29-11-09 16:41

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> "Kamphund" hvilken art var det ?

Jeg vil tro det var en amstaff blanding.