Huset er smadret
Fra : Kim2000

Dato : 19-11-09 15:47

I morges valgte en kamp/muskel hund at ville spise min killing, der sad i
vinduet!! (der var åben).

Hunden ind gennem vinduet, killingen spænede væk, hunden efter sig, hunden
baldrede ind i skrivebordet, væltede en reol, køkkenbordet er smadret da den
hoppede op af det da jeg selvfølgelig kæmpede for at holde den væk fra
killingen. En el kedel fyldt med mere eller mindre kogende vand blev smadret
direkte i kræets nakke uden det fik den til at stoppe, andet end den
bed/revet/flået mig i armen, så jeg faldt jeg, hunden efter killingen igen.
Da jeg kom op igen var det med et toastjern i hånden som den fik direkte i
knolden, og derefter et mere, så den stod og vaklede. Ind af døren kom en
forpustet ejer. Han fik endelig styr på sin hund. Han kunne se min blodige
arm, at køkkenet og stuen er helt smadret. Vi taler om at skrivebordet er
decideret ødelagt, køkkenbordets ene ben er kollapset og elkedel og
toastjern er ødelagt. Og min arm er nu forbundet, men ellers er jeg sluppet
heldigt fra det.

Ejeren sagde med det samme at hunden ville blive aflivet samme dag og sagen
er meldt til politi og forsikring.

Og min killing er iøvrigt fortsat levende og uskadt. Og hvor var Molly, hun
var såmænd ude og blive luftet, men hun ville umuligt kunne have forsvaret
killingen.

Og så skal jeg iøvrigt til at rydde op og dét gider jeg bare ikke

Fra : Pwh

Dato : 19-11-09 16:00

Kim2000, skrev:
> [...]
> decideret ødelagt, køkkenbordets ene ben er kollapset og elkedel og
> toastjern er ødelagt. Og min arm er nu forbundet, men ellers er jeg

Sikke en historie, der går nok et stykke tid før du kan grine af det.

> Og min killing er iøvrigt fortsat levende og uskadt.

Trods alt det vigtigste

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 19-11-09 16:08

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Sikke en historie, der går nok et stykke tid før du kan grine af det.

Bagefter er det at jeg tænker at havde jeg taget slagterkniven havde det
hele været slut med det samme. Damm, jeg er ikke hardcore killer....

> Trods alt det vigtigste

Jep.

Kunne så godt lide at manden trodsalt tager sit ansvar alvorligt uden
diskussion.

Fra : Pwh

Dato : 19-11-09 17:00

Kim2000, skrev:

> Bagefter er det at jeg tænker at havde jeg taget slagterkniven havde
> det hele været slut med det samme. Damm, jeg er ikke hardcore
> killer....

Nu har du så en historie du kan fortælle de næste mange år nede på bodagaen

> Kunne så godt lide at manden trodsalt tager sit ansvar alvorligt uden
> diskussion.

Man må håbe at han ikke ombestemmer sig når han kommer hjem,
det oplever man desværre folk gør når de får det tænkt igennem.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 16:50

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse news:4b055a48$0

> Ejeren sagde med det samme at hunden ville blive aflivet samme dag og
> sagen er meldt til politi og forsikring.

Sikke da en omgang, men fint nok, at ejeren tager ansvaret.

> Og min killing er iøvrigt fortsat levende og uskadt.

Dejligt at mislingen er ok.

Fra : JBH

Dato : 19-11-09 18:38

> [...]
> elkedel og toastjern er ødelagt. Og min arm er nu forbundet, men ellers er

Frem med kameraet, vi vil se billeder

mvh
JBH

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-09 21:36

In news:4b055a48$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@mail.dk> typed:
> [...]
> kunne have forsvaret killingen.
>
> Og så skal jeg iøvrigt til at rydde op og dét gider jeg bare ikke

Det var dog forfærdeligt, noget af en gyser må jeg sige. Selvfølgelig skal
hunden da aflives, den er da vist ikke egnet til at færdes nogen steder.
Godt at den lille mis undslap, og at Molly også undgik en konfrontation.

Det er heller ikke så godt med din arm. Husk en stivkrampesprøjte hvis du
blev bidt. God bedring Kim.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-09 07:04

> [...]
> forsvaret killingen.
>
> Og så skal jeg iøvrigt til at rydde op og dét gider jeg bare ikke

Så alt i alt, var der lige som lagt op til....

At du kunne glemme alt om,

at sove længe den dag

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 20-11-09 13:24

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så alt i alt, var der lige som lagt op til....
>
> At du kunne glemme alt om,
>
> at sove længe den dag

Held i uheld eller ....

Jeg møder kl. 11 om torsdagen, hvis det nu havde været en anden dag havde
jeg ikke været hjemme, men så havde vinduet jo heller ikke været åben.
Hunden var der i hvert fald ikke i morges, så ejeren har jo nok gjort det
han skulle, men han virkede nu også som om at han godt selv kunne se den var
helt galt.

Jeg vil da tro alle "almindelige" hunde ville lade sig stoppe af en mands
råben og skrigeri, for mig virkede den jo nærmest i en slags rus.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-11-09 05:48

On Nov 19, 3:46 pm, "Kim2000" <kim2...@mail.dk> wrote:
> [...]
> decideret ødelagt, køkkenbordets ene ben er kollapset og elkedel og
> toastjern er ødelagt. Og min arm er nu forbundet, men ellers er jeg sluppet

Ærgeligt du ikke have en god kniv i nærheden....

> Ejeren sagde med det samme at hunden ville blive aflivet samme dag og sagen
> er meldt til politi og forsikring.

Ja ja, lad os nu se om han gør det.

--
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-09 09:44

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> decideret ødelagt, køkkenbordets ene ben er kollapset og elkedel og
> toastjern er ødelagt. Og min arm er nu forbundet, men ellers er jeg

Jeg syntes det er totalt opsurt at lægge op til selvtægt på denne måde...,
Jeg vil fandeme også blive tosset hvis nogen stikker min hund ned!!
Jeg mener dog man skal gøre det der skal til for at stoppe sådan en hund
hverken mere eller mindre, og kan man komme til at skære hundens hals over
med en kniv vil jeg vove den påstand at man kan stoppe den på andre måder
også, for ikke at snakke om mishandlingen hvis man kun får den stikket
forkerte steder, så drop jeres "bødler" ideer.

Jeg kan ikke se det er anderledes end alle de uopdragene unger der render
rundt og laver indbrud og div. andre ting, dem må i da heller ikke rende og
tage livet af.

Kasper

Fra : jopa

Dato : 21-11-09 12:55

"Kasper" <Tjae> skrev

> Jeg syntes det er totalt opsurt at lægge op til selvtægt på denne måde...,

Enig.
Disse typer hunde kan jo ikke gøre for at de er ejet af folk der ikke har
styr på dem.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-11-09 15:24

Kasper wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke se det er anderledes end alle de uopdragene unger der
> render rundt og laver indbrud og div. andre ting, dem må i da heller

At sammenligne et husdyr med et menneske er IMHO sygt.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-09 16:33

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> At sammenligne et husdyr med et menneske er IMHO sygt.

Det er princippet i det, det kunne ligeså godt være en ridset bil i
selvtægt.

Kasper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-11-09 01:08

Kasper wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Det er princippet i det, det kunne ligeså godt være en ridset bil i
> selvtægt.

Du forveksler i voldsom grad nødret med selvtægt. De 2 ting har intet med
hinanden at gøre.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-09 10:40

> Du forveksler i voldsom grad nødret med selvtægt. De 2 ting har intet med
> hinanden at gøre.

Hvorfor tror du at når politiet har brugt "nødret" at stats advokaten skal
undersøge sagen?

Hvis den tendens fortsætter med folk tror det angiveligt er ok at stikke/slå
hunde ihjel, så ender det med at når naboen hun gør lidt sp tager man da
bare livet af den...

Kasper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-11-09 12:43

Kasper wrote:
> [...]
>
> Hvis den tendens fortsætter med folk tror det angiveligt er ok at
> stikke/slå hunde ihjel, så ender det med at når naboen hun gør lidt

Den slags er da helt efter bogen. Hvem tror du ender med at vinde den sag.
Det er der humlen ligger.

--
- Frank

Fra : Kim2000

Dato : 22-11-09 13:50

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Den slags er da helt efter bogen. Hvem tror du ender med at vinde den sag.
> Det er der humlen ligger.

Den vil man da tabe, men uanset hvad så har man sikkert fået sin nabo til at
finde et nyt sted og bo.

Fra : Kim2000

Dato : 22-11-09 13:49

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis den tendens fortsætter med folk tror det angiveligt er ok at
> stikke/slå hunde ihjel, så ender det med at når naboen hun gør lidt sp

Jamen skal vi ikke bare lige slå fast, at tage man en kniv og hamrer den i
naboens gravhund, så har man udøvet hærværk og det giver typisk en bøde på
et par tusinde, så kan du slås med forsikringsselskabet om du skal have
erstattet hunden, altså hvad sådan en gravhund er værd, er det et gadekryds,
så er det sikkert 500 kr. Selvfølgelig er det lidt absurd, men sådan er
landets love altså.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-09 11:05

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt og laver indbrud og div. andre ting, dem må i da heller ikke rende

Men lad os da sådan lige for en god ordens skyld slå fast....

Når man tager våben i hånden, så kan der ikke længere være tale om
en spontan handling....

Lad os da så også i samme åndedrag blive enige om...
At man nu har gjort det til en kamp, " På liv eller død "...

Og altså, ifølge færdselsloven, er det sådan set kun meget begrænset,
hvor meget man må gøre, for at undgå en Kat eller en Hund....

Altså under ingen omstændigheder, risikere menneskeliv, for at redde
en Kat eller en Hund.... Eller for den sags skyld... Ens flotte bil....

Så er der selvfølgelig lige det lille " Men "...
At det jo ikke er sikkert, at det er ham med kniven der overlever...
Så derfor må et godt råd jo være....
Lad være med at starte noget, man ikke kan gøre færdigt....

Men tankerne på Blågårds Plads, så var den også lidt til Politiet.
Det jeg så på TV... Så er der ingen tvivl i mit sind...
De to betjente, skulle aldrig have båret de uniformer...
Men siden det er gået upåagtet hen over TV skærmene...
Så står jeg nok lidt alene med den holdning.

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-09 03:44

On Nov 21, 9:44 am, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
> også, for ikke at snakke om mishandlingen hvis man kun får den stikket
> forkerte steder, så drop jeres "bødler" ideer.

Har du hund ?
Hvilken ?

> Jeg kan ikke se det er anderledes end alle de uopdragene unger der render
> rundt og laver indbrud og div. andre ting, dem må i da heller ikke rende og
> tage livet af.

Næ det gør vi da heller ikke. Det er mennesker, muskelhundene er dyr,
deri ligger den store forskel.

--
Christian