Ubuntu 9.10 server
Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 17-11-09 17:12

Hmmmm jeg kan nu se når jeg logger ind på min server at den skriver at der
ligger 5 sikkerheds-opdateringer til mig, men jeg kan ikke finde ud af at
installere dem, jeg skriver: sudo apt-get install update, men der sker ikke
rigtig noget, hvad snyder mig??? .
Mvh. KE Kofod.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-11-09 19:44

KE Kofod / Vejle wrote:

> [...]
> af at installere dem, jeg skriver: sudo apt-get install update, men der
> sker ikke rigtig noget, hvad snyder mig??? .

$ sudo apt-get update
$ sudo apt-get upgrade

Nogle gange (hvis der stadig er pakker til opgradering efter upgrade) kan
det være nødvendigt med et
$ sudo apt-get dist-upgrade

--
Jesper Lund

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 17-11-09 19:47

On Tue, 17 Nov 2009 17:12:14 +0100, KE Kofod / Vejle wrote:

> [...]
> af at installere dem, jeg skriver: sudo apt-get install update, men der
> sker ikke rigtig noget, hvad snyder mig??? .

Du beder om at få installeret pakken "update", som sikkert ikke findes.
Prøv apt-get upgrade i stedet.

Tomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-11-09 00:18

KE Kofod / Vejle skrev:
> [...]
> installere dem, jeg skriver: sudo apt-get install update, men der sker ikke

Update opdaterer bare dine lokale lister over tilgængeligt software. Du
skal have fat i Upgrade for at få opgraderet dine lokalt installerede
pakker.

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 18-11-09 00:21

"KE Kofod / Vejle" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger 5 sikkerheds-opdateringer til mig, men jeg kan ikke finde ud af at
> installere dem, jeg skriver: sudo apt-get install update, men der sker

Tak for hjælpen til Jer alle! .
Upgrade virker! .
/KE Kofod.