Kommunikation mellem Busybox og mssql
Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-11-09 11:44

Hejsa

Jeg har en Arm9 hvorpå der kører en Busybox linux (v.1.01). På denne
skal jeg have lavet mig et program (C eller Pascal) der kan kommunikere
med en Microsoft SQL.

Det er muligt jeg ved en længe nok diskussion med chefen kan få lov at
flytte databasen til en mySql hvis det ville hjælpe. Men som
udgangspunkt er det en mssql jeg skal forholde mig til.

Busybox er jo ret skrabet som udgangspunkt men jeg kan muligvis lave
nogle krumspring for at opnå det jeg gerne vil. Jeg er bare ikke klar
over hvilke krumspring det er og synes ikke Google er specielt hjælpsom.

I mangel af bedre har jeg en overvejelse om at benytte en full-blown
linux server som mellemled (bruges allerede idag til andre formål også),
hvorpå jeg lægger et program skrevet specielt til opgave. Jeg synes bare
ikke det er en særlig optimal løsning. Det giver flere ekstra
fejlmuligheder, der er mere software der skal vedligeholdes samt gør
systemet mere tungt.

Er der nogen der kan pege mig i en mere hensigtsmæssig retning?

- Lars

Fra : Leif Neland

Dato : 17-11-09 12:45

Lars Kristensen skrev:
> Hejsa
>
> Jeg har en Arm9 hvorpå der kører en Busybox linux (v.1.01). På denne
> skal jeg have lavet mig et program (C eller Pascal) der kan kommunikere
> med en Microsoft SQL.

Er der plads til TDS ODBC?

Leif

Fra : Lars Kristensen

Dato : 18-11-09 08:41

Leif Neland wrote:

> Er der plads til TDS ODBC?

Principielt så meget jeg nu kan få et SD kort med.

Tænker du på freeTDS.org?
Jeg havde kigget på det, men havde i første omgang afskrevet det, da jeg
havde tolket det som at det kræver unixODBC som jeg mistænkte for ikke
at kunne køre på en Busybox med uLibC. Men ved mere nærlæsning ser det
ud til der er nogle C-libs som man måske kan bruge.

- Lars