Gamle tanter og uldtotter
Fra : oz3bto

Dato : 16-11-09 20:24

Så var det sku min tur til at møde en af de gamle tanter med løs gående
småkravl

Kommer gående med bugsy i flexline (Har opgivet den alm. snor) og møder så
en gammel tante der kommer med 2 uldtotter uden snor allerede på lang
afstand er det ene krapyl begyndt at skabe sig og jeg trækker selvfølgeligt
Bugsy ind til mig

Råder så den gamle tante til at få sine hunde kaldt til sig da min bestemt
ikke kan lide såen nogen små nogen

Beskeden var at de ikke gjore noget

Da hendes ene krapyl er 10M fra os bliver Bugsy ret sur og den bette er
egentlig pisseligeglad med ham
Råber en sidste gang til tanten om at hun nok bør kalde sin såkaldte hund
til sig da Bugsy endnu ikke har fået aftensmad

'Så kunne hun ellers få kaldt uldtotterne til sig og vi kunne komme videre
i teksten

Hvorfor er det lige at visse folk ikek kan forstå at ikke alle hunde kan med
alle hunde

Fra : Pwh

Dato : 17-11-09 20:58

oz3bto, skrev:

> Hvorfor er det lige at visse folk ikek kan forstå at ikke alle hunde
> kan med alle hunde

Tja, hvorfor kan visse folk ikke opdrage deres hunde så de kan
omgåes andre hunde på en social måde
Sådan kan man blive ved med at spørge hvorfor verden ikke indretter
sige efter ens eget eget behov

I samme situation ville ingen af mine hunde gide løfte et øjenbryn,
tæppetissere der skaver sig hører de ikke, og angriber de slet ikke.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 17-11-09 23:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I samme situation ville ingen af mine hunde gide løfte et øjenbryn,
> tæppetissere der skaver sig hører de ikke, og angriber de slet ikke.

Hvis en slædehund skal opdrages sådan så skal der en meget hård opdragelse
til hvilket vil gi en mere sky hund .. Jeg foretrækker bugsy som han er

Var han ikke blevet overfaldet en del gange som hvalp så havde det sikkert
også været anderledes

Fra : jopa

Dato : 17-11-09 23:35

"oz3bto" <no@in.dk> skrev >

> Var han ikke blevet overfaldet en del gange som hvalp så havde det
> sikkert
> også været anderledes

Min er aldrig blevet overfaldet og er total usocial efter mit eget ønske
Jeg har intet behov for at min skal kunne enedes med andre hverklen hunde
eller mennesker.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 09:49

jopa, skrev:
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev >

> Min er aldrig blevet overfaldet og er total usocial efter mit eget
> ønske Jeg har intet behov for at min skal kunne enedes med andre
> hverklen hunde eller mennesker.

Jeg har aldrig kunnet se formålet med at en hund er asocial i forhold
til andre hunde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-11-09 10:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har aldrig kunnet se formålet med at en hund er asocial i forhold
> til andre hunde.

Nu er det ikke sådan at den pr instinkt overfalder andre hunde.
Den er nærmere ligeglad med dem.
Leger fint med min datters 2 hunde, og andre der blot ikke spiller op.
Han har nærkontakt med andre hunde max 10 gange pr år da han primært er
hjemme og tyverisikre huset

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 10:21

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu er det ikke sådan at den pr instinkt overfalder andre hunde.
> Den er nærmere ligeglad med dem.
> Leger fint med min datters 2 hunde, og andre der blot ikke spiller op.

Nærmest også sådan mine omgåes andre hunde.
Har dog bemærket at små hunde har de større tålmodighed med,
der skal de provokeres meget hårdt for at sige fra.

Har man en hund der ikke kan med andre må man i mine øjne selv
bærer det kors, man kan ikke forlange at resten af verden skal indrette
sig efter dens særheder.
Hold den så hjemme i haven eller giv den mundkurv på så vi andre kan gå i fred.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-09 11:42

> [...]
> sig efter dens særheder.
> Hold den så hjemme i haven eller giv den mundkurv på så vi andre kan gå i

I kan jo bare holde jeres hunde i snor som vi andre gør når der er andre
hunde

Fra : jopa

Dato : 18-11-09 11:54

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> I kan jo bare holde jeres hunde i snor som vi andre gør når der er andre
> hunde

Har altid min i snor når vi færdes blandt andre

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 12:10

oz3bto, skrev:

> I kan jo bare holde jeres hunde i snor som vi andre gør når der er
> andre hunde

Vi andre skal altså binde vores fredelige hunde fordi andre
har asociale/agrassive hunde, hvor er det rimelige i det.
Kan du ikke selv se at du prøver at tørrer dit problem af på andre.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-09 17:30

> [...]
> har asociale/agrassive hunde, hvor er det rimelige i det.
> Kan du ikke selv se at du prøver at tørrer dit problem af på andre.

Hvis i ikke kan holde dem ved jer selv så er det jo nødvendig

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 17:56

oz3bto, skrev:

> Hvis i ikke kan holde dem ved jer selv så er det jo nødvendig

Det kan vi så godt blive enige om.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 19-11-09 12:38

> Det kan vi så godt blive enige om.
>
> /Jens

Problemet med tanten og uldtotterne var jo netop at den søgte hen til Bugsy
selvom han allerede havde sagt fra

Fra : Pwh

Dato : 19-11-09 13:04

oz3bto, skrev:

> Problemet med tanten og uldtotterne var jo netop at den søgte hen til
> Bugsy selvom han allerede havde sagt fra

Det synes jeg stadig ikke skal koste dem livet.

/Jens

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 19-11-09 09:07

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> fred.

> I kan jo bare holde jeres hunde i snor som vi andre gør når der er andre
> hunde

Ja almindelig adfærd er at kommer der en med sin hund i snor på alm gå
tur tager man sin hund
i snor er man på græsplæne uden snor , signaler man at hunden kan omgåes
andre. Det er også en
måde for unge hanhunde at lærer adfærd når de står med poterne på ryggen
af en tæve og så får
en over nakken, min schæfer var god til det og ejerene var meget
tilfredse, de hormoner.

Fra : Pwh

Dato : 19-11-09 12:29

Stig Rasmussen, skrev:

> Ja almindelig adfærd er at kommer der en med sin hund i snor på
> alm gå tur tager man sin hund
> i snor er man på græsplæne uden snor , signaler man at hunden kan
> omgåes andre.

Det er mit indtryk at det er meget områdebestemt hvilken adfærd
folk generelt har med det.
Her i Rødovre oplever jeg meget sjældent at folk tager deres hund
i snor hvis de møder en anden hund.
Det er faktisk mere med at folk enten går med hunde løse,
eller de lufter dem i snor.
Vil sige at den afslappede holdning der er her passer mig fint,
og det er meget sjældent at man oplever hundeslagsmål.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 09:47

oz3bto, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis en slædehund skal opdrages sådan så skal der en meget hård
> opdragelse til hvilket vil gi en mere sky hund .. Jeg foretrækker
> bugsy som han er

Tja, så vel dit problem når du har valgt den race.
Så bør du måske give ham mundkurv på hvis han er så farlig for
andre hunde når i færdes i det offentlige.

> Var han ikke blevet overfaldet en del gange som hvalp så havde det
> sikkert også været anderledes´

Igen, dit problem og ikke andres.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-09 11:43

> [...]
> Så bør du måske give ham mundkurv på hvis han er så farlig for
> andre hunde når i færdes i det offentlige.

Problemet var nemlig sådan en som dig med løsgående hunde ...

Er min i snopr så må du jo holde din væk ... Min hund skal sku ikke gå med
mubndkurv fordi andre vil lade deres hund gå løs

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 12:16

oz3bto, skrev:

> Problemet var nemlig sådan en som dig med løsgående hunde ...

Hvordan det ???

> Er min i snopr så må du jo holde din væk ... Min hund skal sku ikke
> gå med mubndkurv fordi andre vil lade deres hund gå løs

Mine hunde render heller ikke hen til hunde i snor, det har jeg lært dem.
Som udgangspunkt regner jeg med at hunde i snor er agrassive,
dem der går løse må mine hilse på som det passer dem.

Mht mundkurv kan det meget let gå hen at blive et lovkrav med
den næste hundelov hvis du har en agrassiv hund.
Så det kan du let risikerer at skulle følge eller få hunden aflivet.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-11-09 12:28

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Mht mundkurv kan det meget let gå hen at blive et lovkrav med
> den næste hundelov hvis du har en agrassiv hund.
> Så det kan du let risikerer at skulle følge eller få hunden aflivet.

Hvem skal kontrolere hvilke hunde der er agressive og skal havve mundkurv ?
Hvis det bliver lovpligtigt mon så ikke det vil gælde for dine også.

Det er fint med mig. Min er vant til mundkurv en gang i mellem

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 12:43

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvem skal kontrolere hvilke hunde der er agressive og skal havve
> mundkurv ? Hvis det bliver lovpligtigt mon så ikke det vil gælde for
> dine også.

Tja, allerede idag bliver en hund jo mentaltestet hvis den overfalder en anden,
den regel kunne jeg snildt forestille mig der bliver strammet op omkring
så man ikke venter på at hunden bider, men påbyder mundkurv allerede
hvis en hund udviser agrassiv adfærd.
Da mine hunde ikke er det mindste agrassive ville de bestå sådan en mentaltest
med glans, føler mig ikke sikker på at Bugsy ville det ud fra hvad jeg læser her.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-09 17:31

> [...]
> den næste hundelov hvis du har en agrassiv hund.
> Så det kan du let risikerer at skulle følge eller få hunden aflivet.

Ifølge hundepsykolog så er Bugsy ikke agrrasiv .. Er jo jorens mest
fredelige hund over for mennesker

Fra : Pwh

Dato : 18-11-09 17:58

oz3bto, skrev:

> Ifølge hundepsykolog så er Bugsy ikke agrrasiv .. Er jo jorens mest
> fredelige hund over for mennesker

Så var det altså tomme trusler du kom med overfor damen,
det kunne jeg jo ikke vide.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-11-09 13:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, så vel dit problem når du har valgt den race.
> Så bør du måske give ham mundkurv på hvis han er så farlig for
> andre hunde når i færdes i det offentlige.

Nu er slædehunde normalt ikke agressive over for andre hunde..
Slædehunde, holder sig som regel, mest for sig selv....
Venter som regel bare på næste gang, de kan få lov til at trække.
Nogle af dem, kan dog godt lide, at gå på opdagelse på egen hånd.
Faktisk er den eneste grund, jeg kan tænke mig til, for at binde den..
Udelukkende for at vide, hvor den eller de er... Da de som regel
ikke er særligt gode til at komme, når man kalder....
Faktisk vil jeg sige, at de ofte, næppe reagerer på, at du kalder...

Dem jeg havde, skulle være meget sultne, og så skulle du stjæle
deres mad, ud af munden på dem, for at få dem til at bide...
Og selv da, er jeg i tvivl om, om de ville bide....

Ja sommetider, måtte man ligefrem vise folk, at de var gået
forbi 2 hunde.... Før de troede på, man overhovedet havde
hund.... Det var min oplevelse af Sibirian Husky.....
De var som hunde, alt for kedelige for mig.....
Men man kunne roligt tage cyklen til supermarkedet,
uden at spekulere på, om det var stormvejr....
De skulle nok trække dig både derud og hjem...
Og så endda ærgre sig over, at turen allerede var forbi...
Og der var 5 km til nærmeste supermarked, hvilket for dem,
åbenbart føltes som, når vi andre går hen for at kigge ud af vinduet.

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 16-12-09 22:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og der var 5 km til nærmeste supermarked, hvilket for dem,
> åbenbart føltes som, når vi andre går hen for at kigge ud af vinduet.

Et spørgsmål om at opdrage den på den rigtige måde .. Slædehunde er ikke som
andre hunde de kræver en ret fast opdragelse

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-11-09 11:33

On 17 Nov., 20:57, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
>
> I samme situation ville ingen af mine hunde gide løfte et øjenbryn,
> tæppetissere der skaver sig hører de ikke, og angriber de slet ikke.

Der kan opstå situationer som hunde kan misforstå. Se nu i går, der
var jeg ved stranden med hundene, og stranden så ud til at være helt
tom.
På et sted hvor min lille irske ulvehund Happy i sommers fik en pølse
af nogle strandgæster fordi den (pølsen) havde været i sandet, stod en
splitternøgen gammel blotter, ham var der ikke meget uld på.
Happy misforstod situationen fuldstændigt, og associerede vist til det
fra i sommers. Blotteren kom afsted i en vis fart, og "glemte" at få
sit tøj med. Om han fik pølsen med ved jeg ikke.
Nu kommer DF nok og kræver et forud mod.. ja, hvad mon de finder
på?

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-09 07:06

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

sit tøj med. Om han fik pølsen med ved jeg ikke.
Nu kommer DF nok og kræver et forud mod.. ja, hvad mon de finder

))

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-11-09 08:40

On 19 Nov., 13:03, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Det synes jeg stadig ikke skal koste dem livet.

Der findes steder hvor det kan koste helbredet, eller mere, at komme
til at vælte en øl, eller komme til at se på en de rikke bryder sig om
det. Sådan skal det ikke være, men sådan er det. Man må selv tage si
glidt i agt når man færdes derude, og ikke gå ud fra at andre nok skal
sørge for ens sikkerhed.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 19-11-09 16:56

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> det. Sådan skal det ikke være, men sådan er det. Man må selv tage si
> glidt i agt når man færdes derude, og ikke gå ud fra at andre nok skal

Helt enig.
Men man får mig stadig ikke til at se det rimelige i at en hund evnt skal
dø/lemlæstes fordi det overtræder en andens hunds grænse.
Ved et disideret angreb fra en rimeligvis jævnbyrdig hund
må den tage hvad der kommer. Jeg lægger mig dog altid imellem selv,
eller bremser mine hvis de puster sig for meget op.
Ingen grund til at lidt uenighed skal koste nogen blod når det kan undgåes.

/Jens