Min Ubuntu har fået Microsoft
Fra : Michael

Dato : 16-11-09 20:12

Hej,

Min Ubuntu har fået Microsoft, det er ihvertfald underligt synes jeg.

Den (Ubuntu) registrere ikke mine museklik på skrivebordet eller åbne
programmer. Jeg kan klikke på/i menu'en og på menu-bjælken, men nǻr den
sår har startet programmet op kan jeg ikke bruge musen.

Der sker et eller andet for jeg kan på en af ikonerne på skrivebordet at
det bliver aktivt og ikke aktivt med ca 5 sekunders intervaller.

Jeg har ikke lavet eller installeret noget. Det opsted bare. Dog har jeg
installeret Wine den anden dag og forsøgt at installere et program, men
der var inge prob efter det.

Jeg håber der er en eller anden der har en idé til hvad jeg skal/kan gøre.

Jeg er ny i Linux verdenen skulle jeg måske lige nævne.

/michael

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-09 14:15

Michael skrev:
> [...]
>
> Jeg håber der er en eller anden der har en idé til hvad jeg skal/kan gøre.
>
> Jeg er ny i Linux verdenen skulle jeg måske lige nævne.

Du skal i Indstillinger for mus og ændre musetype. Er sikkert defineret
som trackball.

--
Karl Erik.

Fra : Michael

Dato : 17-11-09 15:33

Karl Erik Christensen wrote:

> Du skal i Indstillinger for mus og ændre musetype. Er sikkert defineret
> som trackball.

Tak for idéen, men da jeg hoppede ind i puteren virkede musen som den
skulle. Jeg har gjort, den har bare stået tændt og ventede på jeg evt
fandt en løsning, men nu virker den altså igen . Har Microsoft købt
Ubuntu

/michael

Fra : Michael

Dato : 17-11-09 15:39

Michael wrote:
> [...]
> skulle. Jeg har gjort, den har bare stået tændt og ventede på jeg evt
> fandt en løsning, men nu virker den altså igen . Har Microsoft købt

Der var jeg sgu lidt for hurtig. Nu virker musen kun inden i Firefox og
altså hverken på skrivebordet eller menu'en. Jeg havde en lille idé om
at det var Firefox der lavede lort og det har jeg sådan set stadigvæk,
men har ingen idé om hvad jeg skal gøre ved det.

/michael

Fra : Michael

Dato : 22-11-09 16:46

Michael wrote:

> [...]
> at det var Firefox der lavede lort og det har jeg sådan set stadigvæk,
> men har ingen idé om hvad jeg skal gøre ved det.

Jeg har installeret Ubuntu og opdateret den til den nyeste version, men
der går en dags tid så begynder musen at lave lort igen. Nogen gange
virker den på skrivebordet og andre gange ikke, og nogen gange virker
den i et åbnede vindue/program og nogen gange virker den i menubaren.
Jeg kan ikke finde noget system i det og det er det samme uanset om jeg
Ã¥bner nogle programmer eller ej.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg evt kan gøre/prøve?Kan jeg
opdtere drivere til musen eller noget? Jeg er hel grøn i Linux verdenen.

/michael

Fra : Jan Birk

Dato : 22-11-09 17:11

> [...]
> den i et åbnede vindue/program og nogen gange virker den i menubaren.
> Jeg kan ikke finde noget system i det og det er det samme uanset om jeg

Jeg har samme oplevelse på 2 af mine installationer. Fælles for dem er,
at jeg har en SSD disk i. PÃ¥ installationer uden SSD diske har jeg ikke
oplevet problemet. (Ved godt det lyder søgt, men .....)

Ved ud/ind logning virker alt fint igen..... Det er ikke tit det sker,
men det sker. Alle taste(tur)-kombinationer virker fint selvom musen i
nogen/alle/ vinduer ikke virker eller bare virker underligt.

Det er svært at beskrive hvad der sker og ikke mindst hvornår/hvorfor
det starter. Til at starte med, troede jeg det var fordi jeg ramte
touch-pad'en mens jeg betjente joy-stick'en og ikke opdagede at focus
var flyttet. Måske er det også sådan...

/Jan

Fra : Michael

Dato : 23-11-09 19:13

Jan Birk wrote:

> [...]
> det starter. Til at starte med, troede jeg det var fordi jeg ramte
> touch-pad'en mens jeg betjente joy-stick'en og ikke opdagede at focus

Sjovt nok, eller noget, så er der ingen problemer med min bærbare, som
har SSD diske. Der er tale om en mini mac og som har fungeret
upåklagelig i det halve års tid jeg har kørt med Ubuntu.
Problemet er at det kommer uden jeg har startet noget program op, men
blot klikket lidt rundt på må og få. Måske musen er lidt slidt.

/michael