Telenors e-mail er ofte nede
Fra : Kert Rats

Dato : 16-11-09 13:49

De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
længere varighed.
Lige nu er e-mail nede.

Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Venligst

Kert Rats

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-09 14:21

Kert Rats skriver:

> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Nej, men da de hed Sonofon.....aldrig i livet om jeg frivilligt kommer
til at betale penge til den koncern igen.

KLaus

Fra : Kert Rats

Dato : 16-11-09 14:25

> Kert Rats skriver:

> Nej, men da de hed Sonofon.....aldrig i livet om jeg frivilligt kommer
> til at betale penge til den koncern igen.

Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.

Venligst

Kert Rats

Fra : .Kody

Dato : 16-11-09 15:20

Kert Rats forklarede den 16-11-2009:
> [...]
>>

> Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
> Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.

Nej aldrig

..Kody

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-11-09 18:10

> Lige nu er min e-mail nede, og jeg har abonnement hos Telenor.
> Jeg spørger, om andre Telenor-kunder har tilsvarende e-mail-problemer.

Klaus benytter blot enhver lejlighed til at fortælle Usenet om hans uheldige
oplevelser med Sonofon - det vænner man sig til (omend det bliver lidt
trivielt at høre om i længden :))

Jeg har ikke selv oplevet problemer men iht. driftstatus på
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_hjaelp/driftsstatus/index.aspx
har der i dag og i går været sporadiske problemer på i hvert fald webmailen.

Har du stadig problemer? I så fald - benytter du webmail eller POP3, og
hvilken fejl får du?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Esben

Dato : 17-11-09 20:12

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:

> [...]
> problemer på i hvert fald webmailen.
>
> Har du stadig problemer? I så fald - benytter du webmail eller POP3, og

Mærkeligt - lige nu virker webmail, men min POP har ikke virket i mange
timer - mystisk!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-11-09 20:46

> Mærkeligt - lige nu virker webmail, men min POP har ikke virket i mange
> timer - mystisk!

Hvilken fejlbesked får du? Forkert brugernavn/pass? Kunne ikke oprettes
forbindelse til serveren? Eller?

Bag hostnavnet mail.telenor.dk gemmer sig 4 forskellige IP-adresser -
http://www.digwebinterface.com/?hostnames=mail.telenor.dk&type=&ns=resolver&useresolver=208.67.222.222

Hvad sker der hvis du prøver at sætte dem (en af gangen) ind i stedet for
mail.telenor.dk ? Hvis det fejler med en bestemt, oplys evt. hvilken så kan
andre måske prøve om de kan bekræfte den tendens, og så bør der nok (fra
Telenors side) kigges på pågældende server.

(Husk dog efter endt test at ændre din opsætning tilbage til
mail.telenor.dk - ellers risikerer du problemer igen hvis f.eks. IP-adressen
på et tidspunkt skifter el. lign.)

Fra : Esben

Dato : 17-11-09 23:03

> [...]
> mail.telenor.dk - ellers risikerer du problemer igen hvis f.eks.
> IP-adressen på et tidspunkt skifter el. lign.)

Jeg er gammel get2net kunde. Fejlen hedder "Server not responding; 706
Lost connection to the server"

Virker stadigt ikke - har ikke haft tid til at fejlmelde det.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-11-09 23:54

Esben skriver:

> Jeg er gammel get2net kunde. Fejlen hedder "Server not responding; 706
> Lost connection to the server"

Jo, men Comx er nok ikke så vilde med at du bruger en anden mailserver
end deres til at poste igennem (hvis altså det er det du forsøger). At
hente bør ikke være noget problem. Men som jeg (åbenbart ikke må skrive
uden Michael mobber mig) så er det sku ikke verdens mest stabile
koncern.....

http://moppe.dk/sononews.html

Klaus

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-11-09 21:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> hente bør ikke være noget problem. Men som jeg (åbenbart ikke må skrive
> uden Michael mobber mig) så er det sku ikke verdens mest stabile
> koncern.....
>
> http://moppe.dk/sononews.html

Det er ca. 3 år siden? Har du nogle mere nutidige erfaringer?

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-09 21:47

Chano Andersen skriver:

> Det er ca. 3 år siden? Har du nogle mere nutidige erfaringer?

Med deres mobiltelefoni desværre.

Klaus

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-11-09 07:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Chano Andersen skriver:
>
> Med deres mobiltelefoni desværre.

Jeg har sjovt nok haft mobil hos dem de sidste 5-6 år, uden nævneværdige
problemer, andet end dækningen visse steder på togstrækningen mellem
Roskilde og Hvalsø, hvor den falder ud, der har en Telmore mobil (TDC)
så samme problem (Generelt har den ene dækning når den anden ikke har),
så det er nok bare et radio mæssigt hul, hvor signalerne ikke rækker.

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-09 16:53

Chano Andersen skriver:

> Jeg har sjovt nok haft mobil hos dem de sidste 5-6 år,

Det har jeg også.

> uden nævneværdige
> problemer, andet end dækningen visse steder på togstrækningen mellem
> Roskilde og Hvalsø, hvor den falder ud,

Nu ved jeg jo så ikke, hvor meget du bruger din mobiltelefon, men jeg
bruger min forholdsvis meget qua mit arbejde. Lige i tiden er det ikek
så galt, men ellers oplever samtlige teknikere at samtalen pludseligt
bliver afbrudt. Der kommer så samtidig netværksfejl i displayet, hvis
man efterfølgende ringer op.

Århus Nord (broen/afkørslen) er et sikkert "nu smider jeg dig af" og det
har det været i 10-12 år, til trods for at sonofon udemærket vidste det
allerede dengang.

2 kollegaer har TDC kort til deres telefoner, da de er med i
vagtordning, men kun har gangske få steder i deres hjem, hvor de kan få
et svagt singal.

Klaus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-11-09 10:55

On Fri, 20 Nov 2009 16:53:22 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Århus Nord (broen/afkørslen) er et sikkert "nu smider jeg dig af"
> og det har det været i 10-12 år, til trods for at sonofon udemærket
> vidste det allerede dengang.

Jeg har også haft Sonofon mobil i mange år, og kender en del steder,
hvor jeg *ved* at forbindelsen ryger. De er *fuldstændig* ligeglade
med, hvis man rapporterer det til dem.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-11-09 13:21

On 2009-11-21, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Jeg har også haft Sonofon mobil i mange år, og kender en del steder,
> hvor jeg *ved* at forbindelsen ryger. De er *fuldstændig* ligeglade
> med, hvis man rapporterer det til dem.

Det er lidt forunderligt, hvis det forholder sig sådan, når man ved hvor
mange ressourcer mobilselskaberne bruger på at afdække
dækningskvaliteten. Det må næsten betyde at områdets udformning gør det
svært/dyrt at sætte en mast korrekt op.

--
Andreas

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-11-09 16:50

> Jeg er gammel get2net kunde.

Ahh - der er for nylig slettet gamle Tele2 hostnavne - hvis din
mailopsætning er "fra dengang" skal du list manuelt - se
http://telenor.dk/tele2mail

Fra : Esben

Dato : 23-11-09 20:59

> Ahh - der er for nylig slettet gamle Tele2 hostnavne - hvis din
> mailopsætning er "fra dengang" skal du list manuelt - se
> http://telenor.dk/tele2mail

Det var det der var problemet. Mener ikke at have modtaget noget
information om det, men nu virker husets fem adresser igen

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-11-09 23:15

On 2009-11-17, Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote:

> [...]
> andre måske prøve om de kan bekræfte den tendens, og så bør der nok (fra
> Telenors side) kigges på pågældende server.

Alle fire svarer fint på både port 25 og 110, og jeg kunne også logge
ind på POP3 på alle fire.

--
Andreas

Fra : Kert Rats

Dato : 17-11-09 22:04

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> webmailen.
>
> Har du stadig problemer? I så fald - benytter du webmail eller POP3, og

Jeg oplever, at min e-mail ikke kan få forbindelse til serveren.
Jeg bruger Outlook Express 6.0 - om det er en POP3, ved jeg ikke.

Problemet er løst lige nu, men det kommer og går.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning S Christians~

Dato : 16-11-09 19:24

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Yep, havde problemer igår aftes men idag virker det igen

Fra : hanzen

Dato : 16-11-09 19:40

> [...]
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Lidt forsinkelse af og til.

Og så var det lige den mail jeg modtog den 3/11.
Den var afsendt den 6 september ....2007. !!!!!!!!

Men da hed det Cybercity så det kan Telenar vel ikke bebrejdes.
--

hilzen
hanzen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-11-09 22:49

> Og så var det lige den mail jeg modtog den 3/11.
> Den var afsendt den 6 september ....2007. !!!!!!!!

Jeg vil vove den påstand at den ikke har lagt på Telenors mailserver siden
'07 :)

Der er efter min bedste overbevisning sket en af følgende:

-Datoen på afsenders computer går forkert og står til 2007
-Mailen er vitterligt skrevet i 2007 i et e-mailprogram modtageren ikke
bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for
nylig og mailen er blevet sendt.

Hvis du poster headeren fra mailen kan vi sikkert se nærmere på hvornår den
vitterligt er sendt "ud i verden" og hvor den evt. er forsinket :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-09 23:12

Michael Kjærsgård skrev:

> [...]
> bruger til daglig (mange har f.eks. installeret både Outlook og Outlook
> Express men bruger kun det ene) - afsenderen har så åbnet programmet for

Så ville den være mærket med afsendertidspunktet.

--
Bertel

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-11-09 23:18

On 2009-11-16, Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> Så ville den være mærket med afsendertidspunktet.

Sådan fungerer de færreste email-programmers "Udbakke". Hvis den først
ligger der, har den fået datomærkning.

--
Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-11-09 00:35

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Sådan fungerer de færreste email-programmers "Udbakke". Hvis den først
> ligger der, har den fået datomærkning.

I Agent 1.93 (fra 2002):

Uanset om jeg benytter Agents indbyggede "Send later" eller jeg
afbryder min netforbindelse og vælger "Send now" som mærker
mailen med en rød, sur smiley, så stemples mailen med det
tidspunkt den forlader mit system når jeg senere får den afsendt.

Det ville da også være temmelig skørt om 1. en mail kunne ligge
uopdaget i 2 år i en udbakke og 2. hvis det vitterligt var
tilfældet at brugeren sendte den med den forsinkelse.

--
Bertel

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-11-09 00:47

On 2009-11-16, Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> uopdaget i 2 år i en udbakke og 2. hvis det vitterligt var
> tilfældet at brugeren sendte den med den forsinkelse.

Jeg taler om de tilfælde, hvor brugeren har forsøgt at sende den, og
ikke har sluppet af med den, og den ligger til senere afsendelse.

--
Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-11-09 01:52

> Jeg taler om de tilfælde, hvor brugeren har forsøgt at sende den, og
> ikke har sluppet af med den, og den ligger til senere afsendelse.

Prøv at læse hvad jeg skrev. På mit system ville en mail som jeg
forgæves afsendte i 2007 blive mærket med 2009 hvis jeg fik den
sendt i dag. Derfor mener jeg at det må være en server på mailens
rute, som har haft alvorlig hikke.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-11-09 06:28

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> forgæves afsendte i 2007 blive mærket med 2009 hvis jeg fik den
> sendt i dag. Derfor mener jeg at det må være en server på mailens

Og er det ikke netop serveren der angiver tidspunktet?

Jeg har en lille sjov historie fra efteråret 2002, der bekræfter mig i
mit udsagn:

Mit webhotel havde indstillet serverens ur til en helt forkert dato i 2007.

Jeg nåede at modtage 2 emails på den emailadresse som var tilknyttet mit
domæne i tidsrummet fra fejlen skete, til de fik rettet datoen på serveren.
Disse to mails var stemplet med den pågældende dato i 2007.
Og i øvrigt blev de efterfølgende ved med at ligge øverst i min indbakke
i lang tid frem.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-11-09 18:05

> Prøv at læse hvad jeg skrev. På mit system ville en mail som jeg
> forgæves afsendte i 2007 blive mærket med 2009 hvis jeg fik den
> sendt i dag.

Jeg har ikke testet for nylig - men i hvert fald i tidligere versioner af
Outlook Express blev datostemplet sat når der blev trykket "Send" i
mailvinduet. Hvornår mailen reelt forlod udbakken var i det tilfælde
underordnet.

> Derfor mener jeg at det må være en server på mailens
> rute, som har haft alvorlig hikke.

Det er jeg - efter nye oplysninger andetsteds i tråden - til gengæld ikke
utilbøjelig til at give dig ret i har været årsagen i det pågældende
tilfælde.

Fra : hanzen

Dato : 17-11-09 07:45

> [...]
>
> Der er efter min bedste overbevisning sket en af følgende:
>
> -Datoen på afsenders computer går forkert og står til 2007

Nej. Den blev sendt i 2007. Jeg ventede på den. ;-(

Kun 1 mailprogram der bruges dagligt.

--

hilzen
hanzen

Fra : hanzen

Dato : 17-11-09 07:55

------------------------

Date: Thu, 6 Sep 2007 11:03:23 +0200 (MEST)
From: "signatur-autosvar@tdc.dk" <signatur-autosvar@tdc.dk>
To: xxxxxxx
Subject: Vigtig information om din digitale signatur

hilzen
hanzen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-11-09 18:03

> by msafe1.cybercity.dk (MailSafe);
> Thu, 06 Sep 2007 11:3:31 +0100

Ja ud fra det må jeg godt nok give dig ret i det ser ud som om mailen har
lagt på msafe1 siden 2007... Jeg kender ikke til det pågældende setup, men
som det fremgår af tidligere indlæg i denne gruppe så havde Telenor et
større nedbrud på mailsystemet i slut oktober / start november. Mit -
fuldstænding udokumenterede - bud vil derfor være at der måske er sparket
til en server/proces i den forbindelse som har fået pågældende mail videre i
systemet.
Det er naturligvis uheldigt at en sådan forsinkelse kan opstå.

Fra : hanzen

Dato : 17-11-09 18:57

> [...]
> i systemet.
> Det er naturligvis uheldigt at en sådan forsinkelse kan opstå.

Jeg har naturligvis spurgt Telenor.
Efter en uges tid fik jeg et ikke-svar.
----------
"Det kan jeg desværre ikke svare dig på.

Det kan ske ind i mellem at en mail sætter sig fast.

Men det er desværre ikke muligt for os at spore."

-------------

--

hilzen
hanzen

Fra : Per Fahrenholz Smith

Dato : 17-11-09 20:56

hanzen skrev:
> Subject: Vigtig information om din digitale signatur

Heh...

Jeg synes især den bliver skæg når man læser det subject der blev sendt
med...

Fra : hanzen

Dato : 17-11-09 21:07

"Per Fahrenholz Smith" <pernews@smith.mine.nu> skrev i en meddelelse

> Heh...
>
> Jeg synes især den bliver skæg når man læser det subject der blev sendt
> med...

Det er nok derfor de har besluttet at transportere den langsomt og meget
forsigtigt.
--

hilzen
hanzen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 17-11-09 18:04

Kert Rats wrote :
> De sidste par dage har jeg oplevet nedbrud flere gange af kortere eller
> længere varighed.
> Lige nu er e-mail nede.
>
> Har andre oplevet tilsvarende problemer med Telenor?

Et par af mine mail-konti hos Telenor kunne ikke tilgås, og andre kunne
godt. Samtidig var deres driftsstatus (igen) nede.
Og så var ADSL-forbindelsen nede et stykke tid i lørdags.

Jeg overvejer kraftigt at skifte til f.eks. Fullrate, men skal lige
have fundet ud af om jeg skal lave eget domæne, eller flytte
mailadresser til GMail/Hotmail (som jo desværre er langsomme til POP3).

--
/klaus

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-11-09 21:28

on 17-11-2009, Klaus Jørgensen supposed :
> Og så var ADSL-forbindelsen nede et stykke tid i lørdags.

....og i morges var den så nede igen.

--
/klaus

Fra : Rene Joergensen

Dato : 17-11-09 20:43

hanzen <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

> Det kan ske ind i mellem at en mail sætter sig fast.

Hahaha .. Sætter sig fast .. hahahaha

--
-René