Outlook 2003 kører i baggrunden?
Fra : John

Dato : 15-11-09 10:54

Hej

Jeg har konstateret, at min Outlook 2003 konstant kører i baggrunden - også
selv om jeg ikke har startet den ved at trykke på genvejen. Der kommer
påmindelser og den lille gule kuvert, selv om jeg ikke har startet Outlook
og ikke kan se det aktivt i proceslinien.

Det har sådan set fungeret godt nok. Men nu har jeg det problem, at min pc
ikke vil gå i standby på grund af det. Den siger, at jeg skal afslutte åbne
programmer, før den kan gå i standby. Den eneste måde jeg kan afslutte
Outlook på, er at finde outlook.exe under processer og slå den ihjel den
vej. Men det er jo lidt voldsomt. Og i disse tider er det jo rart, at pc'en
selv kan finde ud af at gå i standby.

Nogen der ved hvilken markering, jeg skal fjerne, for at undgå at den kører
uden jeg har bedt den om det?

Vh. John

Fra : Bjarne Chr

Dato : 15-11-09 13:08

"John" <johnla@get(et to-tal)net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rart, at pc'en selv kan finde ud af at gå i standby.
>
> Nogen der ved hvilken markering, jeg skal fjerne, for at undgå at den

Prøv at se om du skulle ha' fået outlook over i
Start / Programmer / Start
Hvis du har så slet den.
VH Bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-11-09 18:43

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> "John" <johnla@get(et to-tal)net.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at se om du skulle ha' fået outlook over i
> Start / Programmer / Start
> Hvis du har så slet den.
> VH Bc
Ellers går du i Start-kør og skriver msconfig
Herefter vælger du fanen start og finder det sted, hvor outlook startes og
fjerner fluebenet og genstarter. Så burde det være klaret.

Kurt

Fra : John

Dato : 15-11-09 19:44

> [...]

> Herefter vælger du fanen start og finder det sted, hvor outlook startes og
> fjerner fluebenet og genstarter. Så burde det være klaret.

Tak til jer begge. Men det hjælper desværre ikke.

Til Bc: Start-gruppen i Programmer er tom.
Til Kurt: Nu har jeg checket msconfig og der er Outlook heller ikke.
Desværre (der er så nogle andre ting, som jeg ikke vidste startede op....)

Jeg giver jer lige lidt mere uddybende oplysninger:

Når jeg starter pc'en er Outlook ikke igang og er ikke at se i joblisten. Nu
kan pc'en gå i standby uden problemer.
Så starter jeg Outlook og checker post m.m. - og lukker Outlook igen.
MEN Outlook er stadig aktiv. Den er væk fra proceslinien, men er stadig i
joblisten. Og nu kan jeg ikke gå i standby fordi der er "et aktivt program".
Når jeg så stopper Outlook via ctrl+alt+del og afslut proces (ikke program,
men proces), kan jeg gå i standby igen. Men det er noget rod, for den kan
ikke lide at bliver afsluttet så voldsomt (brokker sig ved næste opstart).

Jeg har installeret XP og Office 2003 på maskinen i foråret og det har
virket sådan (med Outlook) lige siden. Den har altid også kunnet gå i standy
mens Outlook kørte. Men det kan den ikke længere og noget tyder på, at det
hænger sammen med en opdatering fra Microsoft. Indtil da vil jeg så gerne gå
i standby ved at lukke Outlook, når ejg går fra pc'en. Men den er ikke nem
at lukke...

Er der andre bud?

Vh. John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-11-09 22:59

> [...]
> gerne gå i standby ved at lukke Outlook, når ejg går fra pc'en. Men den er

Så har jeg ingen bud. Jeg har aldrig set, at en outlook kørte i baggrunden
efter at den var lukket ned. Men nu bruger jeg heller ikke selv outlook til
daglig, så jeg ved derfor ikke om der findes en facilitet med, at den kan
køre i baggrunden, således at man f.eks. kan se indkomne mails, selv om man
laver noget helt andet. For så kunne det være der, at hunden ligger
begravet.

Kurt

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-11-09 16:19

Den 15-11-2009 skrev John i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Jeg har konstateret, at min Outlook 2003 konstant kører i baggrunden

Har du installeret iTunes eller andre Apple programmer på maskinen?
Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-11-09 16:23

Den 16-11-2009 skrev Lars Klintholm i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Har du installeret iTunes eller andre Apple programmer på maskinen?

Hvis det er tilfældet
Funktioner, Indstillinger, Andet, Avancerede indstillinger, COM
tilføjelsesprogrammer, Marker og Fjern
Lars Klintholm

Fra : John

Dato : 16-11-09 19:54

"Lars Klintholm" <nospam2009@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er tilfældet
> Funktioner, Indstillinger, Andet, Avancerede indstillinger, COM
> [...]

Hej Lars

Ja, jeg har iTunes og Quicktime. Og ja, der var en linie under "COM
tilføjelsesprogrammer" hvor der stod "iTunes Outlook addin". Den fjernede
jeg og så kunne jeg stoppe Outlook (og gå i standby). Så tak for det - den
var godt nok langt henne at hente. Og hvad betyder det "iTunes Outlook
addin"? Min Outlook rager vel ikke iTunes?

Nå, nu har jeg genstartet maskinen, startet iTunes - og den brugte et par
minutter på at opdatere installationen (altså iTunes). Og nu er problemet
der igen og "iTunes Outlook Addin" er genopstået dybt derinde i min Outlook?
Meget mystisk.

Men vi er på rette vej og jeg (eller vi ...) skal nok finde ud af det.

Iøvrigt havde jeg idag fundet ud af, at Outlook kun kørte videre, når jeg
lukkede påd et røde kryds øverst til højre. Brugte jeg Filer/afslut lukkede
den helt ned.

Meget mystisk. Jeg roder videre. Forslag er stadig velkomne.

Vh. John

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-11-09 21:46

Den 16-11-2009 skrev John i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Min Outlook rager vel ikke iTunes?

Det er også min indstilling, så jeg har afinstalleret alt Apple
software. Jeg kan ikke hjælpe dig mere, men det er måske en anden gruppe
du skal videre i? Prøv evt. nogle Mac grupper
Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-11-09 22:33

Den 16-11-2009 skrev Lars Klintholm i dk.edb.programpakker.ms-office:

> jeg har afinstalleret alt Apple software.

Så derfor kan jeg ikke teste, men prøv at se om der skulle stå noget
brugbart her:
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/32169731/itunes-outlook-addin.aspx
Lars Klintholm

Fra : John

Dato : 17-11-09 19:59

> Den 16-11-2009 skrev Lars Klintholm i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Så derfor kan jeg ikke teste, men prøv at se om der skulle stå noget
> [...]

Tak, Lars. Det er lige nøjagtigt som beskrevet i dit link, jeg oplever det.
Nu har jeg kun fjernet fluebenet inde i Outlook og nu bliver det ikke
genskabt ved start af iTunes.

Det er da utroligt. Her gik jeg og troede, at det bare var en smart
facilitet i Outlook, der gjorde at den kiggede lidt efter posten og
kalenderen, selv om den sov. Og så er det Apple,der (også her) er på spil!

Nå, nu udestår så bare problemet med hvorfor maskinen pludselig for et par
uger siden begynder ikke at kunne gå i standby, mens Outlook kører. Det må
jeg vist hellere finde en anden gruppe til. Og indtil det er løst, huske at
lukke Outlook, når jeg går fra den.

Tak for hjælpen her.

Vh. John

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-11-09 23:22

Den 17-11-2009 skrev John i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Tak for hjælpen her.

Velbekomme, tak for tilbagemeldingen
Lars Klintholm

Fra : John

Dato : 16-11-09 22:41

> Det er også min indstilling, så jeg har afinstalleret alt Apple
> software. Jeg kan ikke hjælpe dig mere, men det er måske en anden gruppe
> du skal videre i? Prøv evt. nogle Mac grupper
> --
Ja, det var selvfølgelig en mulighed at blackliste Apple. Men når man nu har
en iPod og henter lidt podcasts til den og et digitalkamera, som optager
Quicktime-videoer, er det ikke så let at komme udenom dem.

Jeg søger lidt videre i andre grupper og på nettet. Foreløbig tak for
hjælpen. Jeg vender tilbage, hvis jeg finder noget spændende.

Vh. John