anbefal et grafikkort. mini
Fra : Per H

Dato : 13-11-09 19:57

Jeg har lige købt en mini pc, med et ATI radeon HD 4350 skærmkort.

Aldrig har jeg da set så dårlig grafik, men så vidt jeg kan finde
ud af er det også kun 250Mb ram? i annoncen stod der at det var
dedikeret til 500Mb. ( hvad betyder det) Og er det ikke for lidt til
win7.
ihvertfald så er det gamle jeg havde langt bedre ATI Radeon X1300,
men det passer jeg ikke til en minipc.

Hvem kan anbefale et rimeligt kort, det skal _ikke_ bruges til spil.!
det må ikke fylde for meget, da det sidder mod bunden i kabinet.

per

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-11-09 23:06

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvem kan anbefale et rimeligt kort, det skal _ikke_ bruges til spil.!
> det må ikke fylde for meget, da det sidder mod bunden i kabinet.

Hvad mener du med dårlig grafik ?

Det 4350 du nævner burde, selv med 256MB, ram være mere end rigeligt til
Windows 7 grafiske udskejelser.

Mon ikke du bare skal have det rigtigt konfigureret.

Bjarne K.

Fra : Per H

Dato : 13-11-09 23:38

On Fri, 13 Nov 2009 23:06:07 +0100, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

> [...]
>Windows 7 grafiske udskejelser.
>
>Mon ikke du bare skal have det rigtigt konfigureret.

f. eks den hvide tekst på sort baggrund, den er ikke helt hvid, og er
uskarp i kanterne. En hvid baggrund er nærmest lysegrå. Med det andet
kort på den gl. pc, er det langt klare tekst, og hvidere baggrund.

Jeg aner ikke hvorhenne jeg får det konfigrueret?

per

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-09 00:43

> [...]
> kort på den gl. pc, er det langt klare tekst, og hvidere baggrund.
>
> Jeg aner ikke hvorhenne jeg får det konfigrueret?
Start med at hente de nyeste drivere til dit grafikkort hos
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Hvis du har fladskærm så find ud af hvilken opløsning din skærm skal køre
med, og sæt opløsningen til det.

Hvis det er en crt skærm, så sæt refresh rate til > 80.

Hvis du allerede har styr på alle disse ting er der nok noget galt med
kortet, med mindre du er meget kritisk. (læs: det er sjældent at der er
nogen der klager over den grafiske 2d kvalitet (og win 7 grafik) nu om
dage. Det plejer at være iorden på selv de billigste kort)

Hvis du skal have hjælp til at ændre indstillingerne, så skrive lige igen.

Bjarne K.

Fra : Per H

Dato : 14-11-09 11:08

On Sat, 14 Nov 2009 00:42:40 +0100, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Start med at hente de nyeste drivere til dit grafikkort hos
>http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

så kommer jeg til denne
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit'
og så er der mange muligheder.
har været der tidligere, men ved ski ik om det er den rigtige jeg så
henter..
>Hvis du har fladskærm så find ud af hvilken opløsning din skærm skal køre
>med, og sæt opløsningen til det.

>Hvis det er en crt skærm, så sæt refresh rate til > 80.
?
det er en hp v220 flad ( superskærm )

> [...]
>nogen der klager over den grafiske 2d kvalitet (og win 7 grafik) nu om
>dage. Det plejer at være iorden på selv de billigste kort)
Jeg fant i w7 hvor jeg kunne finjustere hvordan jeg så tekst, og det
hjalp en hel del,

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-11-09 10:09

> On Sat, 14 Nov 2009 00:42:40 +0100, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:
> så kommer jeg til denne
> http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit'
> og så er der mange muligheder.

Fra omtalte side.

https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/9-10_vista64_win7_64_dd_ccc_wdm_enu.exe

Så får du både drivere og kontrolcenter software med.

--

MVB
Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-11-09 10:14

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> Så får du både drivere og kontrolcenter software med.

Hvis det altså er 64bit versionen af win7 du kører med

Fra : Per H

Dato : 16-11-09 21:21

On Sat, 14 Nov 2009 00:42:40 +0100, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>Hvis du skal have hjælp til at ændre indstillingerne, så skrive lige igen.

Lidt finjusteringer gjorde godt

Tak for hjælpen

per

Fra : jk

Dato : 14-11-09 09:55

On Fri, 13 Nov 2009 19:57:22 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvem kan anbefale et rimeligt kort, det skal _ikke_ bruges til spil.!
>det må ikke fylde for meget, da det sidder mod bunden i kabinet.

ATI 4350 er et fremragende grafikkort !

Pixel antal på skærm: match det.

Nyeste drivere.
256 Mb am er tilstrækkeligt til alt. Måske ikke verdens bedste
spillerkort.

mvh

John

Fra : Infinity

Dato : 14-11-09 17:56

jk wrote:

> [...]
>
> Pixel antal på skærm: match det.
>
> Nyeste drivere.
> 256 Mb am er tilstrækkeligt til alt. Måske ikke verdens bedste

Alt, hmm Hvordan ligger det med 1920 x 1080p, hvilken farvedybde kan det
klare ?

Som jeg skrev d 4 10 har jeg problemer med et 4550 med 512 MBram, de hvide
farver er ikke hvide !
--
/Infinity