ubuntu server 9.10 som fileserver???
Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 11-11-09 22:09

Undskyld mig igen.
Jeg er ikke stiv i det her min vil godt lære mere.
Jeg har installeret ovenstående uden problemer, jeg vil godt have den til at
stå som fileserver, jeg har installeret openssh of sambafiledeling tror jeg
det hedder.
Jeg troede jeg kunne tilgå den fra min firefox hvor jeg har installeret
fireFTP, jeg kan logge ind med putty og afgive login navn og password, så
kommer jeg fint ind.
Men jeg troede jeg kunne tilgå med min FireFTP i firefox, det kan jeg ikke
få til at fungere??? .
FireFTP står og scanner nede i højre hjørne uden at logge på.
Hvad går jeg galt her??? .
Er der nogle porte i min router jeg skal have lukket op for på min server
port i routeren??? .
Har jeg totalt misforstået noget, jeg troede jeg kunne bruge FireFTP til at
flytte filer frem og tilbage med?? .
/KE Kofod.

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 11-11-09 19:52

On 11 Nov., 22:08, "KE Kofod / Vejle" <vir...@ikke.dk> wrote:
> [...]
> Jeg troede jeg kunne tilgå den fra min firefox hvor jeg har installeret
> fireFTP, jeg kan logge ind med putty og afgive login navn og password, så
putty er ikke, som fireFTP, en ftp-klient
> Men jeg troede jeg kunne tilgå med min FireFTP i firefox, det kan jeg ikke
> få til at fungere??? .
Har du installeret en ftp-server (ftpd)?
> [...]
> port i routeren??? .
> Har jeg totalt misforstået noget, jeg troede jeg kunne bruge FireFTP til at

Men hvorfor ikke bruge samba til at oprette netværksdrev?
https://help.ubuntu.com/community/SettingUpSamba#Server
mvh
hp

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 13-11-09 00:17

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j.h.povlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flytte filer frem og tilbage med?? .
> /KE Kofod.

Men hvorfor ikke bruge samba til at oprette netværksdrev?
Det var jo ftp-server jeg manglede at installere så nu kører det faktisk
godt! .
Tak for din hjælp.
/KE.