Linksys Powerline AV 4-Port Network Adapte~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-11-09 12:53

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLS300

Har nogen erfaringer med den?

Min trådløse router står på et værelse, hvorfra et kabel til stuen er yderst
problematisk.
Jeg har i min stue et par enheder jeg gerne vil have online, en Selector,
Xbox osv. - kan sådan en Powerline klare det?

Jeg har valgt den der fordi den har fire porte og det opfylder mine krav,
men hvad med hastigheden? Jeg har 15mbit internet og vil gerne kunne streame
HD, så at den ikke sløver det hele er vigtigt - og er stabil!

Hvad kan I fortælle? Jeg kan ikke rigtig finde nogle gode reviews.

Jeg foretrækker hellere et kabel over gulvet end dårlige ustabile
forbindelser :)

Jeg går ud fra den bare skal i kontakten ved siden af min trådløse router -
kobles til routeren og så modtager i stuen med de 4 udgange?

På forhånd tak.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-11-09 14:52

On Tue, 10 Nov 2009 12:52:51 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLS300
>
> Har nogen erfaringer med den?

Du skal bruge et 'kit', altså en box til hver ende. Det hedder PLK300.

> Hvad kan I fortælle? Jeg kan ikke rigtig finde nogle gode reviews.

Det virker fint, for det det nu engang kan.

Jeg har testet sættet på både samme og forskellige el-grupper og begge
dele var fuldstændig plug-and-play og virkede bare. Ift. performance
fik jeg ca. 50 Mbps på en hurtig iperf-test mellem en bærbar og en af
serverne.

Hvis man vil have performance trækker man selvfølgelig PDS.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-11-09 19:50

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon

Lyder fint.

Jeg mister lidt hastighed på min trådløse forbindelse, så det her lyder som
en god løsning.

Nu skal jeg bare lige sluge prisen :p

Tak for hjælpen.