Ubuntu 9.10 virker ikke
Fra : Preben Andersen

Dato : 08-11-09 19:54

Jeg har downloadet version 9.10, brændt en iso og installeret på en ældre
PC. Installationen går tilsyneladende godt, men når maskinen skal boote
efter installationen kommer der en fejlmeddelelse:
error: no such device: bc9cb7c0-d293-4db5-9558-2c0bba403a86.
Hvad gør jeg galt?
--
mvh/Preben

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-11-09 20:44

Preben Andersen wrote:

> [...]
> boote efter installationen kommer der en fejlmeddelelse: error: no such
> device: bc9cb7c0-d293-4db5-9558-2c0bba403a86. Hvad gør jeg galt?

Har du mulighed for at boote i recovery mode? Hvis ja, så prøv dette, da
der kommer mere information om fejlen.

--
Jesper Lund

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-11-09 21:21

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Har du mulighed for at boote i recovery mode? Hvis ja, så prøv dette, da
> der kommer mere information om fejlen.

Desværre, det virker heller ikke.
--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 21:24

Preben Andersen wrote:
> [...]
> boote efter installationen kommer der en fejlmeddelelse:
> error: no such device: bc9cb7c0-d293-4db5-9558-2c0bba403a86.

Sikkert ikke. Ubuntu 9.10 har mange problemer.
Prøv med Ubuntu 9.04 og lav evt. en upgrade istedet for.

Mvh
Martin

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-11-09 12:03

"Martin Møller Skarbiniks Pedersen" <> skrev i meddelelsen ...

> Sikkert ikke. Ubuntu 9.10 har mange problemer.

Har bandet meget over 9.10. Men jeg er meget imponeret
over 9,10 lille founktion med at lave en livecd på en USBpen.
Satte den til en MSI 100 Wind og alt virker. Har læst om at det
trådløse netværk kan drille så var skeptisk, men virkede i først
hug. Var ved at overveje en installation, men er lidt skærmt fra
en instalaltion på en stationer.

> Prøv med Ubuntu 9.04 og lav evt. en upgrade istedet for.

Den version har jeg ikke prøvet. Kan være et forsøg vær.

mvh
Henning

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-11-09 14:58

"Martin Møller Skarbiniks Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4af728c1$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sikkert ikke. Ubuntu 9.10 har mange problemer.
> Prøv med Ubuntu 9.04 og lav evt. en upgrade istedet for.

Ja, så virkede det. Først 9.04 og derefter opgradering til 9.10.
Det undrer mig, at man frigiver en distribution, som ikke kan installeres på
en maskine, der fint modtager version 9.04.
Tak for hjælpen.
--
mvh/Preben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-11-09 22:11

Preben Andersen skrev:
> [...]
> boote efter installationen kommer der en fejlmeddelelse:
> error: no such device: bc9cb7c0-d293-4db5-9558-2c0bba403a86.

Nok ingenting.

Hvis den er så gammel som du antyder, kan det være et problem med at
Ubuntu er uenig med BIOS om hvordan disken skal tilgås.

Det letteste er nok at gå i BIOS og nulstille indstillinger og se om det
hjælper.

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-11-09 15:26

> Ja, så virkede det. Først 9.04 og derefter opgradering til 9.10. Det
> undrer mig, at man frigiver en distribution, som ikke kan installeres på
> en maskine, der fint modtager version 9.04. Tak for hjælpen.

Tja begge versioner kan installeres fint på min maskine - svært at sige
hvad der går galt med alle de problemer folk har med 9.10 ?

--
Martin

Fra : Knagsted

Dato : 14-11-09 14:26

On 9 Nov., 12:03, Henning Præstegaard <onkelhenn...@not.vallid> wrote:

> [...]
> en instalaltion på en stationer.

> Den version har jeg ikke prøvet. Kan være et forsøg vær.

Jeg har lavet 4installationer (fra grunden) på både nye og ældre PC
både bærbare og stationær med deń enedelige udgave af Ubuntu 9.10
i386 fra efter 29oktober og altså IKKE hverken Alpha 1-6 , Beta eller
Release Candidate.
Alle kære perfeft såvel trådløseller i netværk og som som filserver og
alle virker upåklageligt.
Ikke fordi jeg vil fraråde en opgradering til ny version , men jeg er
tilhænger en installation fra grunden.

Mhv
Knagsted

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-11-09 00:14

"Knagsted" <knagsted51@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Og hvad vil du så gøre, når det ikke er muligt at installere 9.10?
--
mvh/Preben

Fra : Knagsted

Dato : 14-11-09 15:41

On 9 Nov., 15:26, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> [...]

både bærbare og stationær med deń enedelige udgave af Ubuntu 9.10
i386 fra efter 29oktober og altså IKKE hverken Alpha 1-6 , Beta eller
Alle kører perfecft såvel som trådløse eller i LAN netværk og som
filserver og
alle virker upåklageligt.
Ikke fordi jeg vil fraråde en opgradering fra gl. til ny version , men
jeg er
tilhænger en installation helt fra grunden.

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 14-11-09 23:09

On 15 Nov., 00:14, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> [...]
> tilhænger en installation fra grunden.
>
> Og hvad vil du så gøre, når det ikke er muligt at installere 9.10?

Er DU helt sikker på at det ikke er en 64bit udgave på i386 og DU
stensikker på at det er en Final-udgave ?
Hvad er det for en PC det ike lykkes på ?
Hvad hedder den isofil DU bruger ?

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 14-11-09 23:23

> [...]
> tilhænger en installation fra grunden.
>
> Og hvad vil du så gøre, når det ikke er muligt at installere 9.10?

Du kan også bruge Ubuntu-danmarks webside og i vores forum er der en
gruppe netop til installation.
I går har jeg lavet en installation på en tussegammel bærbar fra 2001
og der arbejder ubuntu fint.

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 14-11-09 23:49

> [...]
> tilhænger en installation fra grunden.
>
> Og hvad vil du så gøre, når det ikke er muligt at installere 9.10?

Du kan også benytte dig af ubuntu-danmark og et af de forums er der er
forum netop til installation.
I går installerede jeg Ubuntu 9.10 på en tussegammel bærbar fra 2001
og der fungere den også fint og smidigt
selv på 512kb ram.

Mhv
Knagsted

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-11-09 21:52

Den Sun, 15 Nov 2009 00:14:15 +0100 skrev Preben Andersen:

> Og hvad vil du så gøre, når det ikke er muligt at installere 9.10?

Nu skriver du jo selv "En ældre pc", så kan du nikke genkendene til flg.?

"Jeg har jo en gammel pc stående. Den duede ikke længere til Windows XP,
og Vista ville den slet ikke. Jeg har hørt så meget godt om Ubuntu Linux,
så det vil jeg have på den, for så får jeg en maskine som er lige så god,
som de maskiner folk køber i dag. - Hvad?, bruge min nye pc til Ubuntu? -
Næ nej, jeg skal jo alligevel kun lege lidt med den gamle".

Jeg kender godt følelsen - Jeg lagde selv Windows Vista på en 4 år gammel
pc - det røg af igen efter 3 timer. De 2 gik med at installere det.

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-11-09 18:56

Den Sat, 14 Nov 2009 14:41:13 -0800 skrev Knagsted:

> [...]
> jeg er
> tilhænger en installation helt fra grunden.

Samme (magen til ) skive har jeg brugt til et ældre P4 ABIT IS7-E med
1.5 Gb. ram og et ATI Radeon 9200SE grafikkort, HD 200 Gb.

Den fungerede bare i første hug, selv den digitale lydudgang (SPD/IF - er
det ikke sådan det hedder?). Puteren kører nu som "musikanlæg" forbundet
til mit surround. Da jeg har en KISS DP500 DVD afspiller med netværk, har
jeg lagt Open-DP500 på den Ubuntu pcén, og kan nu afspille mpg avi divx
mv. fra Ubuntu. Med Banshee og Fjernskrivebordsviser (Programmer ->
Internet) kan jeg "fjernbetjene" den fra min anden Ubuntu 9.10 pc - der
har kørt Ubuntu lige siden ver. 6.04 - og er efterhånden opgraderet mange
gange, uden problemer.

Prøv at gå i dk.system.windows og se alle de der allerede har mega mange
problemer med Windows 7

Ubuntu rykker bare

--
Karl Erik.