2 aktive netværksforbindelser, 1 til lan 1~
Fra : J.K.Arning

Dato : 08-11-09 09:32

Altså setup er:

1 stk. PC med Wlan til internet og 1 stk. lan til "intranet"
1 stk. Netværksmedia player med lan.

PC er som skrevet på internettet via en WLan forbindelse. Fra PC løber
der netværkskabel til mediaplayeren så den kan tilgå delte mapper på
PC`en og derigennem afspille video og musik.

Dette setup fungerer ikke 100%. Når jeg starter Mediaplayeren kan den
godt afspille filerne på PC`en men PC`en mister netadgang via WLan.

Trådløst er PC`en til sluttet routeren på følgende måde:
IP 192.168.1.50
Sub 255.255.255.0
Gate 192.168.1.1

Lan forbindelsen på PC er konfigureret sådan:
IP 192.168.0.10
Sub 255.255.255.0
Gate 192.168.1.50

Lan på Mediapalyeren er konfigureret sådan:
IP 192.168.0.20
Sub 255.255.255.0
Gate 192.168.1.50

Mit håb var at Mediaplayerne ville kunne komme online for at tjekke
efter opdateringer med dette stup også, jeg har endnu ikke fået testet
dette af gode grunde, eftersom PCén mister netadgang via WLan lige så
snart den registrerer at Lan kablet bliver aktivt.

Nogle ideer?

PC`en kører WinXP Home.

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-11-09 15:41

J.K.Arning wrote:

> [...]

> Sub 255.255.255.0
> Gate 192.168.1.1
>
> Lan forbindelsen på PC er konfigureret sådan:

Du må ikke have 2 default gateways på en maskine.

> [...]
>
> Mit håb var at Mediaplayerne ville kunne komme online for at tjekke
> efter opdateringer med dette stup også, jeg har endnu ikke fået testet

Kræver internet connection sharing såfremt den skal igennem pc'en.

> eftersom PCén mister netadgang via WLan lige så
> snart den registrerer at Lan kablet bliver aktivt.

> Nogle ideer?

Du gør det alt for indviklet. Forslag til forenkling afhænger af det
faktiske udstyr, det skriver du ikke noget om, så slipper jeg for at tænke
over, hvordan det løses.

> PC`en kører WinXP Home.

Det er udemærket.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-11-09 20:53

Peter Larsen skrev:
> Du må ikke have 2 default gateways på en maskine.

Er det ellers ikke netop sådan man opnår load balancering mellem to
udbydere? (Forudsat at OS'et og TCP/IP stacken er intelligente nok til
at håndtere den slags.)

- Chano Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-11-09 22:13

On Mon, 09 Nov 2009 20:53:25 +0100, Chano Andersen
<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

> Er det ellers ikke netop sådan man opnår load balancering mellem to
> udbydere? (Forudsat at OS'et og TCP/IP stacken er intelligente nok til
> at håndtere den slags.)

Jo, hvis det virkede sådan. Windows og Linux er to eksempler på OS'er,
der ikke er intelligente nok.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 09-11-09 16:23

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gode grunde, eftersom PCén mister netadgang via WLan lige så snart den
> registrerer at Lan kablet bliver aktivt.

Prøv at se dette link, det kan måske hjælpe dig med dit problem.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

JJ