Headline/Status update til forside, hjaelp~
Fra : Ralle

Dato : 09-11-09 02:39

Hej.
I mine brugeres profiler har de mulighed for at lave en headline
/ status over deres profilbilled.

Denne 'status' er gemt i mysql sammen med deres brugerinfo.
Jeg har faaet nogen request paa at goere saa naar folk updaterer
deres 'status' at det kommer ind paa forsiden, lidt ligesom man
ser paa fx facebook. altsaa livefeed.

Mit problem er at faa forsiden til at skrive 'brugernavn,
'status'.

I profilen bliver status'en vist saadan her.

{if $aUser.headline}
id="profile_headline">
{$aUser.headline|process_code}
{/if}

I mysql er der desvaerre ikke noget der holder oeje med hvornaar
statussen blev opdateret, saa jeg skal vel have lavet en ny
raekke til user dataen som hedder headlinetime ? som holder oeje
med hvornaar det blev opdateret.

nogen som kan sende mig paa rette spor?

// Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-11-09 10:44

Ralle skrev:

> {if $aUser.headline}
> id="profile_headline">
> {$aUser.headline|process_code}
> {/if}

Det ligner ikke PHP?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Martin

Dato : 10-11-09 16:09

Jonathan Stein wrote:

> Det ligner ikke PHP?

Smarty :)

Fra : Martin

Dato : 10-11-09 16:15

Ralle wrote:
> [...]
> statussen blev opdateret, saa jeg skal vel have lavet en ny
> raekke til user dataen som hedder headlinetime ? som holder oeje

Ny tabel..
user_id (fk til din bruger tabel)
status (status tekst)
created_date (dato statussen blev skrevet)

I din profil kan du så hente den ved

SELECT s.status AS status, u.*
FROM user AS u
LEFT JOIN status AS s ON u.id = s.user_id
WHERE u.id = user_id
ORDER BY
created_date DESC
LIMIT 1

Så skulle du kunne hente statussen ved
$row = mysql_fetch_row($query);
$row['status']

På din forside

SELECT s.status AS status, DISTINCT u.username AS username
FROM user AS u
LEFT JOIN status AS s ON u.id = s.user_id
WHERE u.id = user_id
ORDER BY
created_date DESC

while($r = mysql_fetch_object($query)) {
echo $->username;
echo $r->status;
}

IKKE TESTET

Fra : Ralle

Dato : 11-11-09 23:03

Til jonathan.
Saa vidt jeg ved er det php, du kan putte din php i en html fil hvis
du bruger html til at organisere hvordan siden bliver vist, dette
goer du ved at bruge
{ } rundt om php koderne..
dvs noget af teksten jeg postede var php og noget af den var html.
Saa laerte du ogsaa lidt nyt ;)

> [...]
> ORDER BY
> created_date DESC
>
> while($r = mysql_fetch_object($query)) {

Tusind tak, jeg proever at faa det integreret i mit cms system.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-11-09 13:22

Ralle skrev:

> Saa vidt jeg ved er det php, ...

Så skulle jeg have været mere præcis: Det er ikke PHP.

Det ligner mere et template-sprog i et eller andet CMS.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ralle

Dato : 14-11-09 04:02

> Så skulle jeg have været mere præcis: Det er ikke PHP.
>
> Det ligner mere et template-sprog i et eller andet CMS.

Hvis du nu laeser det jeg skrev igen, saa jo det er php, og ja det er et
template sprog, som jeg skriver bliver php'en i html filerne brugt til
at organisere hvordan siderne bliver vist.
Men saa vidt jeg ved saa er $aUser osv php, og ikke html. og funktioner
som if and else, elseif osv er php og ik html. :)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-11-09 09:13

Ralle skrev:

> Hvis du nu laeser det jeg skrev igen, saa jo det er php, ...

Så siger vi det. Men det vil være nemmere at hjælpe dig, hvis du
fortæller hvad du betegner som php, for det er ikke det, der er
defineret på www.php.net

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/