Kradsebræt
Fra : LG

Dato : 06-11-09 13:36

Min gode gamle hankat på 8 år er henrykt over, at der er kommet nyt
gulvtæppe i stuen. Så henrykt, at han hvæsser kløer i det lidt for ofte.
Jeg har derfor konstrueret et kradsebræt til ham, men han virker
uinteresseret... Min nabo siger, at jeg skal dryppe nogen baldriandråber på
kradsebrædtet, så vil katten gå amok på det.
Er det rigtigt?

mvh
Leif

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-09 14:38

In news:4af41823$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
LG <leifgraversen@mail.dk> typed:
> [...]
> uinteresseret... Min nabo siger, at jeg skal dryppe nogen
> baldriandråber på kradsebrædtet, så vil katten gå amok på det.

Jo, det er skam rigtigt nok. Baldriandråber virker stærkt euforisende på
katte, man skal bare være opmærksom på, at man ikke overdriver doseringen.
Det skal kun være en ganske lille smule. Der er dog ikke nogen garanti for
at han holder op med at kradse i gulvtæppet når han først har fået den
uvane. Det kan være at det er mere spændende end kradsebrættet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi

Dato : 06-11-09 18:29

>klip<Min nabo siger, at jeg skal dryppe nogen baldriandråber på
>kradsebrædtet, så vil katten gå amok på det.
> Er det rigtigt?

Ja og nej, for der er nogle katte der simpelthen ikke reagerer på baldrian,
mens andre nærmest går i ekstase af vellyst.
Men det koster ikke mange basse-ører, så prøv da :)

Hvis der er en rest gulvtæppe så lav katten et kradsetæppe der ligger i et
helt andet rum og dryp evt. også baldrian på.
Det kan være det ikke er interessant i længeden, men nyhedsinteressen er som
bekendt pænt stor hos katte

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : LG

Dato : 08-11-09 10:03

> [...]
> som bekendt pænt stor hos katte

> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Jeg har netop sat kradsebrædtet op i entreen og sømmet et stykke gulvtæppe
på.
Desværre er det unuligt at få fat i baldriandråberne. Jeg har forsøgt på
apoteket ogi Matas, men begge steder er det et udgået produkt, påstår de...
Nu har jeg bestilt på nettet, men det er da ærgerligt at skulle betale 60 kr
i fragt oven i !

LG

Fra : Ditte

Dato : 08-11-09 16:36

> [...]
> Nu har jeg bestilt på nettet, men det er da ærgerligt at skulle betale 60 kr

Hej

I det tilfælde at du har fået fat i den forkerte... Det kan nemlig også
hedde valeriane dråber.

Hilsen Ditte

Fra : LG

Dato : 09-11-09 11:44

"Ditte" <glemdet@nonejnopenot.nope> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> I det tilfælde at du har fået fat i den forkerte... Det kan nemlig også
> hedde valeriane dråber.
>
> Hilsen Ditte

Hej Ditte
det vidste jeg godt, men tak alligevel

mvh
Leif

Fra : Kim2000

Dato : 11-11-09 20:19

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> de...
> Nu har jeg bestilt på nettet, men det er da ærgerligt at skulle betale 60

Jeg købte det i går hos dyrehandleren, og mine katte rører fortsat ikke
kradsebrættet, men sofaen er snart klar til udskiftning

Fra : LG

Dato : 18-11-09 00:56

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg købte det i går hos dyrehandleren, og mine katte rører fortsat ikke
> kradsebrættet, men sofaen er snart klar til udskiftning

Jeg har nu sat brædtet op på væggen, og katten er helt i ekstase når den
står og kradser. Det er sket efter at jeg har hældt nogle dråber Baldrian
på. Før var den totalt ligeglad...

mvh
LG