Fornærmede damer :-)
Fra : Pwh

Dato : 04-11-09 17:31

Var nede og lufte hundene på Engen idag og havde et par bolde med.
Vi mødte et par damer med et par tæppetissere, jeg kendte den ene dame
og hendes hund, en blanding af en slags.
Nå, hendes hund molly fik snuppet Angels bold, ingen probs i det for så vidt.
Men at få den til at afleværer den igen kunne hun ikke, det mente jeg så var for dårligt,
sagde til hende at det da er helt basalt at man kan få sin hund til at spytte ud.
Nå, det havde hun aldrig haft brug for og det ville hun ikke diskuterer med mig.
Nej, det kan jeg godt forstå svarede jeg, så klappede hun fornærmet i

Den anden dames Beagle fik så fat i bolden, den kunne heller ikke lokkes til
at komme hen og afleværer den.
Det kunne hun ellers normalt få den til påstod hun, mig lettere irreterret efterhånden
svarede at det kunne jeg da tydeligt se.
Til sidst fik hun kræet til at spytte bolden ud så vi kunne lege videre,
hun så ret fornærmet ud da hun afleværede den til mig

Sgu da ikke noget at sige til at tæppetissere har det dårlige ry de har
når folk ikke gider lærer hundene det mest basale som at komme og afleværer noget
den har fundet/hugget, fatter ikke folk kan holde ud at have så uopdragne hunde.
Mine ved da at man ikke stjæler andres legetøj, og skulle det endelig ske
kan jeg da uden probs få dem til at afleværer det igen, sådan skal det da værer.

/Jens (som nok er for hård i sin opdragelse af sine hunde)

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-09 23:44

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4af1ac63$0$271

> Sgu da ikke noget at sige til at tæppetissere har det dårlige ry de har
> når folk ikke gider lærer hundene det mest basale som at komme og
> afleværer noget
> den har fundet/hugget,

Bingo VIL heller ikke aflevere eller spytte ud, medmindre vi bytter med
noget eller hun har glemt, at hun ikke aflevere.
Hun forstår nemlig fint kommandoen slip. I sommers havde hun fundet et
gammelt flutes og jeg sagde slip, så spyttede hun prompte ud, indtil hun kom
i tanke om, at det plejer hun jo ikke, at gøre, men der havde jeg jo fået
fat i det.

De andre hunde ( pånær Bibi ) har lært slip og spytter ud med det samme,
selv gamle Fimbe, som ellers var meget vogtende over sine ting, da vi fik
ham.
Det er nok lidt sværere med genbrugshunde, men jo en nem ting, at lære
vovsen fra hvalp af- også de små hunde.

Fra : Pwh

Dato : 05-11-09 06:15

Buffy, skrev:

> Bingo VIL heller ikke aflevere eller spytte ud, medmindre vi bytter
> med noget eller hun har glemt, at hun ikke aflevere.

Der er jeg igen stået af, der er ikke noget her i huset der hedder vil
for hunden, der er noget der hedder skal.
Hunde skal efter min mening intet bestemme, det er så ikke det samme
som at man ikke kan føje dens ønsker. Men det er mig der bestemmer.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-09 21:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4af25f5a$0$280

> [...]
> Hunde skal efter min mening intet bestemme, det er så ikke det samme
> som at man ikke kan føje dens ønsker. Men det er mig der bestemmer.

Det lykkedes som regel også med byttelegen, men må ærligt indrømme, at jeg
er blevet for gammel, gravid og ugidelig til, at træne en robothund- jo
måske, hvis vi kun havde den ene hund og problemet ville igen ikke være der,
hvis vi havde haft hende fra hvalp af...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-11-09 00:50

Pwh wrote:
> [...]
> det da værer.
> /Jens (som nok er for hård i sin opdragelse af sine hunde)

Jeg synes livet som hundeejer virker besværligt. Konstant små konflikter og
tildragelser.

Jeg gad det ikke, men tvivler også stærkt på at jeg ville lade mig hidse op
over bagatteller og latterligheder andre hundeejere nu bekymrede mig med.

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 06-11-09 06:13

Frank Leegaard, skrev:

> Jeg synes livet som hundeejer virker besværligt. Konstant små
> konflikter og tildragelser.

Du kan da bare vælge at gå gennem livet med skyklapper på,
så undgår du helt den slags besværligheder.

> Jeg gad det ikke, men tvivler også stærkt på at jeg ville lade mig
> hidse op over bagatteller og latterligheder andre hundeejere nu
> bekymrede mig med.

Hvem har hidset sig op, ikke jeg, fortæller bare en historie
i håbet om at få noget debat omkring hundeopdragelse
eller mangel på samme.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-11-09 17:16

Pwh wrote:

> [...]
>
> Hvem har hidset sig op, ikke jeg, fortæller bare en historie
> i håbet om at få noget debat omkring hundeopdragelse

Det er dig selv der bruger ordet irriteret.

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 06-11-09 19:57

Frank Leegaard, skrev:

> Det er dig selv der bruger ordet irriteret.

At en person er lettere irreteret (som jeg skrev)
tolker jeg ikke som at personen er ophidset.

Bortset fra det Frank,
og for måske at blive lettere irreteret på dig efterhånden.
Synes ikke du bidrager til noget her i tråden med noget
konstruktivt, igen at nedgører et af mine indlæg er det
vel kun dig selv der har fornøjelse af.
Jeg prøver at sætte gang i en lidt død gruppe med lidt hundesnak,
du vælger at gå efter manden og ikke bolden.
Synes du jeg er et fjols at hører på så lad dog værer med at svarer mig,
ellers generer du da bare resten af gruppen, og ikke mig.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-11-09 00:42

Pwh wrote:

> [...]
> Synes du jeg er et fjols at hører på så lad dog værer med at svarer
> mig, ellers generer du da bare resten af gruppen, og ikke mig.

Hvis folk mener det, står det dem frit at springe mine indlæg over. Sådan
virker usenet nu engang. Gider du ikke svare mig, springer du også let og
elegant over.

Jeg fatter bare simpelthen ikke alle de kontroverser i oplever på jeres
hundelufterture. Det er det jeg fremkommer med min undren over.

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 07-11-09 10:23

Frank Leegaard, skrev:

> Hvis folk mener det, står det dem frit at springe mine indlæg over.
> Sådan virker usenet nu engang. Gider du ikke svare mig, springer du
> også let og elegant over.

Det begynder jeg nok også snart på.
Til at starte med prøver jeg på bedste pædagogiske maner
at opdrge lidt på dig.
Virker det ikke ryger du self i killfilteret.

> Jeg fatter bare simpelthen ikke alle de kontroverser i oplever på
> jeres hundelufterture. Det er det jeg fremkommer med min undren over.

Så undrer dig i tavshed, ingen grund til at nedgører andres indlæg.
Hvad du fatter og ikke fatter kan jeg desværre ikk hjælpe dig med,
er man fatsvag så er man jo fatsvag, længere er den vel ikke.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 00:27

--
/Frank

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
( > Frank Leegaard, skrev:
( >> Pwh wrote:
( >>> Frank Leegaard, skrev:
( >>>> Pwh wrote:
( >>>>>
( >>>>> Hvem har hidset sig op, ikke jeg, fortæller bare en historie
( >>>>> i håbet om at få noget debat omkring hundeopdragelse
( >>>>> eller mangel på samme.
( >>>>>
( >>>>
( >>>> Det er dig selv der bruger ordet irriteret.
( >>>
[...]
( >>
( >> Hvis folk mener det, står det dem frit at springe mine indlæg over.
( >> Sådan virker usenet nu engang. Gider du ikke svare mig, springer du
( >> også let og elegant over.
( >
[...]

Du har aldrig overvejet hvorfor dog du kommer sådan i kontrovers med folk?

Jeg oplever aldrig alle de konflikter du gør på - næsten - daglig basis.

Kan du ikke tåle at blive kommenteret hvad du skriver herinde, vil jeg
foreslå dig at sende det som privat mail til en "interessegruppe".

Usenet har du tydeligvis ikke fattet konceptet bag.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 08:34

Frank Leegaard, skrev:

> Du har aldrig overvejet hvorfor dog du kommer sådan i kontrovers med
> folk?

Det er jeg helt afklaret med, jeg er nemlig hverken særligt god
til at holde min kæft eller vende den anden kind til

> Jeg oplever aldrig alle de konflikter du gør på - næsten - daglig
> basis.

*LOL*
På daglig basis, hvad kender du til det.
At du aldrig oplever konflikter kan måske skyldes at du ikke tør svarer
folk igen og blot vender den anden kind til, men det ved du bedst selv

> Kan du ikke tåle at blive kommenteret hvad du skriver herinde, vil jeg
> foreslå dig at sende det som privat mail til en "interessegruppe".

Kan jeg snildt tåle, men finder mig ikke i nedgørende svar,
hverken her eller irl.

> Usenet har du tydeligvis ikke fattet konceptet bag.

Og det mener du at du selv har.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 12:51

--
/Frank

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
( > Frank Leegaard, skrev:
( >>
[...]

Jeg er bestemt heller ikke særlig god til at holde min kæft. Alligevel
lykkedes det mig ikke at komme i konstant konflikt.

Mangler du generel konfliktløsningskunnen?

( >
[...]

Nu har jeg en størrelse og statur der nok gør at de færreste folk føler sig
fristet til fysisk at true mig. Det gør muligvis en forskel.

Jeg føler bestemt ingen trang til at vende nogen anden kind til.

Men fælles for de konflikter du skriver om, er jo at de allesammen er uløste
når du forlader dem. Overvejet hvorfor det er sådan?

( >
[...]

Overvejet hvorfor du finder dem nedgørende. Jeg finder dem oplysende og til
at vække eftertanke.
( >
( >> Usenet har du tydeligvis ikke fattet konceptet bag.
( >
( > Og det mener du at du selv har.

Du har i alle fald aldrig hørt mig pive over nogen har besvaret et af mine
indlæg.

Tåler man ikke det, skal man IMHO finde andre græsgange.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:15

Frank Leegaard, skrev:
> [...]
>
> Jeg er bestemt heller ikke særlig god til at holde min kæft. Alligevel
> lykkedes det mig ikke at komme i konstant konflikt.

Synes jeg bestemt heller ikke jeg gør, men kommer self an på
hvad man lægger i konstant.
Har så også oplevet flere gange her i gruppen at hvis jeg har skrevet
om at jeg eller mine hunde er blevet skamrost, så er jeg en pralrøv.
Det illustrerer jo meget godt at lige meget hvad man gør/siger jokker
man altid en eller anden over tæerne.

> Mangler du generel konfliktløsningskunnen?

Nu gider jeg ikke sidde og diskuterer min personlighed med dig på usenet,
dette er stadig en hundegruppe, og altså totalt OT.
Så svaret på det må du gætte dig til

> [...]
>
> Nu har jeg en størrelse og statur der nok gør at de færreste folk
> føler sig fristet til fysisk at true mig. Det gør muligvis en forskel.

Det er self også en måde at klarer sig på, skræmme folk til tavshed.
Nu heller ikke nogen der truer mig på mine gåture, vil tror de ved
de skal forbi samlet 87kg hunde først

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-09 14:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes livet som hundeejer virker besværligt. Konstant små konflikter
> og tildragelser.

Det er jo kun så besværligt som man gør det til, men en hund kræver
selvfølgelig lidt mere end en guldfisk...måske. Har aldrig haft fisk, da jeg
synes det er for besværligt.

> Jeg gad det ikke, men tvivler også stærkt på at jeg ville lade mig hidse
> op over bagatteller og latterligheder andre hundeejere nu bekymrede mig
> med.

Jens hidser sig da heller ikke op, men prøver at få lidt debat igang
herinde- der er godt nok også blevet stille i den tid, hvor jeg har været
fraværende...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-11-09 17:17

Buffy wrote:

> [...]
>
> Jens hidser sig da heller ikke op, men prøver at få lidt debat igang
> herinde- der er godt nok også blevet stille i den tid, hvor jeg har

Alt respekt for det. Det virker bare så hverdagsagtigt. Hvilket vel er fint
nok,

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-09 18:21

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

>Det virker bare så hverdagsagtigt. Hvilket vel er fint nok,

Tjahh, det hele kan vel ikke gå op i udstillinger, brugshundeprøver og
sygdom...

Fra : Pwh

Dato : 06-11-09 20:17

Buffy, skrev:

> Tjahh, det hele kan vel ikke gå op i udstillinger, brugshundeprøver og
> sygdom...

Eller kamphunde

Synes faktisk kunsten kan værer lidt mht hunde generelt
at gå og lurer de små nuancer der er, både for en selv og mht omgivelserne.

Feks. (kedelig hverdagshistorie) så vi idag Freja en Hovawart som Tyson
kender fra hvalp af, men som han ikke havde set meget længe.
Jeg spottede hende først, og gjorde Tyson opmærksom på hende,
sjovt at se Tysons kropssprog da han fes hen til hende,
og hende da han nåede derhen, de kunne sgu huske hinanden kunne man se

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-11-09 00:43

Buffy wrote:

> Tjahh, det hele kan vel ikke gå op i udstillinger, brugshundeprøver og
> sygdom...

Næh - Fair nok. Som skrevet før, undrer det mig bare al den konflikt i møder
på jeres vej med jeres hunde.

Jeg oplever ikke noget af det der ligner. Derfor udtrykker jeg min undren.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-09 01:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

>Som skrevet før, undrer det mig bare al den konflikt i møder på jeres vej
>med jeres hunde.

Jeg møder nu heller ikke konflikt på min vej, når jeg lufter hunde,
undtagelsesvist, når jeg lader dem rende løst, men synes bare ikke, at et
hundeliv er ordenligt, hvis de altid skal have snor på og vi har sgi langt
til nærmeste hundeskov.

Langt de fleste gange får vovserne da også bare lov til, at hilse og lege,
men der har lige været en eller to, der har brokket sig over, at de har
rendt løst i en stort set mennesketom (pånær altså lige brokhovedet ) skov
og det kan jeg altså ikke tage mig af.
Tager dog som regel hensyn ved de mere trafikerede steder, men kan ikke se
det forfærdelige med f.eks. en løs puddel i en tom skov.

Der er så hundeejere her i byen, hvor vovserne render løst på fortovene og
det genere mig heller ikke, hvis det ikke lige var fordi et par af dem,
gerne vil fare i flæsket på andre hunde.

Bortset fra det, så bor vi heldigvis et sted, hvor folk er glade for dyr og
mange folk her i byen har 2 hunde.

Fra : Pwh

Dato : 07-11-09 10:32

Buffy, skrev:

> [...]
> undtagelsesvist, når jeg lader dem rende løst, men synes bare ikke,
> at et hundeliv er ordenligt, hvis de altid skal have snor på og vi

Mine har så næsten aldrig snor på, det giver self noget brok til tider.
Det tager jeg i stiv arm da mine hunde betyder langt mere for mig
en tilfældige fremmede mennesker jeg møder.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 00:31

--
/Frank

( > Buffy, skrev:
[...]

Har du selv fanget pointen der. Måske der netop der var noget du skulle
arbejde med.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 08:37

Frank Leegaard, skrev:
> [...]

> for mig ( > en tilfældige fremmede mennesker jeg møder.
>
> Har du selv fanget pointen der. Måske der netop der var noget du

Hvorfor dog det, som du vel kan læse (og forstå)
er jeg helt afklaret med det.
Kun vatnisser som lever deres liv som andre mener det skal leves.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 12:52

--
/Frank

( > Frank Leegaard, skrev:
[...]

Jeg har det helt fint med at du vil leve dit liv som det passer dig. Hvad
der så undrer mig, er at du bliver selvretfærdig over at andre ikke er enige
med dig i det.

Lad dem dog være - så lader de nok dig være.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:16

Frank Leegaard, skrev:
> [...]
>
> Jeg har det helt fint med at du vil leve dit liv som det passer dig.
> Hvad der så undrer mig, er at du bliver selvretfærdig over at andre

Jeg har vel lov til at forsvarer mine synspunkter.

> Lad dem dog være - så lader de nok dig være.

Det gør jeg også så længe de ikke generer mig eller mine hunde.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 00:29

--
/Frank

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Næe. Masser af mennesker lader såmænd også deres dyr færdes lidt fri her
hvor jeg bor. Jeg oplever slet ikke alle de "konfrontationer" som nogle her
gør.

Det er såmænd bare det jeg udtrykker min undren over.

Det kan vel ikke være min fejl at jeg ikke kommer i konfrontation med andre?

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 09:19

Frank Leegaard, skrev:

> Næe. Masser af mennesker lader såmænd også deres dyr færdes lidt fri
> her hvor jeg bor. Jeg oplever slet ikke alle de "konfrontationer" som
> nogle her gør.

Nu bliver du vel heller ikke skældt ud ovar at andres hunde render løse.
De hunde jeg selv oplever flest probs med er faktisk dem der har snor på.

> Det kan vel ikke være min fejl at jeg ikke kommer i konfrontation med
> andre?

Kan vel ikke kaldes en fejl, med mindre du og/eller din hund betaler for
høj en pris for at undgå brok.

For at holde os til topic.
Jeg kunne self have undgået brok hvis jeg blot havde ladet tæppetisserne
beholde Angels bold, men hvorfor skulle jeg dog det.
Hun havde glædet sig til at lege med mig hele dagen, det ville da have været
dyreplageri af mig at snyde hende for den fornøjelse fordi andre ikke
har styr på deres køtere. Så må de sgu se at få dem opdraget så vi andre
og vores hunde også kan værer der, det har jeg selv gjort med mine.
Eller synes du det er ok at ens hund stjæler fra andre, og mener du at
man i en given situation bare skal finde sig stiltiende i det.

Forhold dig dog til det, at du ikke oplever lignene er temmeligt uinterresant.
Ellers kan du da bare som modspil til min tråd starte din egen om at du aldrig
oplever konflikter på dine lufteture, hvis du mener folk kan bruge det til noget.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 12:56

--
/Frank

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
( > Frank Leegaard, skrev:
( >>
[...]

Sjovt at du ikke kan indse at andre har fejl, ligesom du har dine.

Du forlanger bare at det er dine præmisser der skal gælde. Det er der du har
dit store problem.

Find en alternativ løsning hvis køterene ikke vil aflevere din hunds bold.
For alternativer findes der altid for en kreativ hjerne med vilje til at
finde dem.

Hvorfor dog det. Topic er jo lige her.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:25

Frank Leegaard, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sjovt at du ikke kan indse at andre har fejl, ligesom du har dine.

Jo, men når de i dette tilfælde ikke ville indrømme det var en fejl fra
deres side og skulle give mig skylden er jeg altså stået af.

> Du forlanger bare at det er dine præmisser der skal gælde. Det er der
> du har dit store problem.

Lidt firkantet sat op er det altså et lovkrav at man har kontrol over
sin hund hvis man skal slippe den løs, ikke en regel jeg har opfundet.
At jeg så synes det er en helt rimelig regel er så en anden snak,
men det synes du måske ikke.

> Find en alternativ løsning hvis køterene ikke vil aflevere din hunds
> bold. For alternativer findes der altid for en kreativ hjerne med
> vilje til at finde dem.

Kom med nogle forslag.
Jeg kunne ikke finde på andet end at vente på at det lykkedes
for ejerne selv at få fat på deres hunde, skulle jeg have feset rundt
efter deres uvorne køtere mener du.

> [...]
> at du aldrig
> ( > oplever konflikter på dine lufteture, hvis du mener folk kan

Ideen med topic har jeg forklaret dig var opdragelse af hunde,
og hvad man mener man kan byde andre ved ikke at have en
velopdragen hund, det forholder du dig stadig ikke til.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 13:13

> [...]

> her gør.
>
> Det er såmænd bare det jeg udtrykker min undren over.

Jeg oplever konfrontationer fordi jeg kæfter op, når folk gør/ handler på en
måde, der pisser mig af.
Det kan f.eks. være når vores hunde gør i haven og folk så står henover
lågen og råber og skriger af dem, inden vi lige når, at få kaldt dem ind og
vi kalder dem altid ind med det samme, men det pisser mig i den grad af, at
det man forsøger at træne bliver ødelagt af nogen paphoveder.
Forstod det, da det var naboens børn, der lige skulle prøve, at drille
hundene og de forstod også fint, da jeg sagde stop og forklarede dem, hvad
de så skulle i stedet.
Jeg bliver flibsk, når voksne folk står og skriger hundene ind i hovedet og
når reklamebudet slår Biva med reklamerne.

Vi får leveret Olivers hunde- og kattefoder af en lokal sælger og når de
kommer til lågen, falder hundene lynhurtigt ned og hilser pænt, fordi de
netop ikke står og hidser sig op og råber af dem.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:49

Buffy, skrev:

> [...]
> kaldt dem ind og vi kalder dem altid ind med det samme, men det
> pisser mig i den grad af, at det man forsøger at træne bliver ødelagt

Hunde skal da i min verden have lov til at gø af fremmede,
naturligt for en hund at forsvarer sit territorie.
Men self bør det afpasses så naboerne også kan værer der.

> Jeg bliver flibsk, når voksne folk står og skriger hundene ind i
> hovedet og når reklamebudet slår Biva med reklamerne.

Så havde jeg også flippet ud.
Men det er som regel fordi folk ikke fatter hvordan man omgåes hunde.
Jeg gør selv det at jeg gør mig gode venner med hundene hvis jeg kan,
et par hundekiks over hegnet gør underværker

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 17:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4af6be3c$0$28

> Hunde skal da i min verden have lov til at gø af fremmede,
> naturligt for en hund at forsvarer sit territorie.
> Men self bør det afpasses så naboerne også kan værer der.

Det er jo nemlig det sidste, der er humlen i det hele. Vovserne er kommet så
langt, at de godt kan være længe i haven, uden at gø ind imellem, men de kan
så sandelig også gejle hinanden op og gø af alt, på den anden side af hækken
( eller andre hunde ) og det gider jeg ikke høre på.
Naboernes hunde gør ofte i timevis af alt og ingenting og det er vel alm.
accepteret, når bare det er små hunde....Der bliver i hvert fald ikke råbt
af dem fra forbipasserende...

> Men det er som regel fordi folk ikke fatter hvordan man omgåes hunde.
> Jeg gør selv det at jeg gør mig gode venner med hundene hvis jeg kan,
> et par hundekiks over hegnet gør underværker

Ja, nemlig- det er jo manglende forståelse og det hjælper så ikke, at det
også både er post, skraldemand og reklamebud ( voksen ), der ikke lige kunne
slappe lidt af og give vovserne en chance....
Hvis der røg lidt guf over lågen, så ville de jo sikkert stå derude og logre
i stedet.

Nå, men det positive er så, at vi ikke har haft indbrud her, som mange af
naboer og genboer har.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 18:22

Buffy, skrev:

> [...]
> imellem, men de kan så sandelig også gejle hinanden op og gø af alt,
> på den anden side af hækken ( eller andre hunde ) og det gider jeg

Enig.

> Naboernes hunde gør ofte i timevis af alt og ingenting og det er vel
> alm. accepteret, når bare det er små hunde....Der bliver i hvert fald
> ikke råbt af dem fra forbipasserende...

Der havde jeg en sjov episode den anden dag.
Der står altid en Pappilon og skaver sig i en have have hvergang
vi går forbi, den anden dag tog vi rø... på den og gik over for at hilse.
Den vidste slet ikke hvad den skulle gører da vi først stod ved hegnet,
jeg kradsede den lidt på snuden, og så var der fred

> Nå, men det positive er så, at vi ikke har haft indbrud her, som
> mange af naboer og genboer har.

Sådan ser jeg også på det.
Tyson har jeg opdraget til at give hals hvis han hører nogen ved døren,
Angel følger bare trop.
Jeg får også selv en gøkoncert hvis de ikke ved det er mig der kommer,
den bedste tyverisikring man kan ønske sig

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 07-11-09 10:29

Frank Leegaard, skrev:

> Næh - Fair nok. Som skrevet før, undrer det mig bare al den konflikt
> i møder på jeres vej med jeres hunde.
>
> Jeg oplever ikke noget af det der ligner. Derfor udtrykker jeg min
> undren.

Kunne forestille mig at du er en vatnisse der i samme situaton
som mig bare ville holde din kæft og vende den anden kind til.
Så undgår man self helt konflikter hvis man bare indretter efter
hvordan andre synes man skal opfører sig, men så er man også
et skvat i mine øjne, er det det du er Frank ????
Er det kun på Usenet du tør lukke munden op,
eller tør du det som jeg også irl.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 00:34

--
/Frank

( > Frank Leegaard, skrev:
( >> Buffy wrote:
[...]

Ork ja. Jeg er præcis IRL som her. Jeg siger min mening.

Men jeg opfører mig naturligvis ordentligt og mener ikke jeg og mine
eventuelle husdyr har rettigheder på andres bekostning.

Overvej om i evt kan sige Jer fri for det.

Tror sagtens hovedparten af jer kan.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 08:45

Frank Leegaard, skrev:

> [...]
> ( > Er det kun på Usenet du tør lukke munden op,
> ( > eller tør du det som jeg også irl.
>

> Ork ja. Jeg er præcis IRL som her. Jeg siger min mening.

Godt nok, det må jeg jo tage dit ord for.
Men hvad ville du så i samme situation som den jeg var i have sagt,
bare lige for at komme tilbage til topic.

> Men jeg opfører mig naturligvis ordentligt og mener ikke jeg og mine
> eventuelle husdyr har rettigheder på andres bekostning.

Sådan mener jeg også jeg opfører mig.
Det var netop pointen med indlægget, at jeg mødte to damer der
mente at det var ok at lufte deres hunde løst selvom der ikke var styr på dem.
Den ene mente helt klart at jeg skulle indrette mig efter det.
Var det ikke smartere hvis du fra start af havde forholdt dig til det,
så kunne en sidebemærkning om at du ikke selv oplevede den slags
havde kommet også, men ikke som det eneste indput.
Det har du skrevet til mig i andre tråde, jeg fattede det første gang.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 13:00

--
/Frank

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
( > Frank Leegaard, skrev:
( >>
( >> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
( >> ( >
[...]

Jeg ville have lagt mit hoved i blød for at finde en løsning alle var glade
for og kunne være tjent med.

Jeg ville have opfordret modparten til det samme.

( >
( >> Men jeg opfører mig naturligvis ordentligt og mener ikke jeg og mine
( >> eventuelle husdyr har rettigheder på andres bekostning.

Naturligvis gør du det. Du lader jo fx dine hunde løbe frit, selvom visse
mennesker bliver skræmt over en løsløbende hund.

( >
[...]

Hvor ved du fra hun mente det. Du har ikke overvejet om det netop var den
konfrontatoriske facon, der fik hende malet op i et hjørne og mene det.

[...]

Stadig. Hvorfor lykkedes det dig altid at komme i konfrontation med andre.
Det står mig stadig som en gåde. Du står jo bagefter hver gang og undrer dig
over hvorfor andre dog er sådanne nogen idioter.

Overvejet hvad de mener om dig.

Overvejet hvad der kunne have gjort at mødet var blevet anderledes`?

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:35

Frank Leegaard, skrev:
> [...]

> sagt, ( > bare lige for at komme tilbage til topic.
>
> Jeg ville have lagt mit hoved i blød for at finde en løsning alle var

Kom med nogle foreslag.
Damens foreslag var at jeg bare måtte få en ny bold af hende en anden dag,
som jeg forklarede hende hjalp det jo ikke Angel her og nu da jeg ikke
havde lommen fyldt med reservebolde som jeg kunne dele ud til andre hunde

> Jeg ville have opfordret modparten til det samme.

Jeg opforordrede hende jo også til at lærer sin hund noget så basalt
som at adlyde et indkald og spytte ud på kommando, så blev hun sur
Var da så diplomatisk at jeg ikke rev hende i næsen at det faktisk er et
lovkrav at hun kan kalde sin hund til sig hvis den bliver sluppet på Engen.

> [...]
>
> Naturligvis gør du det. Du lader jo fx dine hunde løbe frit, selvom
> visse mennesker bliver skræmt over en løsløbende hund.

Der er også folk der bliver skræmt over hunde der er i snor,
skal man ikke også tage hensyn til dem.
Så længe mine hunde ikke opsøger andre mennesker og passer
sig selv er min samvittighed helt ren.

> [...]
>
> Hvor ved du fra hun mente det. Du har ikke overvejet om det netop var
> den konfrontatoriske facon, der fik hende malet op i et hjørne og

Fordi det sagde hun, inden jeg overhovedet havde åbnet munden.
Faktisk normalt en dame jeg taler fint med, så jeg var skam ekstra tålmodig.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-09 10:36

> Naturligvis gør du det. Du lader jo fx dine hunde løbe frit, selvom visse
> mennesker bliver skræmt over en løsløbende hund.

Hej Frank

Tja, det må jeg indrømme, at det gør jeg også....

Mine hunde, kommer til at stå til ansvar for, hvad de har gjort...

Ikke over, hvad andre mennesker er bange for....

Altså præcist, som herren der i London, var dødsens ræd for duer...
Et meget dårligt sted, at være bange for duer....
Han måtte enten flytte, eller gå i behandling for hans skræk...

Altså, må folk der er bange for hunde, gå i behandling for dette...

Den konfrontoriske linie, anlægges som regel af den som klager..
Det ved jeg, med en rimeligt stor sikkerhed....
Om det er fordi, jeg ikke har den statur du ifølge dig selv har,
skal jeg ikke kunne sige.... For jeg virker hverken stor eller
skræmmende.... Og jeg afskyr vold, i alle dennes udseender.
Men alligevel, tror jeg nok, at jeg vil råde folk til at styrke deres
selvtillid andre steder.... For de kunne risikere at opdage,
at jeg måske ikke er helt så forsvarløs, som man kunne fristes
til at antage.

Sagt på en anden måde, og som jeg netop har skrevet til en anden
i et andet forum.... Jeg ville hellere gå tværs igennem 5 af din slags,
end give hånd til en tandlæge.... I lang tid, rigtigt lang tid, faktisk
rigtigt meget lang tid.... Kunne jeg undgå tandlægen....
Men den dag, hvor det var sidste udkald.... Der måtte jeg alligevel
bekæmpe min frygt, og tilbringe rigtigt mange timer i hans stol...

Med det resultat, at mine tænder, sidder stadig fast, og tandlægerne
har udført mirakler....

Selvfølgelig, var det pisseirrationelt, at være bange for tandlæger...
Det ved jeg da godt....

Selvfølgelig er det utroligt dumt, at gå rundt og tro, at fordi en hund
går løs... Så bider den... Faktisk var det jo langt mere rationelt, og
endnu nærmere sandheden, hvis folk antog, at kom folk med hunden
i snor.... " Så bider den "

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-11-09 16:21

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> hund går løs... Så bider den... Faktisk var det jo langt mere
> rationelt, og endnu nærmere sandheden, hvis folk antog, at kom folk

Også naivt at bilde sig ind at en smule snor ville kunne bremse feks.
mine hunde hvis de ville angribe, så ville jeg da blive en streg i luften

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-09 10:03

> Også naivt at bilde sig ind at en smule snor ville kunne bremse feks.
> mine hunde hvis de ville angribe, så ville jeg da blive en streg i luften
>

> /Jens

Hej Jens

For det meste, er det aldrig et spørgsmål om styrke....
Men vil hunden et eller andet, slipper den altid fri, da det stort
set altid, kommer så overraskende for den, der har fat i snoren.
Så inden de fatter hvad der sker, er hunden langt væk....

Egentligt også pudsigt, som rollerne kan bytte....

De fleste, vil nok kalde Donk et rædselsfuldt spektakel...
Men ham, der i nat skulle følges hjem, efter et væbnet
røveriforsøg... Fandt nu hans selskab ganske betryggende.
Desværre fik Donk ikke lejlighed til at hilse på fyren....
Hvad jeg går ud fra, fyren er rigtigt glad for ))

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 13:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Desværre fik Donk ikke lejlighed til at hilse på fyren....
> Hvad jeg går ud fra, fyren er rigtigt glad for ))

Godt man ikke har sådan noget agressivt krapyl

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 18:23

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev>
> Godt man ikke har sådan noget agressivt krapyl

Glemte lige at jeg lovede et billede af hunden med krave på.
bemærk at han er ked af det, og har lige spurgt mig om hvor lang tid han
skal rende rundt med det skidt på

jeg har fortalt ham at det styrer han selv, han kan holde sig fra såret

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 18:25

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev

og linket
http://jp-web.dk/miloh1.jpg

Fra : Pwh

Dato : 10-11-09 19:14

jopa, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev
>
> og linket
> http://jp-web.dk/miloh1.jpg

*LOL*
Michelinghunden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 19:28

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> *LOL*
> Michelinghunden

Kan du ikke se at du sårer ham med den bemærkning.
Mærkeligt nok har han på intet tidspunkt forsøgt at få den af

--
http://jp-web.dk/?page_id=294

Fra : Pwh

Dato : 10-11-09 19:34

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kan du ikke se at du sårer ham med den bemærkning.

Det var også meningen.

> Mærkeligt nok har han på intet tidspunkt forsøgt at få den af

Han tror vel han ser sprød ud med den på.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-09 19:41

In news:4af9a201$0$279$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev
>
> og linket
> http://jp-web.dk/miloh1.jpg

Årh nej, hvor ser han dog slukøret ud. Man får helt ondt af ham. De øjne er
da ikke til at stå for.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 20:26

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev

> Årh nej, hvor ser han dog slukøret ud. Man får helt ondt af ham. De øjne
> er da ikke til at stå for.
*LOL* ja han tager det sgu på en sjov måde.
Når han får mundkurv på prøver han at få den af men denne har han akcepteret
hvis man kan sige det.
I øvrigt ser det ud som om det er en fin hovedpude for ham.
Han får den ikke af før såret er totalt helet og dækket af hår.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-11-09 21:22

jopa, skrev:
> Han får den ikke af før såret er totalt helet og dækket af hår.

Det hedder pels, lad værer med at menneskeliggører din hund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 21:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det hedder pels, lad værer med at menneskeliggører din hund.

Milo har hår som sin far.
Pels det har vi på brystet.
Min hund er ET menneske

Fra : jopa

Dato : 10-11-09 22:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Det hedder pels

apropo hår/pels.
Hvorfor er det kun nogen hunde der har hår ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-09 11:00

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Godt man ikke har sådan noget agressivt krapyl

Jamen sådan bliver de jo af at gå uden snor

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 11-11-09 11:51

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Jamen sådan bliver de jo af at gå uden snor

der er ikke meget knald på min pt
Han lusker rundt og ser ked ud af det med sin halskrave på

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-09 14:21

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> der er ikke meget knald på min pt
> Han lusker rundt og ser ked ud af det med sin halskrave på

Ja han ser da ØM ud )

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-11-09 16:41

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen sådan bliver de jo af at gå uden snor

Hvis man så også råfodrer dem går det helt galt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-11-09 16:55

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvis man så også råfodrer dem går det helt galt

Hvorfor hedder det pels og ikke hår Jens

Fra : Pwh

Dato : 11-11-09 19:43

jopa, skrev:

> Hvorfor hedder det pels og ikke hår Jens¨

Dyr her pels, og mennesker har hår, sådan er det bare.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-11-09 20:17

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Dyr her pels, og mennesker har hår, sådan er det bare.

Ok det forklarer hvorfor der ikke findes langHÅREDE hunde

Fra : Pwh

Dato : 11-11-09 20:26

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
>
> Ok det forklarer hvorfor der ikke findes langHÅREDE hunde

Nemlig, men der findes hunde med lang pels

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-11-09 20:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nemlig, men der findes hunde med lang pels

Ok

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-11-09 23:00

In news:4afb05e1$0$277$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Dyr her pels, og mennesker har hår, sådan er det bare.
>
> /Jens

Alligevel kaldes de da hårboller, dem katte kaster op en gang imellem. Jeg
har aldrig hørt dem omtalt som pelsboller

Fra : Pwh

Dato : 12-11-09 06:06

Tove Krieger, skrev:
> In news:4afb05e1$0$277$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Alligevel kaldes de da hårboller, dem katte kaster op en gang
> imellem. Jeg har aldrig hørt dem omtalt som pelsboller

Det er fordi folk prøver at menneskeliggører deres katte

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-09 17:42

In news:4afb97e7$0$276$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Det er fordi folk prøver at menneskeliggører deres katte
>
> /Jens

Sludder

Fra : Pwh

Dato : 12-11-09 18:16

Tove Krieger, skrev:
> In news:4afb97e7$0$276$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Sludder

Tove, nu strammer du den.
1) du er OT ifølge emnet
2) du snakker kat i en hundegruppe
3) du er uenig med mig (værst)
Så jeg ser ingen anden udvej end at melde dig
til din udbyder for et eller andet

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-09 19:34

In news:4afc4301$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> [...]
> 2) du snakker kat i en hundegruppe
> 3) du er uenig med mig (værst)
> Så jeg ser ingen anden udvej end at melde dig

Du skrev selv, at dyr har pels og mennesker har hår. Er katte da ikke dyr ?
At jeg er uenig med dig tager jeg nu ikke så tungt. Det er da vist sket før.

Jeg har aldrig menneskeliggjort noget dyr i min varetægt. Jeg har ganske
vist elsket dem alle meget, men aldrig menneskeliggjort dem. De er dyr og
skal behandles som sådanne, men derfor kan man jo godt forkæle dem uden at
menneskeliggøre dem.

Fra : Pwh

Dato : 12-11-09 20:31

Tove Krieger, skrev:
> In news:4afc4301$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Du skrev selv, at dyr har pels og mennesker har hår. Er katte da ikke
> dyr >

Katte er dyr, og dyr har pels ikke hår

/Jens (som elsker katte)

Fra : jopa

Dato : 12-11-09 17:49

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev

> Alligevel kaldes de da hårboller, dem katte kaster op en gang imellem.
Det er vel også sådan nogle min kaster op når den har spist en kat.
Ind i mellem er der også et halsbånd i

Fra : Pwh

Dato : 12-11-09 18:20

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev

> Det er vel også sådan nogle min kaster op når den har spist en kat.
> Ind i mellem er der også et halsbånd i

*ROFL*

/Jens

Fra : Hm

Dato : 15-11-09 10:36

> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev

> Det er vel også sådan nogle min kaster op når den har spist en kat.
> [...]

Oh, John sommetider holder jeg bare så meget af dig. :- )

hanne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-09 10:49

> Hvis man så også råfodrer dem går det helt galt
>
> /Jens

Ja det kan jeg høre, når dine 2 salathoveder står og ser på
en tæppetisser hugger deres bold ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-11-09 18:23

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan jeg høre, når dine 2 salathoveder står og ser på
> en tæppetisser hugger deres bold ))

Host, skal vi snakke om noget andet

Ps.
Mødte forøvrigt damen igår, jeg havde dog ikke bolde med.
Jeg hilste pænt på hende, hun sagde pænt hej igen.
Hørte så lige en bemærkning om at "har du ikke bolde med idag"
da jeg gik forbi, det ignoredrede jeg bare, ingen konfrontration fra min side

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-09 18:58

> [...]
> Hørte så lige en bemærkning om at "har du ikke bolde med idag"
> da jeg gik forbi, det ignoredrede jeg bare, ingen konfrontration fra min

Pivskid ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-11-09 20:33

Benny Mortensen, skrev:

> Pivskid ))

Som ejer, så hund

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-09 10:27

> Som ejer, så hund
>
> /Jens

Årh hvor er det dog skønt at kaste sten efter andre )

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-11-09 20:08

Frank Leegaard, skrev:

> Alt respekt for det. Det virker bare så hverdagsagtigt. Hvilket vel
> er fint nok,

Jamen Frank, bidrag du så selv med noget der kan holde gang i gruppen
frem for at nedgører os som gør et et forsøg på at gører det.

Jeg prøver bare at komme med et stikord, var rigeligt før i tiden,
bliver det konsekvent sablet ned og latterliggjort gider jeg da
heller ikke i længden.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-11-09 00:44

Pwh wrote:

> [...]
>
> Jeg prøver bare at komme med et stikord, var rigeligt før i tiden,
> bliver det konsekvent sablet ned og latterliggjort gider jeg da

Jeg nedgør ikke. Men jeg undres.

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 07-11-09 10:34

Frank Leegaard, skrev:

> Jeg nedgør ikke. Men jeg undres.

Ret nedladene tone du lægger for dagen synes jeg,
derfor får du igen af samme skuffe, sådan er jeg altså.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 00:35

--
/Frank

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
( > Frank Leegaard, skrev:
( >> Pwh wrote:
( >>> Frank Leegaard, skrev:
( >>>>
[...]

At du finder det nedladende må stå for din egen regning.

Har du overvejet at din reaktion skyldes at du føler dig ramt?

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 08:55

Frank Leegaard, skrev:
> [...]
> ( > derfor får du igen af samme skuffe, sådan er jeg altså.
>
> At du finder det nedladende må stå for din egen regning.

Du mener altså ikke at din bemærkning
"Jeg synes livet som hundeejer virker besværligt. Konstant små
konflikter og tildragelser."
er lettere nedlandene/latterliggørelse af mit indlæg, det synes jeg.
Du mener det jo ikke, og sætter ikke engang en smiley på,
eller tilføjer OT til dit svar i det mindste.
Hvem er det lige i denne tråd der ikke har fattet brugen af usenet Frank

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 13:02

--
/Frank

( > Frank Leegaard, skrev:
[...]

Svaret er ikke spor OT. Det er netop helt indenfor emnet.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-09 12:57

> Alt respekt for det. Det virker bare så hverdagsagtigt. Hvilket vel er
> fint nok,
>
> --
> /Frank

Hej Frank

Jamen at det virker hverdags agtigt, er vel fordi...
Det er hverdags agtigt....
Joggere klager over, at løse hunde, ikke kan lide joggere...
Joggere klager over, at Musvåger ikke kan lide joggere...
Joggeren har aldrig spekuleret på, hvorfor hunde og Musvåger
ikke kan lide joggere....

For en god ordens skyld, skal det så lige med....
At Musvåger og hunde, intet udestående har med hinanden.
Musvågen og hundelufteren, har heller intet problem med
hinanden.....

Så egentligt er det gode spørgsmål.... Hvem af dem alle er

OUT OF PLACE..... ????

Det eneste tidspunkt joggere har noget mod joggere,
er når de snyder hjørner, lige omkring deres egen parcel ..

M.V.H....Benny..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 00:37

--
/Frank

( >> Buffy wrote:
[...]
( >> --
( >> /Frank
( >
( > Hej Frank
( >
[...]

Næe. Men hvordan hulen lykkedes det så nogen af jer konstant at opsøge og
finde så megen konflikt?

Jeg synes hvertandet indlæg er fyldt med kontroverser.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-09 11:24

> [...]
> finde så megen konflikt?
>
> Jeg synes hvertandet indlæg er fyldt med kontroverser.

Jamen at du udlægger det sådan, kan det skyldes, at du straks
antager, at det er hundeejeren, der opsøger problemerne....

Somme tider, skriver vi om et nuværende problem...
Til andre tider, skriver vi om et problem, vi måske engang har haft..
Til andre tider, skriver vi om et problem, andre har haft....

Faktisk er det da dejligt, at der kommer en masse af den
slags indlæg.... For ellers ville gruppen jo komme til at se
således ud...

Gik tur med Bølle i dag.
Pudsigt, jeg var også lige en tur ude med Molly...
Wow, så var vi hele tre, for jeg gik også med King...

Luftede også Bissen i dag... Han trådte i en vandpyt...
Så det gør jeg aldrig mere.

Vi ville også lufte hundene i hundeskoven, men så for vi
vild, og da vi kom hjem, havde de gjort det i bilen...
Og så var der jo ingen grund til at lufte..... Vel ???

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 11:41

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> vild, og da vi kom hjem, havde de gjort det i bilen...
> Og så var der jo ingen grund til at lufte..... Vel ???

Jeg har foreslået Frank at starte en tråd om alle hans lufteture
hvor han ikke har nogle konflikter/oplevelser.
Så må vi jo se hvor stor interressen vil værer for at deltage i den
Har selv et par gange startet tråde der udelukkende har været om posetive
oplevelser, det gider jeg efterhånden ikke mere, for der er ingen respons.
Der skal nok værer en smule drama får folk gider ryge til tasterne

/Jens (som lige har gået en lang fredelig konfliktløs tur)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 13:05

--
/Frank

( > Benny Mortensen, skrev:
[...]

Hvad jeg savner i jeres beretninger, er lidt forsøg på videregivelse af
konfliktløsning og muligheder for at undgå dem.

Som jeg ser det her, overvældes i konstant af retfærdig harme.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-09 11:42

> Hvad jeg savner i jeres beretninger, er lidt forsøg på videregivelse af
> konfliktløsning og muligheder for at undgå dem.
>
> Som jeg ser det her, overvældes i konstant af retfærdig harme.

Hej Frank

Havde du skrevet undren, så havde jeg nok givet dig ret.... Når folk brokker
sig, undlader jeg helst at svare overhovedet. Og hvis der endeligt skal ske
noget, dækkes hundene af, inden jeg retter opmærksomheden mod klagende
person....

Jeg hæver aldrig stemmen, da det formodentligt vil bringe min hanhund i et
meget lidt selskabeligt lune...

Men altså igen, jeg gør ikke mine hunde ansvarlige for... Hvad folk tror de
gør.... Men kun for, hvad de har gjort.

Men at mine hunde, er meget larmende.... Det vil jeg give enhver ret i....
Dyrlæge Steensgård kalder sådan nogle som mine " Musik hunde " Og det er vel
egentligt meget godt beskrevet....

Om de er fredelige.... Tja, det afhænger nok lidt af, hvem og hvad man
er.... Mine høns går frit, og føler sig vældigt sikre.... Mine får, viser
heller ingen frygt
for hundene....

Kattene løber godt nok, men jeg har den opfattelse, at det er for at få en
eller flere hunde, til at løbe efter dem.... Jeg tror det morer kattene, at
blive jaget... Lige som det også morer hundene, at jage kattene. Når det så
er overstået, kan de fint slikke hinanden..

Så om de er fredelige... Aner det ikke... Jeg ved, at de reagerer på en
forunderlig vis... når bestemte hunde kommer forbi.... Så er de absolut oppe
på dupperne, og jeg er ikke spor i tvivl om, at de er i allerhøjeste
alarmberedskab.... Uden jeg lige kan se nogen umiddelbar grund til dette.
Men så set i et andet lys... Så er vi et par gange, kommet hjem, og opdaget,
at fårene har været skræmt fra vid og sans. Vi ved ikke, over hvad.... Men
det tror jeg så til gengæld, at vores hunde ved.
Det antager jeg så for at være grunden til, at de somme tider, er i højeste
alarmberedskab.... Og jeg skal da være den første, til at indrømme, at det
har jeg på ingen måder, tænkt mig at lave om på....

Der foruden, kan jeg da kun sige... At mine hundeforsikringer, indtil
videre, ikke har måttet udbetale penge... Så altså indtil videre, er mine
hunde altså lige så uskyldsrene som nyfalden sne.... Bare meget mere
larmende....

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 13:12

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Jeg har foreslået Frank at starte en tråd om alle hans lufteture
> hvor han ikke har nogle konflikter/oplevelser.

Uden at ville deltage i tråden som sådant så vil jeg medgive at den er mere
spændende end vild med dans Eller på det plan sådan ca

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:53

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Uden at ville deltage i tråden som sådant så vil jeg medgive at den
> er mere spændende end vild med dans Eller på det plan sådan ca

Ikke specielt spændende
Men uden nye indlæg dør gruppen altså.
Beklager meget at jeg prøver at holde lidt liv i den

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 14:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Beklager meget at jeg prøver at holde lidt liv i den
Det skal du skam ikke beklage, det er fint nok.

Jeg har lidt projekter så har ikke så meget tid.

Jeg skal en af dagene smide lidt billeder op af Milo med halskrave på.
Det er et syn for guderne.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 14:43

jopa, skrev:

> Jeg skal en af dagene smide lidt billeder op af Milo med halskrave på.
> Det er et syn for guderne.

Hvad er der nu sket med den tossede køter.
Halskraver har jeg aldrig brugt til mine, en aflagt t-shirt
virker faktisk lige så godt i mange tilfælde.
Det ser de også ret ømme ud i

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 15:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvad er der nu sket med den tossede køter.
> Halskraver har jeg aldrig brugt til mine, en aflagt t-shirt
> virker faktisk lige så godt i mange tilfælde.
> Det ser de også ret ømme ud i

Jeg har en lille skov, og stod og kylede nedfaldsæbler derind, og Milo fes
ind for at hente dem.
God motion.
Åludselig kommer han retur med en gren siddende i siden.
Han havde et hul som jeg kunne stikke fingeren ind i.

Hver gang det er ved at heles så bider han det op igen det fjols.

Så han får krave på om natten.
Han ved godt han ikke må derfor gør han det kun om natten når jeg ikke kan
sige hmmmmmm

Med sådan en historie tager jeres disputs en anden drejning

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 15:58

jopa, skrev:
> [...]
> Åludselig kommer han retur med en gren siddende i siden.
> Han havde et hul som jeg kunne stikke fingeren ind i.

Fy for satan, but shit happens.

> Hver gang det er ved at heles så bider han det op igen det fjols.

Schæfere er jo ikke for kloge

> Med sådan en historie tager jeres disputs en anden drejning

Helt ok, i det mindste relevant for gruppen igen

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 17:43

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:4af6d8dd$0$273

> Han havde et hul som jeg kunne stikke fingeren ind i.

Avs- det skete også for Fimbe, for nogen år siden. Han rendte glad efter
Biva og lige ind i en gren/ væltet træ i skoven, der lige lavede et hul i
siden på ham. Dyrlægen lavede så lige et hul mere og han fik dræn i:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1214143850.jpg

Synes det var lidt overkill, for følte jo, at dyrlægen havde gjort det
værre...

Anyway, kraven havde dog sine fordele. Ingen deler jo med Fimbe og med
kraven på behøvede han heller ikke, at dele.

Min mad:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1228212121.jpg

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 17:53

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev

> Synes det var lidt overkill, for følte jo, at dyrlægen havde gjort det
> værre...

Milo og jeg går ikke til læge.
Han heler fint uden.
Problemet er jo at når såret heler og får skårpe så kilder det formentlig og
så starter det hele forfra.

Jeg har fundet en sjov halskrave som gør at hovedet er frit.
Den pustes op når den er på.
Lige som en badering. Den er fin for hunden støder ikke ind i alt som med de
der skrækkelige plastskåle som nogen bruger.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 18:25

jopa, skrev:
> "Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev

> Milo og jeg går ikke til læge.
> Han heler fint uden.

Bare du passer på med infektion, går ud fra at du vasker det dagligt
med klorhexidin eller lignene.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 18:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Bare du passer på med infektion, går ud fra at du vasker det dagligt
> med klorhexidin eller lignene.
Hunde heler forbavsende selv.
Skulle have noget i spyttet der klarer det.
Jeg gør intet han heler fint når bare han kan holde hjørnetænderne for sig
selv.

Herregud pinden sad kun 2 meter inde

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 19:00

jopa, skrev:

> Herregud pinden sad kun 2 meter inde

En hudafskrabning

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 23:50

Superbike til salg. Check min side

> En hudafskrabning

Nej den var ikke værre end pinden var faldet ud eller sad på træet endnu,
men det ser voldsomt ud når blodet render.
Da den så først begyndte at gnaske i såret var jeg tæt på at kontakte dr
dyr.
Men kopattesalve og halsring skal nok få det fikset

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 19:52

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:4af6f753$0$272

> Jeg har fundet en sjov halskrave som gør at hovedet er frit.
> Den pustes op når den er på.
> Lige som en badering. Den er fin for hunden støder ikke ind i alt som med
> de der skrækkelige plastskåle som nogen bruger.

Ja, har set billeder af dem, de er noget smartere end de alm. stive kraver.
Hvor har du hittet sådan en henne ?

Fimbe lod også såret være, indtil helingen begyndte, så skulle der kløs og
pilles...

Fra : jopa

Dato : 08-11-09 20:14

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev

> Ja, har set billeder af dem, de er noget smartere end de alm. stive
> kraver. Hvor har du hittet sådan en henne ?

http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=195210&ProductName=Halsring+til+beskyttelse+af+s%E5r&GroupName=Tilbeh%F8r+til+hunden&GroupGuid=22

Man behøver ikke at puste den så voldsomt op som på billedet.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 17:53

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-09 11:44

> [...]
> sige hmmmmmm
>
> Med sådan en historie tager jeres disputs en anden drejning

Bryd sammen og tilstå.....

Du øvede dig med bue & pil

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-09 10:03

> [...]
> Der skal nok værer en smule drama får folk gider ryge til tasterne
>
> /Jens (som lige har gået en lang fredelig konfliktløs tur)

Egentligt ikke så underligt, for selv om den ikke er kedelig for den som
går turen...

Vil den på skrift forekomme.... DRÆBENDE KEDELIG...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-11-09 16:25

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
>
> Egentligt ikke så underligt, for selv om den ikke er kedelig for den
> som går turen...

Næh, vi hyggede os gevaldigt nede på Volden

> Vil den på skrift forekomme.... DRÆBENDE KEDELIG...

Ville blive en ret kort tråd

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-11-09 13:03

--

( > "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

( > news:4af6048b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
( >>
( >>
( >> --
( >> /Frank
( >>
( >> ( >> Buffy wrote:
( >> ( >>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en
meddelelse
( >> ( >>>
[...]
( >> ( >>
[...]
( >> ( >> --
( >> ( >> /Frank
( >> ( >
( >> ( > Hej Frank
( >> ( >
[...]

Stadig. På mig virker livet som hundelufter som et helvede. Alle de
problemer i løber ind på daglig basis.

Fra : Pwh

Dato : 08-11-09 13:41

Frank Leegaard, skrev:

> Stadig. På mig virker livet som hundelufter som et helvede. Alle de
> problemer i løber ind på daglig basis.

Man må tage det sure med det søde, så længe der er mest af
det søde går det altsammen jo nok
Havde jeg som du bliver ved med at påstå dagligt konflikter
gad jeg nok heller ikke have hund, men sådan er det lang fra.
Har jeg en dårlig oplevelse har jo nok 500 gode, så det opvejer
fuldt ud hinanden i min verden, men undgå konflikter 100% vil jeg
påstå er umuligt når man lever mange mennesker op og ned af hinanden.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-09 10:55

> Stadig. På mig virker livet som hundelufter som et helvede. Alle de
> problemer i løber ind på daglig basis.

Tja, der er jo mange folk derude, som ønsker problemer...
Uvist af hvilken grund....

Der er jo visse typer, der mener de altid har ret...
uanset hvad....

Som den sidste, der klagede over mine hunde....

Jeg blev egentligt ikke klar over, hvad han var mest utilfreds over.... Om
det var fordi mine hunde, gøede af hans ( Som forresten ikke kan fordrage
den ene af mine ) Eller det var fordi, jeg havde 4 og han kun en ).... I
følge ham, var de mange, der var blevet overfaldet af mine hunde.... Så
enten fik jeg dem buret inde, eller også meldte han mig til Politiet....
Tja... Så måtte det jo blive Politiet.... For som jeg sagde til ham, så
længe han er på min jord, så er han altså et sted, hvor mine hunde " SKAL
VÆRE " men også et sted, hvor hans hund " KAN VÆRE ". Og når han begynder
at tale for mange andre, og overfald o.s.v... Så føler jeg mig langt
tryggere, hvis der nu pludseligt er en højere magt til stede, der tvinger
folk til at holde sig, bare i nærheden af sandheden.

Hvor efter jeg spurgte, hvorfor han holdt så krampagtigt fast i hans hunds
halsbånd.... Det var da for, at den ikke skulle blive overfaldet af mine
))))....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-11-09 20:03

Buffy, skrev:

> Det er jo kun så besværligt som man gør det til, men en hund kræver
> selvfølgelig lidt mere end en guldfisk...måske. Har aldrig haft fisk,
> da jeg synes det er for besværligt.

Jeg har haft akvarium, kedeligt og beværligt
Mit udendørs fiskebassin havde jeg stor fornøjelese af,
kunne til sidst håndfodrer mine Guldfisk med edderkobber.

> Jens hidser sig da heller ikke op, men prøver at få lidt debat igang
> herinde- der er godt nok også blevet stille i den tid, hvor jeg har
> været fraværende...

Rigtigt forstået Buffy
Synes også det er fint du svarer fra leveren af at du ikke pt orker
at opdrage Bingo til at afleværer (mindre problem)
Havde håbet på nogen der gad forvarer at man ikke skulle gører det

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-09 20:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4af472e7$0$276

> Jeg har haft akvarium, kedeligt og beværligt
> Mit udendørs fiskebassin havde jeg stor fornøjelese af,
> kunne til sidst håndfodrer mine Guldfisk med edderkobber.

Vi har et bette havebasin, men det er vist ikke stort nok til guldfisk og
hvis der var fisk i, vil de nok bare blive trampet ned af hundene.

> Synes også det er fint du svarer fra leveren af at du ikke pt orker
> at opdrage Bingo til at afleværer (mindre problem)

Åhh, vi træner skam også ind imellem og vores ældste søn er også begyndt, at
træne lidt med hende, men hun snyder sgi gerne en, hvis hun kan komme til
det.

Eksempelvis, så prøver hun hele tiden at "aflevere" frisbeen imellem nogen
grene eller i noget højt græs. Der gik faktisk lige et par gange, før jeg
opdagede det og jeg hentede jo bare, indtil jeg opdagede, hvor snu hun var.
Nu siger vi søge og så henter hun da også selv, når hun opdager, at vi ikke
hopper på det andet.

> Havde håbet på nogen der gad forvarer at man ikke skulle gører det

Næhh, vil gerne have hunde, der er sikre i indkald, kan slippe, blive og
ikke være madagressive og de skal kunne med andre dyr.
Vores er så ikke perfekte på alle af de ting heller, men de er nu ok og vi
er glade for dem.
Se hvad Bibsen har lært- hun er ellers normalt den første til at flå hovedet
af rotter og andre smådyr, men vores pippere er skam fredet:

http://tjekmig.dk/fotomappe/images/2009/11/04/114171143.jpg