install "flashplayer-mozilla" i Linux Ubun~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-11-09 16:19

Hvad gør jeg forkert siden jeg får meldingen: "Pakken
flashplayer-mozilla har ingen tilgængelig version"?

ceb@ceb-lenovo-laptop$ sudo apt-get install flashplayer-mozilla
[sudo] password for ceb:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken flashplayer-mozilla har ingen tilgængelig version, men der
refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder
E: Pakken flashplayer-mozilla har ingen installationskandidat
ceb@ceb-lenovo-laptop$

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-11-09 16:44

Claus E Beyer skrev:
> [...]

> kun kan hentes fra andre kilder
> E: Pakken flashplayer-mozilla har ingen installationskandidat

Mit problem er at jeg ikke længere kan se live-tv fra DR efter at jeg
opdaterede fra Ubuntu 9.04 til 9.10.

Claus

Fra : Doobie

Dato : 01-11-09 16:56

Claus E Beyer wrote:
Ikke fordi der er til meget hjælp, men jeg kan pludselig se dr-live
hvilket jeg ikke kunne i 9.04. Faktisk opgav jeg at løse "udfordringen"
da det ikke var så vigtigt igen.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-11-09 16:56

Den Sun, 01 Nov 2009 16:18:53 +0100 skrev Claus E Beyer:

> Hvad gør jeg forkert siden jeg får meldingen: "Pakken
> flashplayer-mozilla har ingen tilgængelig version"?

Brug <System> <Administration> <Synaptic>

Skriv "Flash" i søgefeltet foroven.

--
Karl Erik.

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-11-09 17:12

Den Sun, 01 Nov 2009 16:18:53 +0100 skrev Claus E Beyer:

> Hvad gør jeg forkert siden jeg får meldingen: "Pakken
> flashplayer-mozilla har ingen tilgængelig version"?

Hmm min metode til Flash i Ubuntu er pakken 'ubuntu-restricted-extras'.

Den indeholder bl.a. Flash og Java mv. og virker på både 32bit og 64bit.

--
Martin

Fra : Doobie

Dato : 01-11-09 17:34

Jeg kan se at, hvis jeg søger i Synaptic "flash" så er resultatet:

flashplugin-installer - 10.0.32.18ubuntu1 (karmic)
flashplugin-nonfree - 10.0.32.18ubuntu1 (karmic)

Måske det hjælper)