Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Passivt kølet grafikkort
Fra : ttoet

Dato : 01-11-09 17:24

Hej.

Mit grafikkort der er et 8800 GT passivt kølet Sparkle kort er ved at stå
af. Er der nogen der har et bud på hvilket passivt kølet kort jeg skal satse
på som erstatning?

Tanken er selvfølgelig at det ikke skal være et kort der yder dårligere end
det nuværende , og som samtidig heller ikke koster en bondegård.

Computeren det sidder i et ikke en spillecomputer.
Thoeger

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-11-09 00:12

"ttoet" <ttoet@invalid> wrote in message
> [...]
> end det nuværende , og som samtidig heller ikke koster en bondegård.
>
> Computeren det sidder i et ikke en spillecomputer.

8800GT er et spillekort, hva mener du med at den ikke sidder i en
spillecomputer ?

Bjarne K.

Fra : ttoet

Dato : 05-11-09 17:17

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> "ttoet" <ttoet@invalid> wrote in message

> 8800GT er et spillekort, hva mener du med at den ikke sidder i en
> spillecomputer ?

Ganske enkelt at den computer den sidder i (nu) ikke bruges særskilt til
spil. Kortet var i sin tid købt til min søns computer. Han var ikke tilfreds
med kortet, så jeg overtog det.

Det skal dog siges at han stadig kommer hjem engang imellem og fyrer op
under et spil eller to, så lidt skal den kunne klare.
Thoeger

Fra : kaj hansen

Dato : 04-11-09 08:48

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> dårligere end det nuværende , og som samtidig heller ikke
> koster en bondegård.
>
> Computeren det sidder i et ikke en spillecomputer.

Hvad mener du med, at det er ved at stå af ?

mvh
kaj

Fra : ttoet

Dato : 05-11-09 17:31

"kaj hansen" <kahan@postti.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "ttoet" <ttoet@invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du med, at det er ved at stå af ?

Hej Kaj.

Ved opstart står billdedet og flasher med firkantede felter. Efter opstart,
hvis det overhovedet lykkes, er der langsgående streger hen over skærmen.
Når kortet har kørt lidt kommer der artefakter der fylder mere og mere. Til
sidst fryser skærmen. Hvis jeg tager strømmen helt fra computeren kan jeg en
gang imellem starte op uden problemer og måske køre et par timer. Så
optræder problemet igen. Særligt hvis kortet belastes. Somme tider starter
computeren op i 800x600 opløsning, og under egenskaber for skærm optræder
kortet med ukendt chipset.

Det er ikke et spørgsmål om støv eller manglende udluftning i kabinettet,
alle stik sidder fast som de skal. Stikforbindelsen er renset. Driveren
afinstalleret og geninstalleret (meldte fejl, " hw acceleration kunne ikke
aktiveres, evt. fejl på kort"). Kortet afprøvet i anden computer med samme
resultat.

Hmmm, det er vist lige hvad jeg indtil nu har prøvet. Nævnes skal det også
at kortet har kørt i halvandet år uden problemer.

Et andet grafikkort (desværre med blæser) kører pt. helt problemløst på
computeren.
Thoeger

Fra : kaj hansen

Dato : 05-11-09 18:11

Hej Thoeger!

OK, jeg forstår du har været det godt igennem, så
jeg har ikke rigtigt noget at bidrage med .

mvh
kaj

Fra : jk

Dato : 06-11-09 09:16

On Sun, 1 Nov 2009 17:24:05 +0100, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
>det nuværende , og som samtidig heller ikke koster en bondegård.
>
>Computeren det sidder i et ikke en spillecomputer.

Jeg vil foreslå, at du køber et grafikkort, der IKKE er passivt kølet.
For de problemer, du har haft skyldes for høj temperatur. Ventilation
i kabinet skal være god til et passivt kort. Kig efter et grafikkort,
der er født med en zalman køler, eller en anden støjsvag køler.
grafikkort er lidt religion, og du har knapt nok specificeret pci
express 2.0 eller agp, eller hvad. Nvidia eller ati.
Til 500 kr. kan du få meget.

mvh

John

Fra : ttoet

Dato : 07-11-09 16:57

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grafikkort er lidt religion, og du har knapt nok specificeret pci
> express 2.0 eller agp, eller hvad. Nvidia eller ati.

Ja, jeg kan godt se at der mangler lidt oplysninger.

Der er tale om et PCI-E 2 kort. Om det er Nvidia eller ATI er underordnet.
De laver begge virkelig gode grafikchips. Det er et religionsspørgsmål hvad
man foretrækker.

I denne computer SKAL grafikkortet være passivt kølet. Det er et forsøg på
at have en så lydløs computer som muligt. Hver ekstra blæser der kommer på
er med til at øge støjniveauet. Corsair strømforsyningens blæser er praktisk
taget lydløs. Derudover sidder der en Scythe SFF21D 120 mm blæser @7V i
siden af kabinettet og blæser luft ind over grafikkortet, og yderligere en
Nexus Silent 92 mm @ 7V i toppen der suger luft ud. Jeg har monteret en
Nexus Silent 80 mm som processorkøler. Foreløbig kører den ved 7V, men da
det er den eneste blæser jeg kan høre, vil jeg prøve den på 5V. Jeg tror
derfor ikke at det er et varmeproblem. Der sidder nogle meget effektive
køleribber på 8800 kortet, og med blæseren lige ud for grafikkortet er jeg
sikker på at det er effektivt kølet.

Jeg vil lige nævne at min søn var hjemme en tur sidste uge. Hans MacBook Pro
larmede! .
Thoeger

Fra : Brian Lund

Dato : 03-01-10 20:06

> [...]
> en bondegård.
> Computeren det sidder i et ikke en spillecomputer.

Hold da op et passivt kølet 8800 GT! Jeg har haft kammerater hvor deres
aktivt kølede 8800 GT'er var stået af pga. varme! (Ganske givet pga. støv,
men alligevel)...

Men der er sikkert mange muligheder for en afløser...
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=469466

Det er bare én mulighed for et grafikkort der ihvertfald har power nok til
at trække spil (du siger den kan blive brugt til det), for der sgu så mange
på edbpriser og de har åbenbart fjernet muligheden for at søge på støjniveau
for grafikkort!?

Brian