Automatisk nydatering i ældre Word-dokumen~
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-10-09 11:00

17. februar 2009 modtager jeg en e-mail fra YouSee med et vedhæftet brev
i Word97-2003-format (doc).

Når jeg i dag åbner mailen og brevet, er dokumentets dato 31. oktober
2009! Ganske vist kan der ske mystiske ting i anledning af Halloween,
men alligevel!

Hvad er årsagen til at brevet fra februar ikke har beholdt sin
oprindelige dato, når jeg i dag åbner den vedhæftede doc-fil?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 31-10-09 12:49

Hej Jørgen

Du er sikker på, at datoen ikke kommer fra et datofelt som altid viser dd.
Stil markøren i datoen, hvis datoen bliver med grå baggrund, har du et
datofelt.

Jørgen Bondesen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-10-09 12:59

Joergen Bondesen skrev:

> Hej Jørgen
>
> Du er sikker på, at datoen ikke kommer fra et datofelt som altid
> viser dd. Stil markøren i datoen, hvis datoen bliver med grå
> baggrund, har du et datofelt.

Hej Jørgen

Du havde ret! Men hvor slår jeg den slags (dato)feltkoder fra - og
hvordan kan jeg kalde dokumentets oprindelige datering frem igen?

--
Jørgen Grandt
- uden mange huller i sin uvidenhed

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 31-10-09 15:08

Hej Jørgen

Prøv fælgende genvejstaster som virker i Word 2007, DK.

Shift + F9 = Alt + F9 vis format

F9 = opdater

Ctrl + Shift + F9 = Fjern felt = Fast dato

Prøv at højreklikke med musen på feltet

Brevdato kan mig bekendt ikke genskabes, men højreklik på filen og vælg
Egenskaber, her er der et par datoer som du måske kan bruge.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-11-09 00:35

Jørgen Grandt wrote:

> Hej Jørgen
>
> Du havde ret! Men hvor slår jeg den slags (dato)feltkoder fra - og
> hvordan kan jeg kalde dokumentets oprindelige datering frem igen?

Prøv at slette det felt, som allerede står der. Indsæt i stedet feltet
CreateDate fra Indsæt - Felt.

Jan