Farlig føde for hunde.
Fra : uh

Dato : 26-10-09 16:57

Fik link til denne liste tilsendt - den kan måske interessere andre:

http://fpn.dk/liv/article1364090.ece

mvh uh

Fra : jopa

Dato : 26-10-09 18:02

"uh" <uh@forum.dk> skrev

> Fik link til denne liste tilsendt - den kan måske interessere andre:
>
> http://fpn.dk/liv/article1364090.ece

Min æder med stor fornøjelse stort set alt på listen og lever i bedste
velgående
Men den ved jo heller ikke at det er farligt.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 26-10-09 19:01

jopa skrev den 26-10-2009:
> "uh" <uh@forum.dk> skrev

> Min æder med stor fornøjelse stort set alt på listen og lever i bedste
> velgående
> Men den ved jo heller ikke at det er farligt.

Mine 2 hunde guffer også det meste, specielt vindruerne har været et
stort hit i år, men også vores kartofler fra haven er der tyndet lidt
ud i. Hasselnødder har altid været et kæmpehit, lige når de falder ned.
Slik og rosiner er sygt at give både dyr og mennesker, så det får de
ikke.
Kai

Fra : jopa

Dato : 26-10-09 19:15

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev

> Slik og rosiner er sygt at give både dyr og mennesker, så det får de

Min får rester fra de riges bord som et ekstra måltid foruden tørkost.
Det kan sagtens være en god salat med gullerøder og rosiner.
Om lørdagen deler Milo og jeg en plade marabu

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-10-09 19:30

jopa, skrev:
> "Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev

> Min får rester fra de riges bord som et ekstra måltid foruden tørkost.
> Det kan sagtens være en god salat med gullerøder og rosiner.
> Om lørdagen deler Milo og jeg en plade marabu

Nu er Milo jo også en stor hund, så han skal nok æde en del
chokolade for ligefrem at blive forgiftet

Selv er jeg heller ikke hysterisk i den retning, men foretrækker dog
at give mine hunde sund slik i stedet for menneskeslik.
Et køben eller lidt tørfisk eller tørret kallun foretrækker de da klart
frem for et stykke kage, så hvorfor ikke give dem det sunde i stedet for.
Faktisk er det sukkeret i slikket der bekymrer mig mest,
men jeg børster jo heller ikke tænder på mine hunde som på mig selv

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-10-09 19:55

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> men jeg børster jo heller ikke tænder på mine hunde som på mig selv
Hverken Milo eller jeg børster tænder

Han får en gang om ugen ca 1 flæskesteg eller lignende eller en frossen
fisk alt efter om der er tilbud på det ene eller andet

Sidste uge fik han et kilo grisehaler.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-10-09 20:31

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hverken Milo eller jeg børster tænder

Folk på din alder bruger vel gebis

> Han får en gang om ugen ca 1 flæskesteg eller lignende eller en
> frossen fisk alt efter om der er tilbud på det ene eller andet

Lyder fornuftigt.

> Sidste uge fik han et kilo grisehaler.

De er dejlig nemme og sluge
Prøv om du kan få fat i nogle grisetæer til ham,
det er noget der giver beskæftigelse og seriøst hård mave.

Mine æder en del kyllingelår for tiden, de fåes til 13-15kr/kg for tiden i Netto.
Det der noget de kan bruge

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-10-09 20:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Folk på din alder bruger vel gebis

Næ jeg har fået trukket dem alle ud og klarer mig fint uden tænder

> Mine æder en del kyllingelår for tiden, de fåes til 13-15kr/kg for tiden i
> Netto.
> Det der noget de kan bruge

Køber det der ligger i disken gider ikke at surfe rundt efter tilbud.
Han ved at når vi har været ude og handle (en gang om ugen) så vanker der et
eller andet, og har de ikke tilbud på et eller andet får han sgu bare en hel
kylling at boltre sig med

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-10-09 16:37

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Køber det der ligger i disken gider ikke at surfe rundt efter tilbud.

Du er også velhavende, det er jeg desværre ikke

> Han ved at når vi har været ude og handle (en gang om ugen) så vanker
> der et eller andet, og har de ikke tilbud på et eller andet får han
> sgu bare en hel kylling at boltre sig med

Han føler sig snydt hvergang du giver ham en kylling,
Milo tror du siger en killing og ikke en kylling

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-10-09 17:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Du er også velhavende, det er jeg desværre ikke

Velhavende hmmmmmm jeg klarer mig ved at have en trailer og altid handle
sort
Nu er vi jo så 2 der tjener her, og huslejen ligger på 3000 brutto.
Ikke Københavner priser
Nye og gamle billeder af Milo her
http://jp-web.dk/?page_id=109
--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-10-09 18:27

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Velhavende hmmmmmm jeg klarer mig ved at have en trailer og altid
> handle sort

Du scorer vel også en del beslaglagte kostervarer på jobbet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-10-09 18:35

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Du scorer vel også en del beslaglagte kostervarer på jobbet

Kun narko til vidersalg

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-10-09 19:28

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kun narko til vidersalg

Steroiderne får Milo vel

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-10-09 19:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Steroiderne får Milo vel

Han er avlet til at blive stor så det er ikke nødvendigt

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 26-10-09 21:13

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Han får en gang om ugen ca 1 flæskesteg eller lignende eller en frossen
> fisk alt efter om der er tilbud på det ene eller andet

Min er vild med en rå god fod fra en gris.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-10-09 02:42

On Oct 26, 7:01 pm, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:
> Slik og rosiner er sygt at give både dyr og mennesker, så det får de
> ikke.

Vores mus kan heller ikke tåle rosiner. Specielt ikke hvis jeg gemmer
dem i musefælderne

--
Christian

Fra : Kim2000

Dato : 27-10-09 15:51

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Vores mus kan heller ikke tåle rosiner. Specielt ikke hvis jeg gemmer
> dem i musefælderne

Ungernes hvide mus er vilde med dem

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-10-09 15:38

On 26 Okt., 20:31, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Folk på din alder bruger vel gebis

Skulle ikke undre mig om gebisset er sådan et som "Mr Jaws" i nogle af
de gamle James Bond film har. Det skal ikke børstes, højst have med
lidt sandpapir en gang i måneden.

Hilsen Kim

Fra : Kim2000

Dato : 26-10-09 21:12

"uh" <uh@forum.dk> skrev i meddelelsen
> Fik link til denne liste tilsendt - den kan måske interessere andre:
>
> http://fpn.dk/liv/article1364090.ece

Jamen, så er der da en kamphund vi skal til fodre med mørk chokolade med
rosiner og nødder....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-09 06:35

"uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Fik link til denne liste tilsendt - den kan måske interessere andre:
>
> http://fpn.dk/liv/article1364090.ece
>
> mvh uh

Umiddelbart, er der vist kun Avokadoer,
Kaffe & Te, og så måske lige slik, sødet med
sødestof fra sukkerfrit slik... Som mine ikke får.

Resten spises vist med velbehag....

Hvilket sådan set også må siges om papegøjen.

Når de ikke får det, er det fordi vi heller ikke selv
bruger Avokadoer... De kommer aldrig til kaffe,
og vi drikker sjældent te.... Og sukkerfrit slik...
Hvad pokker er det for noget ...

Men OK, de er jo alle, også stort set alt ædende.
Nu er det højsæson, nu siden roerne igen er kommet
med på kostplanen....

Det hænder da, at de kan få kodimagnyler, men kun
i de doser, som dyrlægen har beskrevet....

Ibuprofen, vil jeg så ganske afgjort, heller ikke anbefale
til mennesker.

Dertil kommer så, at 130.000 forgiftningstilfælder i USA...
Tja, med et indbyggertal på mere end 300 Millioner....
Og antallet af hunde, næppe er under 10% af indbygger
antallet, så er det altså mindst 30 Millioner hunde....

Og med det vi i TV ser Amerikanerne stoppe i hovedet,
Så vil jeg sige, at de 130.000 tilfælder, vist har været et
rigtigt dårligt år, for dyrlægerne...
Hvorfor skulle hundene dog have det bedre end de fleste
Amerikanere )

M.V.H....Benny..