Windos firewall
Fra : Freetex

Dato : 24-10-09 04:11

Jeg har et problem der består i at hvergang jeg starter min pc (windos
xp home) op så kommer der et ikon hvor der står: "Din pc er muligvis i
fare der er ingen firewall slået til"
Så går der ca 10 sek. så er det væk igen og firewall er slået til..
hvordan kan jeg rette det??

Håber i kan hjælpe.

Fra : Martin

Dato : 24-10-09 13:23

Freetex skrev:
> [...]
> fare der er ingen firewall slået til"
> Så går der ca 10 sek. så er det væk igen og firewall er slået til.

Hej

Jeg havde for nyligt det samme på min Vista PC.
Jeg ved ikke, om det er helt det samme i XP, men
prøv evt. nedenstående.

Klik start->søg og find services.msc
Start den.
Der burde ligge en service der hedder Windows Firewall
Højreklik på den og sørg for at den står til Automatisk
ellers sæt den til automatisk.
Hvis den ikke gjorde det, så genstart og se om det løste problemet.

Genstart PC'en og se, om det ændrer noget.

Har du andre firewalls installeret? Hvis ja, så afinstaller disse
- evt. med Revo uninstaller http://www.revouninstaller.com/

Mvh. Martin

Fra : Martin

Dato : 24-10-09 13:24

Martin skrev:

> [...]
>
> Genstart PC'en og se, om det ændrer noget.
>
> Har du andre firewalls installeret? Hvis ja, så afinstaller disse

Det kan være den står til Forsinket start.

Mvh. Martin

Fra : Martin

Dato : 24-10-09 13:25

Martin skrev:

> Det kan være den står til Forsinket start.
>
> Mvh. Martin

Det kan være du skal vælge Start > Kør i XP.