Paranormal Activity ( ingen spoiler )
Fra : Peter Heide

Dato : 24-10-09 02:36

Filmen blev udsendt i begrænset oplag i 2007, efter at være vist på diverse
horrorfilm-festival (mener også den blev spillet på Natfilm-festivalen i
2008) Nu kører den i lettere omarbejdet version i biffen US . En kæmpe
succes. Skulle være den uhyggeligste film NOGENSINDE !! Folk sover ikke
flere døgn efter at have set filmen. Spielberg turde ikke engang have DVDen
liggende hjemme ; afleverede dagen efter på filmselskabet osv osv. Den får
ikke for lidt på bullshit-knappen.

Filmen er i den grad hyped som ind i helvede; hvad man bla. også så i 1973
med Exorcisten og senere Blair Witch Project i 1999 .To film den også i
stor grad er voldsomt inspireret af. Djævle-temaet i den første og håndholdt
rysteture ala "vi video-optager hinanden til en spændene dokumentar" .

Paranormal Activity er selvfølgelig en kæmpe antiklimaks , som den slags
film somregel altid er, fordi de bliver banket op til noget de ikke kan
holde. Handlingsreferat er sådan noget ligende: Lidt utroværdig skænderi
imellem de to hovedpersoner. Natlig optagelser fra soveværelset. Skænderi
dagen efter, natlig optagelser, skænderi, natlige optagelser ,
skænderi/hysteri dagen efter......osv sov. Sådan går de ca. 1.30 timen
filmen spiller. Indtil "the grand finale"

Må sige at den kvindlige hovedperson er en kompakt lille sød sukkermås. Jeg
sad for det meste og ventede på om hun dog ikke snart smed de ufikse shorts
hun rendte rundt med i soveværlset....til lidt adspredelse for kedsomheden.

Fra : Steen

Dato : 24-10-09 13:41

Peter Heide <salute@TPB.se> wrote:

> Filmen er i den grad hyped som ind i helvede;

Ja. Så meget, at det er blevet helt latterligt. Jeg har i hvert fald
ikke tænkt mig at betale for at se den
--
Steen

Fra : Mads

Dato : 24-10-09 23:48

On Sat, 24 Oct 2009 14:40:51 +0200, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

>Ja. Så meget, at det er blevet helt latterligt. Jeg har i hvert fald
>ikke tænkt mig at betale for at se den

Det gjorde jeg heller ikke og sikke et held, for magen til talentløst
bras skal man da godtnok lede længe efter.

Den film var mere kedelig end at se maling tørre.
( så ca 75% af den og sov fra resten )

Filmselskabet burde sgu betale folk for at se sådan noget juks.

Fra : Michael

Dato : 24-10-09 19:12

Skuffet som en i helvede....lorte film, eller rettere ikke skuffet bare
ligeglad.

Jeg er normalt ikke til gyserfilm da jeg har let til at blive skræmt, ikke
en eneste gang fik jeg nogle specielle chok i filmen.

Silver.

Fra : Kim2000

Dato : 24-10-09 20:37

"Michael" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Skuffet som en i helvede....lorte film, eller rettere ikke skuffet bare
> ligeglad.

Alt det der med at den er sååååå uhyggeligt at man ikke kan sove i 4 dage
bagefter er sguda heller ikke en god ting at sige, jeg gider da ikke se
film, jeg skider i bukserne. Hvem gider det?

> Jeg er normalt ikke til gyserfilm da jeg har let til at blive skræmt, ikke
> en eneste gang fik jeg nogle specielle chok i filmen.

Den japanske udgave af The Grunge var tilgengæld en ordentlig gyser, eller
det var den så ikke, det amerikanske testpublikum brød sig ikke om den fordi
den var for uhyggelig, så man nedtonede den amerikanske udgave (ifølge
instruktøren, men det kan da også være han bare ikke evnede at lave det
ligeså godt).

Gyserfilm skal efter min mening heller ikke laves for uhyggelig, for så
gider man heller ikke se dem. Men hvis en film har været sindssyg uhyggelig
som fx The Grudge, Exocisten, Poltergeist, så er det bare at se den 1-2
gange mere, så falder de jo til jorden. Det er i hvert fald mit "trick".
Nightmare on elm street var eddermane også skræmmende første gang og den
første film. Siden blev det jo bare latterligt og Jason vs Freddy er vel
nærmest en komedie. Saw filmene og Hostel er jo også bare tåbelige nu. Har
svært ved at se hvordan man kan fortsætte efter 4´eren (eller var det
femmeren), for hele historien hængte jo faktisk sammen og blev afsluttet.

Fra : Michael 'silver'

Dato : 24-10-09 23:08

Har
> svært ved at se hvordan man kan fortsætte efter 4´eren (eller var det
> femmeren), for hele historien hængte jo faktisk sammen og blev afsluttet.

Penge penge og atter penge...intet andet!.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-10-09 23:42

Peter Heide skrev:

> Paranormal Activity er selvfølgelig en kæmpe antiklimaks , som den
> slags film somregel altid er, fordi de bliver banket op til noget de ikke
> kan holde.

Jeg ser heldigvis tit film, før jeg hører om hypen, så jeg havde ikke nogen
synderlige forventninger i den ene eller anden retning. Og hvilken gyser nu
om dage slår sig ikke op på at være "den mest uhyggelige film nogensinde"?

Jeg kunne godt lide "Paranormal Activity". Der skal meget til at skræmme
mig, så to mindre chok plus en kuldegysning er "bestået" i min bog. Jeg
kunne godt lide, at filmen virkede oprigtigt amatøragtig og ikke forceret.
Skuespillet og dialogen var naturtro, og den gennemgående kameraindstilling
i soveværelset var effektiv og ikonisk. Og så lykkedes det meget godt at
fortælle historien til et kamera, der rent fysisk var til stede på det
såkaldt diegetiske plan. Mange gange kikser den finte gevaldigt.

Nogen vil finde filmen kedelig. Det handler nok om, hvorvidt man er til
kaskader af chokeffekter eller til urovækkende suspense. Jeg er til det
sidste.

--
Mvh. Peter

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-10-09 03:28

"Peter Heide" <salute@TPB.se> wrote in

> [...]
> Spielberg turde ikke engang have DVDen liggende hjemme ; afleverede
> dagen efter på filmselskabet osv osv. Den får ikke for lidt på

Læser man de anmeldelser igennem den allerede har fået på IMDB, så
lydder det ikke til at det er en film der er værd at spendere de immervæk
60kr at de fleste biografer forlanger idag for at se en film hos dem.

Nogle er der da der synnes at filmen er god, men med et procent tal på
næsten 90 der synnes det er en dårlig film, der lydder det ikke særligt
lovende med at det skulle være den uhyggeligste film ever.

Men helt ærligt, når jeg læser dens synops, så lydder det som en film der
hører ind under "Amityville" sagaen.

--
Henrik Laursen