Problem med TDC login
Fra : jørgen

Dato : 23-10-09 12:54

Når jeg vil logge på TDC login med min bruger og password får jeg
meddelelsen at denne websides sikkerhedscertifikat er trukket tilbage, og
jeg opfordres til at lukke siden og bør ikke have tillid til den.

Er der andre end jeg der oplever det og skal jeg få nyt bruger og password?

mvh jørgen.

Fra : CJ

Dato : 23-10-09 17:17

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg opfordres til at lukke siden og bør ikke have tillid til den.
>
> Er der andre end jeg der oplever det og skal jeg få nyt bruger og

Jeg få den samme i forbindelse med hentning af licens til afspilning af PLAY
filer
Hører gerne om løsningsforslag.

Mvh

CJ

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-09 17:22

Den Fri, 23 Oct 2009 13:54:14 +0200 skrev jørgen:
> [...]
> jeg opfordres til at lukke siden og bør ikke have tillid til den.
>
> Er der andre end jeg der oplever det og skal jeg få nyt bruger og password?

Det har ikke noget med bruger og password at gøre. Der står at det er
*sidens certifikat* den er gal med.

Det er altså TDC der ikke har styr på deres sager.

(Det kan vel teoretisk også være din browser der fejler noget, men du
er åbenbart ikke den eneste).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-10-09 17:28

Kent Friis wrote:

> (Det kan vel teoretisk også være din browser der fejler noget, men du
> er åbenbart ikke den eneste).

Defor er det logisk at spørge: Hvilken browser?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-09 17:34

Den Fri, 23 Oct 2009 18:27:54 +0200 skrev Erik Olsen:

> Defor er det logisk at spørge: Hvilken browser?

Det er mere interessant hvilken URL. Det er med meget stor sandsynlighed
serveren, men det kan hurtigt bekræftes hvis vi får URL'en.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-10-09 17:45

Kent Friis wrote:

> Det er mere interessant hvilken URL. Det er med meget stor
> sandsynlighed serveren, men det kan hurtigt bekræftes hvis vi får
> URL'en.

Nej, vi havde netop samme fejl med Opera 9.64 på http://dk-hostmaster.dk
i news:dk.edb.internet.software.browser

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-09 17:50

Den Fri, 23 Oct 2009 18:44:55 +0200 skrev Erik Olsen:

> Nej, vi havde netop samme fejl med Opera 9.64 på http://dk-hostmaster.dk
> i news:dk.edb.internet.software.browser

Ok, det er så usædvanligt. Jeg har oplevet det i Internet Explorer,
og der kunne administratoren fortælle at det var fordi man havde
opsagt det gamle certifikat, men ikke installeret det nye endnu.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : CJ

Dato : 23-10-09 22:26

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, vi havde netop samme fejl med Opera 9.64 på http://dk-hostmaster.dk i

> [...]

Url'en er musik.tdconline.dk - det sker ofr mig når jeg vil afspille en fil
i Media player 11 på en Vista maskine.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-09 22:38

Den Fri, 23 Oct 2009 23:26:08 +0200 skrev CJ:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Url'en er musik.tdconline.dk - det sker ofr mig når jeg vil afspille en fil
> i Media player 11 på en Vista maskine.

https://musik.tdconline.dk ?

I så fald ser den fin ud i Firefox, selv efter at have importeret
http://crl.certifikat.dk/SSLServer.crl

Men den side virker også med http://musik.tdconline.dk, og det ser ikke
ud til at man bliver redirected til https når man logger ind (jeg har
ikke et login, så jeg kan kun teste med et ugyldigt).

Virker det uden https? Eller er det i virkeligheden en anden URL det
drejer sig om?

Mvh
Kent
--