Program til at slette "tomme" områder på h~
Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 10:53

Findes der ikke et lille gratis program, der kan slette "tomme"
områder på harddisken?
Altså hvor man sletter alt man ikke skal bruge, så skal programmet
slettet alt andet, så man ikke kan lave recovery på det.

Det må da findes??

Nogle bud?

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-09 17:55

Den Thu, 22 Oct 2009 09:53:21 -0700 (PDT) skrev Thomas:
> [...]
> Altså hvor man sletter alt man ikke skal bruge, så skal programmet
> slettet alt andet, så man ikke kan lave recovery på det.

Fyld harddisken op med "ingenting".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 10:58

On 22 Okt., 18:54, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Fyld harddisken op med "ingenting".
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"

Jo tak, men hvordan gør man lige det??

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-09 18:02

Den Thu, 22 Oct 2009 09:57:31 -0700 (PDT) skrev Thomas:

> Jo tak, men hvordan gør man lige det??

Man kunne fx gå ind i MS-Paint, og lave et stort hvidt billede, gemme
det (i en tom mappe), og lave en masse kopier.

Hvis man trykker ctrl-A, ctrl-C, ctrl-V fordobles antallet af filer
i mappen for hver gang, så går det ret effektivt.

Og så bare sørg for at disken er fyldt helt op inden du sletter mappen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian Laursen

Dato : 22-10-09 18:13

Thomas wrote:

> Jo tak, men hvordan gør man lige det??

Hvis du bruger Windows, er SDelete vist det rigtige værktøj:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897443.aspx

Hvis det er unix af en slags, er det nemt med dd:
dd if=/dev/zero of=hest bs=1m; rm hest

--
Christian Laursen

Fra : N/A

Dato : 22-10-09 18:45

Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 11:11

On 22 Okt., 19:01, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> i mappen for hver gang, så går det ret effektivt.
>
> Og så bare sørg for at disken er fyldt helt op inden du sletter mappen.

Ja det er selvfølgelig muligt, men det er 150 GB

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-09 18:20

Den Thu, 22 Oct 2009 10:11:03 -0700 (PDT) skrev Thomas:

> Ja det er selvfølgelig muligt, men det er 150 GB

Et billede i 512x512, 32 bit farver som BMP fylder 1 MB.

Trykker du så ctrl-a, ctrl-c, ctrl-v 18 gange, har du 256 GB.

Det er 54 tastetryk plus ctrl-tasten.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : N/A

Dato : 22-10-09 18:13

Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 11:30

On 22 Okt., 19:13, Christian Laursen <x...@borderworlds.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis det er unix af en slags, er det nemt med dd:

Ok, jeg er bare en nød til de der command line programmer, hvad skal
jeg skrive for at slette hele harddiskens frie områder?
sdelete -c c: ??

Fra : Christian Laursen

Dato : 22-10-09 18:45

Thomas wrote:

> Ok, jeg er bare en nød til de der command line programmer, hvad skal
> jeg skrive for at slette hele harddiskens frie områder?
> sdelete -c c: ??

sdelete -c c:\

--
Christian Laursen

Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 11:32

On 22 Okt., 19:20, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Et billede i 512x512, 32 bit farver som BMP fylder 1 MB.
>
> Trykker du så ctrl-a, ctrl-c, ctrl-v 18 gange, har du 256 GB.

> [...]

Ja ok det er jo ikke slemt

Fra : /John

Dato : 22-10-09 18:49

"Thomas" <thhedk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Findes der ikke et lille gratis program, der kan slette "tomme"
> områder på harddisken?

Jow, flere, og endda gratis.

Jeg bruger dette:

http://www.snapfiles.com/reviews/Eraser/eraser.html

Hint:

Efter install, vælg Eraser, og derefter noget i retning af: Erase empty
space.

Udførlig beskrivelse på producentens hjemmeside.

John

Fra : Per

Dato : 22-10-09 19:58

/John wrote:

> Jow, flere, og endda gratis.
>
> Jeg bruger dette:
>
> http://www.snapfiles.com/reviews/Eraser/eraser.html

Eraser ere t rigtig godt program til den slags.

Ellers kan www.ccleaner.com også slette (overskrive) free space.

mvh. Per

Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 11:56

On 22 Okt., 19:45, Christian Laursen <x...@borderworlds.dk> wrote:

> sdelete -c c:\
>
> --
> Christian Laursen

ok takker, prøver det

Fra : Thomas

Dato : 22-10-09 11:57

> sdelete -c c:\
>
> --
> Christian Laursen

I øvrigt, er det ikke nok med 1 pass, når programmet bare overskriver
med noget andet??

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-09 19:04

Den Thu, 22 Oct 2009 10:57:00 -0700 (PDT) skrev Thomas:

> I øvrigt, er det ikke nok med 1 pass, når programmet bare overskriver
> med noget andet??

En gang er nok. I gamle dage (den gang 1 bit var så stor at man kunne
se den, og harddiske var så upræcise at de ikke nødvendigvis skrev samme
sted næste gang), var det teoretisk muligt at genskabe den tidligere
værdi under optimale forhold.

Mvh
Kent
--