Parkering af EU-knallert
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 14:24

Skal en EU-knallert parkere i en parkeringsbås (til biler), eller skal den
stilles på fortovet eller?

Fra : Ole Pagh

Dato : 19-10-09 17:23

Jørgen F. kom med denne ide:
> Skal en EU-knallert parkere i en parkeringsbås (til biler), eller skal den
> stilles på fortovet eller?

Jeg mener ikke at "stor knallert", som det vist egentligt hedder, må
parkere som bil, men skal parkeres på fortovet eller ved anden
cykelparkering.
Jeg plejer at parkere der hvor de knallerter med gul nr.plade eller
uden nr.plade holder ("lille knallert").
Så trækker man selvfølgelig køretøjet på fortovet.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : scootergrisen

Dato : 20-10-09 07:40

Definer EU knallert.

En 30 km/t skal køre samme sted som cykler så det virker da mest
logisk at de også skal parkere samme sted som cyklerne men det kommer
an på stedet. Hvis scooteren er bred og står ivejen er det måske bedre
at parkere ude på vejen.

En 45 km/t skal køre samme sted som bilerne og mon ikke den så også
skal parkere samme sted som bilerne. Men det får man vel afvide til
køreteorien.

Ellers ville jeg spørge politiet det må de vide eller en køreskole.

Jeg ser af og til en motorcykel der parkere oppe på fortorvet og det
virker helt forkert.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-10-09 18:37

scootergrisen <scootergrisen@gmail.com> skrev:
> Definer EU knallert.

Vil du godt tage teksten med fra indlæget du spørger til med i
dit indlæg som 99 % af newsbrugerne gør, det gør det meget
lettere for læserne at følge tråden.

Beklager det forrige indlæg, men newsreader gik kold.

Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Hagar

Dato : 20-10-09 23:39

"Jørgen F." <ingen mail> skrev i en meddelelse
> Skal en EU-knallert parkere i en parkeringsbås (til biler), eller skal den
> stilles på fortovet eller?

Så vidt jeg er orienteret, så skal en EU'er færdes i trafikken som en
motorcykel, men parkeres som en cykel.

Hagar

Fra : scootergrisen

Dato : 21-10-09 08:38

Søg eventuelt efter § 28 på denne side: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2206
Efter som man gerne må køre en 45 km/t scooter med et bilkørekort så
må det jo betyde at det er de samme regler der gælder for biler og 45
km/t scootere hvad parkering angår.

Til Henning Lund > jeg er stolt af at være en del af de 1% som går mod
strømmen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-09 00:14

scootergrisen wrote:
> Efter som man gerne må køre en 45 km/t scooter med et bilkørekort så
> må det jo betyde at det er de samme regler der gælder for biler og 45
> km/t scootere hvad parkering angår.

Ikke nødvendigvis. Hvordan giver man en EU-knallert en parkeringsbøde hvis
den har holdt for længe parkeret i en bilparkeringsbås?

Fra : scootergrisen

Dato : 28-10-09 09:26

> Ikke nødvendigvis. Hvordan giver man en EU-knallert en parkeringsbøde hvis
> den har holdt for længe parkeret i en bilparkeringsbås?

Nå ja.

Jeg vil lige kigge lidt efter 45'erne og se hvordan de parkere.

Fra : Louby

Dato : 25-10-09 22:28

"Jørgen F." <ingen mail> skrev i meddelelsen
> Skal en EU-knallert parkere i en parkeringsbås (til biler), eller skal den
> stilles på fortovet eller?

Iflg. politiet skal den parkeres som en cykel, da jeg spurgte dem for 3 år
siden da jeg fik mn første EU knallert
Mvh Peter