TDC Mail!
Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 19-10-09 13:49

Er der en måde at få tilsendt sit password til sin
mailboks hos TDC?(altså ikke til webmail)
Uden at skulle snakke med kvindelige eller
andre uduelige ansatte, der ikke ved hvad deres
arbejde er?

Det er "cavp@znvy.qx(ROT13)"jeg skal bruge password til
Det kan sendes til selvsamme adresse og jeg kan
hente det via webmail!

På Forhånd Tak!

--
/Pnic-25-04-1973-Taurus/Walnut-Sandgaardsvej/Kjellerup/Jutland/Denmark
http://groups.google.dk/group/alt.politics/msg/d391046c6fd88d84?hl=da&dmode=source

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-09 14:01

Peter Nicolaysen skriver:

> Det er "cavp@znvy.qx(ROT13)"jeg skal bruge password til
> Det kan sendes til selvsamme adresse og jeg kan
> hente det via webmail!

Altså kan du tilgå webmail til adressen?

Prøv at brug samme password som til webmailen i stedet.....

Klaus

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 19-10-09 14:58

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Peter Nicolaysen skriver:

> Altså kan du tilgå webmail til adressen?

Ja, jeg kan hente mail sendt til adressen via webmail
og sende fra adressen med webmail!

> Prøv at brug samme password som til webmailen i stedet.....

Det har jeg prøvet! Det virker ikke!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-09 15:09

"Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev:

> Det har jeg prøvet! Det virker ikke!

Så er der noget andet galt. Det kodeord som TDC vil sende dig, er
det samme som du bruger til webmail.

--
Bertel

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 19-10-09 15:20

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Så er der noget andet galt. Det kodeord som TDC vil sende dig, er
> det samme som du bruger til webmail.

Ja, det er det der er problemet!
Selvom at "cavp@znvy.qx(ROT13)"
er tilmeldt webmail burde jeg stadig kunne få adgang
med mit mail program! Men jeg skal bruge passwordet!
jeg har prøvet både port 25 og 587 til smtp.mail.dk
og asmtp.mail.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-09 15:25

"Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev:

> er tilmeldt webmail burde jeg stadig kunne få adgang
> med mit mail program! Men jeg skal bruge passwordet!

Jamen, det *har* du. Ellers kan du ikke bruge webmail.

Men problemet er måske at det er lagt ind i noget
browserautomatik hvor du ikke kan finde det igen?

--
Bertel

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 19-10-09 15:40

> Jamen, det *har* du. Ellers kan du ikke bruge webmail.
>
> Men problemet er måske at det er lagt ind i noget
> browserautomatik hvor du ikke kan finde det igen?

Nej, Jeg har allerede passwordet til Webmail! Og kan sende
og hente mail via Webmail på "cavp@znvy.qx(ROT13)" !

Men jeg vil tilgå min mail uden om webmail dvs med et
almindeligt mailprogram igen! Men passwordet der er til Webmail
og det til mail serveren er ikke det samme!

Det er ikke mit mail program der er problemet, jeg godt kan hente
mail fra mine andre email adresser! Lige nu bruger jeg
Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-09 17:40

"Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev:

> Men jeg vil tilgå min mail uden om webmail dvs med et
> almindeligt mailprogram igen! Men passwordet der er til Webmail
> og det til mail serveren er ikke det samme!

Det kan ikke passe. Du har vel ikke trykket på Shift eller Caps
Lock på et uheldigt tidspunkt?

--
Bertel

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-10-09 16:02

Peter Nicolaysen skrev:

> [...]
> med mit mail program! Men jeg skal bruge passwordet!
> jeg har prøvet både port 25 og 587 til smtp.mail.dk

Har du prøvet den server-adresse, TDC anbefaler

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6005

Indgående server/POP-server/POP3-server:    pop3.mail.dk

Hvor fandt jeg den?
Søgning på "tdc mail indgående server" - første hit

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 19-10-09 16:07

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Indgående server/POP-server/POP3-server: pop3.mail.dk
>
> Hvor fandt jeg den?
> Søgning på "tdc mail indgående server" - første hit

Ja, det var så den jeg prøvede! Som jeg også skrev!

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-10-09 19:02

On Mon, 19 Oct 2009 16:20:10 +0200, "Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx
(ROT13)> wrote:

>er tilmeldt webmail burde jeg stadig kunne få adgang
>med mit mail program! Men jeg skal bruge passwordet!
>jeg har prøvet både port 25 og 587 til smtp.mail.dk
>og asmtp.mail.dk

Du kan ikke hente post med SMTP. Du skal bruge IMAP eller POP3.
Ovenstående siger mig at du ikke har prøvet pop3, selvom du skriver
noget andet i et senere indlæg?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-10-09 19:11

Nicolai Lang skrev:

> Du kan ikke hente post med SMTP. Du skal bruge IMAP eller POP3.
> Ovenstående siger mig at du ikke har prøvet pop3, selvom du skriver
> noget andet i et senere indlæg?

Hvis dit udsagn passer, er løsningen for trådstarter muligvis bare at
der skal stå "pop3.mail.dk" ud for "Indgående post (pop3):".
Ved udgående skal der rigtigt nok stå "asmtp.mail.dk".

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 19-10-09 19:51

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis dit udsagn passer, er løsningen for trådstarter muligvis bare at der skal
> stå "pop3.mail.dk" ud for "Indgående post (pop3):".
> Ved udgående skal der rigtigt nok stå "asmtp.mail.dk".

Det gør der også! TDC har vist altid brugt pop3.mail.dk!

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-10-09 21:19

Philip Nunnegaard skrev:

> Hvis dit udsagn passer, er løsningen for trådstarter muligvis bare at
> der skal stå "pop3.mail.dk" ud for "Indgående post (pop3):".

Som TDC siger i det link, jeg fandt, men fik fortørnet afvist

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-10-09 17:28

Bertel Lund Hansen skrev:

> Så er der noget andet galt. Det kodeord som TDC vil sende dig, er
> det samme som du bruger til webmail.

Hvis jeg bruger det samme kodeord på TDC's webmail som jeg bruger i
Windows Mail, får jeg "Login mislykkedes" plus en ligegyldig smøre om at
jeg skal huske at slå capslock fra og numlock til. Og så en mulighed for
at få et kodeord tilsendt via SMS.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-09 17:55

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> Windows Mail, får jeg "Login mislykkedes" plus en ligegyldig smøre om at
> jeg skal huske at slå capslock fra og numlock til. Og så en mulighed for

Okay (hvor upraktisk).

--
Bertel

Fra : Rado

Dato : 03-11-09 16:00

On Mon, 19 Oct 2009 16:09:26 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Så er der noget andet galt. Det kodeord som TDC vil sende dig, er
>det samme som du bruger til webmail.

Ikke hos mig - jeg har er to forskellige passwords til hhv. POP3 og
webmail. Men det er så også en 12 år gammel konto - ved ikke om det er
anderledes på nye konti.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-09 16:36

Peter Nicolaysen skriver:

> Ja, jeg kan hente mail sendt til adressen via webmail
> og sende fra adressen med webmail!

Altså har du en mailkonto der virker!

Dermed har du også en opsætning der virker.

> Det har jeg prøvet! Det virker ikke!

Ind og tjek opsætningen.

Eller find dit brev fra TDC, hvor dit 12 cifrede kundenummer og
oprindelige kodeord står.

Klaus

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-10-09 19:13

Philip Nunnegaard wrote:

> Hvis dit udsagn passer, er løsningen for trådstarter muligvis bare at
> der skal stå "pop3.mail.dk" ud for "Indgående post (pop3):". Ved
> udgående skal der rigtigt nok stå "asmtp.mail.dk".

Eller smtp.mail.dk forudsat at man er på TDC net.

--
Jesper Lund

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 19-10-09 19:34

"Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev i en meddelelse
> Er der en måde at få tilsendt sit password til sin
> mailboks hos TDC?(altså ikke til webmail)
> Uden at skulle snakke med kvindelige eller
> andre uduelige ansatte, der ikke ved hvad deres
> arbejde er?

Nope, det kan kun udsendes via snailmail.

Søren

Fra : CC

Dato : 19-10-09 21:24

"Peter Nicolaysen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> arbejde er?
>
> Det er "cavp@znvy.qx(ROT13)"jeg skal bruge password til
> Det kan sendes til selvsamme adresse og jeg kan

Prøv at bruge dit 10-12 cifret kundenr. i brugernavn, og samme password som
webmail i adgangskode.

Fra : Jean

Dato : 21-10-09 21:45

Peter skrev:
> Er der en måde at få tilsendt sit password til sin
> mailboks hos TDC?(altså ikke til webmail)
> Uden at skulle snakke med kvindelige eller
> andre uduelige ansatte, der ikke ved hvad deres
> arbejde er?

Du kan ringe til 80 80 80 47, og få dit password helt uden at "snakke" med
andet/andre end en robot.
Du skal bare opgive dit 12-cifrede kundenr.

Mvh Jean.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 21-10-09 21:11

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> Du kan ringe til 80 80 80 47, og få dit password helt uden at "snakke" med
> andet/andre end en robot.
> Du skal bare opgive dit 12-cifrede kundenr.
>
> Mvh Jean.

Men det skal stadig *udsendes* via Post Danmark.

Søren

Fra : Jean

Dato : 22-10-09 23:59

Søren skrev:
> Men det skal stadig *udsendes* via Post Danmark.

Det var mere den latterlige kommentar jeg svarede på:

/ Jean.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 23-10-09 16:43

> [...]
> mailboks hos TDC?(altså ikke til webmail)
> Uden at skulle snakke med kvindelige eller
> andre uduelige ansatte, der ikke ved hvad deres

Åh okay, det er vi nu for så vidt enige i.

Søren

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-09 22:59

> [...]
> arbejde er?
>
> Det er "cavp@znvy.qx(ROT13)"jeg skal bruge password til
> Det kan sendes til selvsamme adresse og jeg kan

Har snakket med TDC vedrørende samme problematik. Da vores mail blev "skabt"
for 14 dage siden glemte TDC at sende kode med posten.

De sender nu kodeordet, som vi skal bruge til "hjemmemail", med posten
(gennem brevsprækken).
Kodeordet til webmailen er ikke det samme som kodeordet til "hjemmemailen".

Alle SMS-tjenesterne er kun hvis man vil ændre koden til webmailen.

Lidt service:
Brugernavn = (email)
Indgående = pop3.mail.dk
Udgående = asmtp.mail.dk

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427

hilsen Ole

Fra : Jean

Dato : 24-10-09 13:42

Ole Thomsen skrev:
> Kodeordet til webmailen er ikke det samme som kodeordet til
> "hjemmemailen".

Det kan du selv ændre, så det er samme kode... :)

Mvh Jean.