Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Fjerne "Google Oversæt" i FF 3.5.3 ?
Fra : Kim

Dato : 16-10-09 19:03

Tit når jeg surfer med FF popper der en slags bjælke op
for-orven i vinduet fra "Google Oversæt", ligner dette:

Skal denne side oversættes til: Dansk ved hjælp af Google Oversæt? Få flere
oplysninger

Kan man fjerne dette irritationsmoment ?

Jeg vil gerne selv bestemme hvornår jeg vil have noget oversat.

Mvh Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-09 01:29

Kim skrev

> [...]
> oplysninger
>
> Kan man fjerne dette irritationsmoment ?

Til venstre i toolbar'en (IE) er der et ikon med teksten "adjust
toolbar options"
Vælg "options" i menuen og derefter tools det efterfølgende vindue -
resten skulle gerne give sig selv

- Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 09:15

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

Til venstre i toolbar'en (IE) er der et ikon med teksten "adjust
toolbar options"

Det tror jeg bestemt ikke der er.

Vælg "options" i menuen og derefter tools det efterfølgende vindue -
resten skulle gerne give sig selv

Det er der heller ikke noget der hedder. Det må være en engelsksproget
udgave du taler om.

Han skal gøre følgende:

Højreklik på "Google-ikonet" (er helt ude til venstre)
Venstreklik på "Google toolbar indstillinger"
Venstreklik "Værktøjer"
Fjern flueben ved "Oversæt"
Klik "Gem"

- Peter

Fra : Kim

Dato : 18-10-09 06:07

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev
> [...]
>
> Han skal gøre følgende:
>
> Højreklik på "Google-ikonet" (er helt ude til venstre)
> Venstreklik på "Google toolbar indstillinger"

Der er ikke en toolbar installeret, hverken i min Ie eller FF.
Det er heller ikke et tilføjselses program, som f.eks Adblok.
Ej heller et plugin. Her er hvordan den ser ud:
http://img340.imageshack.us/img340/8339/googleoverst.jpg

Mvh Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-09 02:21

Halldorsson skrev

> Det tror jeg bestemt ikke der er.

På min, din eller kims maskine?
Jeg kan kun tale for hvad der er på min maskine ...

De fleste med lidt omløb i hovedet burde kunne finde tingene ud fra
min beskrivelse

- Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 22:55

De fleste med lidt omløb i hovedet burde kunne finde tingene ud fra
min beskrivelse

Jo, men han har sansynligvis en dansk udgave af google toolbar. Jeg
fortæller det jo heller ikke på fransk eller portugisisk. Selv om han måske
forstår det.

Fra : Kim

Dato : 18-10-09 06:13

>"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev
>
>De fleste med lidt omløb i hovedet burde kunne finde tingene ud fra
>min beskrivelse
>
>- Peter

Ja hvis det var en toolbar, men det er det ikke.
Ville også være nemt hvis det var et tilføjselses program,
som f.eks Adblok eller et plugin men det er det ikke.

Jeg har ikke en toolbar installeret, hverken i min Ie eller FF.
Overhovedet.
Her er hvordan den ser ud:
http://img340.imageshack.us/img340/8339/googleoverst.jpg
Lægger helt øverst på billedet, lige under "Bogmærkelinjen"

Jeg bruger meget Gmail, og har været derinde for at se om et eller andet
har sat den til det, men det er kun på få sider den gør det.
Ligeledes inde i http://translate.google.dk/ men heller ikke der er
der noget at se.

Der er ikke installeret nogle Oversættelsesværktøjer
overhovedet hverken i IE eller FF

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 18-10-09 06:05

> [...]
>toolbar options"
>Vælg "options" i menuen og derefter tools det efterfølgende vindue -

Det er ikke en toolbar installeret, hverken i min Ie eller FF.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-09 00:54

Kim skrev

> Det er ikke en toolbar installeret, hverken i min Ie eller FF.

Lukker du den tilstrækkelig mange gange (5-6 iirc) så spørger den selv
om den skal stoppe med at poppe op

- Peter

Fra : Kim

Dato : 18-10-09 15:21

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrevKim skrev

> Det er ikke en toolbar installeret, hverken i min Ie eller FF.

>Lukker du den tilstrækkelig mange gange (5-6 iirc) så spørger den selv
>om den skal stoppe med at poppe op
>
>- Peter

Næe det gør den ikke.

her er Kildekoden:
jQuery (function($) {
$("form").submit(function(){ $(this).find("#searchBox").attr("value",
startList();
});

Andre har samme problem:
http://www.google.com/support/forum/p/Toolbar/thread?tid=136ba33173982106&hl=en

Og når jeg søger inde i Google.com eller dk er der for enden
af hver hit denne info: [ Oversæt denne side ]

Kn man ikke få det væk ?

Og hvor er Kim Ludvigsen henne ?
Han ved da en masse om FF

Mvh Kim

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-10-09 15:55

Kim skrev, Den 18-10-2009 16:20:
> Og hvor er Kim Ludvigsen henne ?
> Han ved da en masse om FF

Han kan vel ikke være her hele tiden. Hvis du vil have flere
Firefox-eksperter på banen, så kan du søge hjælp i MozillaDanmarks
forum: http://forum.mozilladanmark.dk/.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-09 00:01

Kim skrev:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrevKim skrev

> [...]

Ja, men han bruger ikke Google Toolbar eller iGoogle, eller
hvad der nu ellers findes. Og så vidt jeg kan forstå, er det
en indstilling der og ikke i browseren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå snavs og uønskede gæster på computeren:

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-10-09 15:55

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, men han bruger ikke Google Toolbar eller iGoogle, eller hvad der nu
> ellers findes. Og så vidt jeg kan forstå, er det en indstilling der og
> ikke i browseren.

Virkelig? Google Toolbar er den ene af to grunde til, at jeg bruger
Firefox. (Toolbaren findes også til andre browsere, i hvert fald til IE,
men FF-versionen kan mere).

(Den anden væsentlige grund er at søgefeltet i FF kan tilpasses præcist
som jeg ønsker det).

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-09 08:56

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Virkelig? Google Toolbar er den ene af to grunde til, at jeg bruger
> Firefox. (Toolbaren findes også til andre browsere, i hvert fald til IE,
> men FF-versionen kan mere).

Måske jeg blot er oversensitiv, men jeg bryder mig ikke specielt meget
om værktøjslinjer, dels af pladshensyn og sikkert dels fordi de i
starten var mere generende end gavnende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brugervenlig og omfattende guide for begyndere om Ubuntu Linux

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-09 11:04

Kim Ludvigsen skrev:

> Måske jeg blot er oversensitiv, men jeg bryder mig ikke specielt meget
> om værktøjslinjer, dels af pladshensyn og sikkert dels fordi de i
> starten var mere generende end gavnende.

Enig. I Opera 10 kan man komme af med menulinjen.

--
Bertel

Fra : Kim

Dato : 29-10-09 09:04

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

Det ved jeg ikke, Måske det er selve sitet der generere det
Check evt selv http://isohunt.com/

> Måske jeg blot er oversensitiv, men jeg bryder mig ikke specielt meget om
> værktøjslinjer, dels af pladshensyn og sikkert dels fordi de i starten var
> mere generende end gavnende.

Me2, samt at værktøjslinjer tit konfligter med browseren og gør den langsom

Mvh Kim

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-10-09 07:12

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, men han bruger ikke Google Toolbar eller iGoogle, eller hvad der nu
> ellers findes. Og så vidt jeg kan forstå, er det en indstilling der og
> ikke i browseren.

Google Toolbar - ligesom andre af de dér toolbarer fra specielt
søgemaskiner og større firmaer, som er "gratis"*), de er SÅ irriterende.
Og som regel, så er de elendigt programmeret. Bortset fra, at nogle
identificerer sig med unik ID i user-agent (dog måske nok ikke Google og
Yahoo, så ville de have fået på hattepulden - men nogen, som har tjek
på, hvad de ellers logger? Eller bekymrer sig om det?).

Anyway, jeg banlyser alle programmer fra min 'puter, som forsøger at
installere det knald.

MVH
Rune Jensen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 27-10-09 01:19

Rune Jensen skrev:

> [...]
> Yahoo, så ville de have fået på hattepulden - men nogen, som har tjek
> på, hvad de ellers logger? Eller bekymrer sig om det?).

Google Toolbar er en fremragende udvidelse til Firefox. Sparer mig for
mange minutter om dagen.

Min eneste anke er privacy-spørgsmål.

Mikkel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-09 00:57

Halldorsson skrev

> Jo, men han har sansynligvis en dansk udgave af google toolbar.

Ja og jeg sad med en engelsk udgave på det tidspunkt
Skulle jeg så helt undlade at svare?

> Jeg fortæller det jo heller ikke på fransk eller portugisisk.

Hvis du sidder med en fransk eller potugisisk installation så hellere
det end at forsøge at oversætte det til dansk

> Selv om han måske forstår det.

Sandsynligheden er nok mindre

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-10-09 06:56

Kim skrev

> Næe det gør den ikke.

Med de forbehold der nu klan være så var det ca sådan jeg fik den til
at forsvinde fra min IE browser
Det er muligt at FF reagerer anderledes og ikke opdager at man har
lukket "vinduet" et antal gange

- Peter