Problemer med jmail script
Fra : Henriette

Dato : 16-10-09 00:34

Jeg er helt grøn indenfor asp og jmail osv. men har det her
script, som er det eneste jeg har kunne få til at fungere uden
error codes og hvor jeg i det mindste får en mail.

Det er en kontakt formular hvor indholdet skal sendes til min
mail. Mailen bliver også sendt, men indholdet af formularen er
ikke med. Der står bare: Navn: Email: Besked:

Her er koden på formularen:

<form id="kontakt" method="post" action="confirmation.asp"
enctype="multipart/form-data">

<fieldset>
<legend>Husk at udfylde alle felterne</legend>

<label for="t1">Navn:</label>
<input id="t1" type="text" name="navn" /><br />

<label for="t2">Email:</label>
<input id="t2" type="text" name="mail" /><br />

<label for="t3">Emne:</label>
<input id="t3" type="text" name="emne" /><br />

<label for="23">Message:</label><input type="text" id="t23"
name="message"
value="<%=Message%>" /><br />

<label for="t4">Besked:</label>
<textarea id="t4" name="besked" rows="10"
cols="49"></textarea><br />
<label for="t5">&nbsp;</label>
<input id="t5" type="submit" value="Send" />
<input type="reset" value="Slet" />
</fieldset>

</form>

Og her er asp siden:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<% session.LCID = 1030 %>

<%

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "xx.x.x.xxx:xx"

JMail.Sender = "xxx@xxx.dk"
JMail.Subject = "Henvendelse fra xxx"
JMail.AddRecipient "xxx@xxx.com"

   JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Body = "Navn: " & Request.Form("navn") & vbcrlf
JMail.Body = Jmail.body & "Email: " & Request.Form("mail") &
vbcrlf
JMail.Body = Jmail.body & "Besked: " & Request.Form("besked")
& vbcrlf

' 1 - highest priority (Urgent)
' 3 - normal
' 5 - lowest

JMail.Priority = 1

JMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

' Send it...
On Error Resume Next
JMail.Execute

If Err <> 0 Then
Response.Write
"&_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Failure - Your
mail was not sent - errors"
else
Response.Write
"&_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Complete -
Your mail has been sent"
End If

%>

Desuden kommer denne linje til at stå efter mailen er afsendt:
&_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Complete - Your
mail has been sent

Håber der er en der kan hjælpe mig på vej.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-10-09 01:37

"Henriette" <hennyriis@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke med. Der står bare: Navn: Email: Besked:
>
> Her er koden på formularen:
>
> <form id="kontakt" method="post" action="confirmation.asp"

Dit problem ligger i:
enctype="multipart/form-data"
Det betyder, at man have fat i de 'rå' data i ASP, og ikke i Request.Form,
da disse er tomme.

Den bliver normalt kun brugt til upload af filer.
Hvis du fjerner den, så der kun står:
<form id="kontakt" method="post" action="confirmation.asp">
burde det virke.

Hvis du er interesseret i at se hvad du har at gøre godt med af
variable/informationer i ASP, så har jeg et lille utility her:
http://w-o-p-r.dk/tips/asp/aspinfo.asp
Hvis du sætter den ind i action=, så får du et 'dump' pver alle de
informationer, der er til rådighed.

> [...]
>
> Desuden kommer denne linje til at stå efter mailen er afsendt:
> &_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Complete - Your

Det beder du også om hvis Err = 0 ( under else )

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Henriette

Dato : 16-10-09 11:24

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> informationer, der er til rådighed.

> Det beder du også om hvis Err = 0 ( under else )

Mange tak, så virker det :)

men med hensyn til den her:

Desuden kommer denne linje til at stå efter mailen er afsendt:
&_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Complete - Your mail has
been sent

så er det fordi at selve det her:
&_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Complete

kommer til at stå på hjemmesiden efter afsendelse. Mangles der et eller andet
som afslutter koden, så det forbliver kode og der kun står "Your mail has
been sent"???

Og så har jeg lige et spørgsmål mere. Jeg troede at denne kode, vbcrlf, betød
at der kommer linjebreak/skift i den mail der bliver sent. Jeg modtager dog
informationerne på mail som en lang linje. Hvordan retter jeg det?

Fra : Henriette

Dato : 16-10-09 11:55

Henriette wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> at der kommer linjebreak/skift i den mail der bliver sent. Jeg modtager dog
> informationerne på mail som en lang linje. Hvordan retter jeg det?

Fandt ud af det sidste spørgsmål selv :)

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-10-09 15:23

Henriette wrote:

> [...]
>
> kommer til at stå på hjemmesiden efter afsendelse. Mangles der et eller
> andet som afslutter koden, så det forbliver kode og der kun står "Your

Både ja og nej - den skriver det, der står inden i "-tegnene.

Ret evt:
Response.Write
"&_level0.folioscrolio.spContentHolder.EmailStatus=Complete -
Your mail has been sent"
til
Response.Write "Your mail has been sent"
eller
Response.Write "Din mail er afsendt"

Stig Johansen