Kan man søge efter undervandshus til ka
Fra : Jan Morgils

Dato : 15-10-09 18:40

Jeg vil købe et undervandshus Olympus 5060/8080
Kan man lede efter det i denne gruppe, eller er det marked.privat???
Eller se der....Søg på Olympus...
/jan m

Fra : HKN

Dato : 15-10-09 14:48

> Kan man lede efter det i denne gruppe, eller er det marked.privat???
> Eller se der....Søg på Olympus...
> /jan m

Du kan godt lede efter i det i denne gruppe, uden at blive svinet
til

Jeg kan ikke huske om der nogensinde blev ændret i fundatsen, men det
er almindeligt accepteret at køb og salg finder sted herinde. Jeg kan
dog anbefale dig at x-poste i dk.fritid.foto

Mvh
Henrik

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 16-10-09 06:28

HKN wrote:

> [...]
> er almindeligt accepteret at køb og salg finder sted herinde. Jeg kan
> dog anbefale dig at x-poste i dk.fritid.foto

Ville ikke være en god ide, da der er folk i den gruppe det tilter over
salgs/købs annoncer. Foto afdelingen har en dedikeret salgs/købs gruppe.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Mikkel Noe

Dato : 16-10-09 02:27

On Oct 15, 7:39 pm, Jan Morgils <moha_@_mail.dk> wrote:
> Jeg vil købe et undervandshus Olympus 5060/8080
> Kan man lede efter det i denne gruppe, eller er det marked.privat???
> Eller se der....Søg på Olympus...
> /jan m

For mit vedkommende er du VELKOMMEN til at poste herinde... Jeg tror
bare ikke du får så meget ud af det - fritid.dykning har været en død
sild i lang tid!... Prøv hellere at surfe ind på www.dykker-forum.dk -
der er der en helt dedikeret køb og slag tråd samt mange uv
fotografer... Og silden er sprældlevende!

Venligst Mikkel

Fra : Fnug

Dato : 16-10-09 06:06

On 15 Okt., 19:39, Jan Morgils <moha_@_mail.dk> wrote:
> Jeg vil købe et undervandshus Olympus 5060/8080
> Kan man lede efter det i denne gruppe, eller er det marked.privat???
> Eller se der....Søg på Olympus...
> /jan m

Kig evt. her http://www.dsf-forum.dk/viewforum.php?f=21
Der er nok større chance

Søren Arnvig

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 16-10-09 14:58

Fnug wrote:

> Kig evt. her http://www.dsf-forum.dk/viewforum.php?f=21
> Der er nok større chance
>
> Søren Arnvig

Søren mener du virkeligt det ?

Antal emner og indlæg, er forbavsende lille for et forum for hele DSF.

www.Dykker-Forum.dk er klart mere traffikeret.

Fra : Jan Birk

Dato : 16-10-09 15:24

> Søren mener du virkeligt det ?
>
> Antal emner og indlæg, er forbavsende lille for et forum for hele DSF.
>
> www.Dykker-Forum.dk er klart mere traffikeret.

Først undskyld til Jan for at stjæle hans tråd, men .....

Jo flere mere eller mindre dårlige sites der dukker op, jo mindre
trafikeret skal det hele jo ende.

Jeg har noget svært ved at se, hvorfor det er guds gave til os dykkere,
at få et HTML baseret system, når vi nu har en fin protokol NNTP

(http://en.wikipedia.org/wiki/Network_News_Transfer_Protocol)

som jo netop er beregnet til nyhedsgrupper og diskussioner.

Her kan vi individuelt sortere, filtrere, vende og dreje, abonnere
o.s.v. (Endda lave kill-filtre

Det er endog muligt at lave brugernavne/login ....

Gid da, vi kunne samle tingene i denne protokol og dermed bruge de
værktøjer som den enkelte nu finder egnet til formålet, lidt lige som
vores dykkerudstyr....

/Jan

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 16-10-09 15:42

Jan Birk wrote:

> [...]
>
> Jeg har noget svært ved at se, hvorfor det er guds gave til os dykkere,
> at få et HTML baseret system, når vi nu har en fin protokol NNTP

En simpelt ting, historik.

Samt rigtigt mange udbydere ikke har NNTP servere mere, og derfor må man
enten betale sig fra det, eller bruge f.eks. sunsite.

Men du er da velkommen til at poste løst her hvis du synes det er bedre.

Den store ulempe som jeg ser ved web forum's er at ejeren er 100%
diktator over forum'et. Hvilket er et tveægget sværd.

> (http://en.wikipedia.org/wiki/Network_News_Transfer_Protocol)
>
> som jo netop er beregnet til nyhedsgrupper og diskussioner.

Fra dengang www ikke var opfundet endnu

> Her kan vi individuelt sortere, filtrere, vende og dreje, abonnere

Kan du også på alle nyere forum systemer, af bare nogenlunde kvalitet.

> o.s.v. (Endda lave kill-filtre

Findes også på forum's.
Mit killfilter er dog at jeg bare ignorere postings jeg ikke gider se,
har ikke brug for en maskine til dette.

> Det er endog muligt at lave brugernavne/login ....

hehe, det har web løsninger nu haft i seriøst mange år.

> Gid da, vi kunne samle tingene i denne protokol og dermed bruge de
> værktøjer som den enkelte nu finder egnet til formålet, lidt lige som
> vores dykkerudstyr....

Nå ja ligesom der kun er en dykkerorganisation, en producent af udstyr,
en formel til dekompression osv.

Hvad angår forum's vil jeg give dig lidt ret, men heldigvis er
www.dykkerforum som Ole har sat op, jo nærmest det sted.

At det så ikke er NNTP baseret, må du så leve med, eller fortsætte med
at bruge dk.fritid.dykning

Fra : Jan Birk

Dato : 19-10-09 16:13

> Samt rigtigt mange udbydere ikke har NNTP servere mere, og derfor må man
> enten betale sig fra det, eller bruge f.eks. sunsite.

Det er opensource og gratis software. Enhver som gider at læse en A4
side, kan lave en usenet server.

> Men du er da velkommen til at poste løst her hvis du synes det er bedre.

) Det er jo det jeg gør - og du svarer på

> Den store ulempe som jeg ser ved web forum's er at ejeren er 100%
> diktator over forum'et. Hvilket er et tveægget sværd.

Sådan er det også med NNTP, ingen forskel.

> Fra dengang www ikke var opfundet endnu

Det kom vist samtidigt.

> Kan du også på alle nyere forum systemer, af bare nogenlunde kvalitet.

Hmmm, jeg har ikke set nogen endnu.

> Findes også på forum's.

Hmmm, jeg har ikke set nogen endnu.

> hehe, det har web løsninger nu haft i seriøst mange år.

Jo, men jeg troede ikke at mange viste, at det også virker på NNTP.

> At det så ikke er NNTP baseret, må du så leve med, eller fortsætte med
> at bruge dk.fritid.dykning

Jo jo, så er livet jo skruet sammen. Jeg klager ikke, men ønsker bare.
Og ja, jeg melder mig ikke ind i 17 forskellige www-baserede sider som
ikke har/'og kan give' en samlet historik/sortering/treading mm.

Så jeg poster nok bare her - måske bare med mig selv om nogle år. Men
hvis jeg kommer op og skændes med mig selv på nettet, så har det
været noget godt rødvin )

/Jan

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 19-10-09 18:45

Jan Birk wrote:

> Det er opensource og gratis software. Enhver som gider at læse en A4
> side, kan lave en usenet server.

Jan jeg tror du har fået noget galt i halsen

NNTP er ikke open source eller gratis software, NNTP er en åben
protokol. Specificeret i RFC977 http://tools.ietf.org/html/rfc977
Den fylder forresten 26 gange som meget som du påstår

Og jeg kender rigtigt mange som sagtens kan læse den som ikke kan
implementere den, men pyt nu med det. Jeg ved hvad du mener. *gg*

> Sådan er det også med NNTP, ingen forskel.

Okay, du må gerne forklare hvordan jeg som ene mand, kunne slette f.eks.
alle dine indlæg i denne nyhedsgruppe, hvis vi antog jeg mente de
fortjente dette (gør jeg dog ikke).

Korrekt, det kan jeg ikke, der er faktisk ingen der kan fjerne dem
totalt, da de bliver spredt ud over mange servere.

Og dk.admin er en meget langsommelig process i forhold til et www
forum's admin.

> Det kom vist samtidigt.

Nix

NNTP er defineret i RFC 977 http://tools.ietf.org/html/rfc977 Februar 1986
HTTP er defineret i RFC 2616 http://tools.ietf.org/html/rfc2616 Juni 1999

Så NNTP er en noget ældre sag

> Jo, men jeg troede ikke at mange viste, at det også virker på NNTP.

Ifølge dig selv, skal man jo 'bare læse 1 a4 side'

> Jo jo, så er livet jo skruet sammen. Jeg klager ikke, men ønsker bare.
> Og ja, jeg melder mig ikke ind i 17 forskellige www-baserede sider som
> ikke har/'og kan give' en samlet historik/sortering/treading mm.

Helt enig, jeg gider heller ikke 17 forskellige forum's

Bruger normalt selv kun www.dykker-forum.dk og www.scubaboard.com

> Så jeg poster nok bare her - måske bare med mig selv om nogle år. Men
> hvis jeg kommer op og skændes med mig selv på nettet, så har det
> været noget godt rødvin )

Hehe, helt alene bliver du nu ikke, jeg abonnerer skam stadigvæk også på
denne gruppe, da jeg synes NNTP er en glimrende opfindelse, men jeg
mener WWW udgaverne er bedre i længden.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-09 19:22

Den Mon, 19 Oct 2009 19:45:01 +0200 skrev Soren 'theDiver' Reinke:

> [...]
> protokol. Specificeret i RFC977 http://tools.ietf.org/html/rfc977
> Den fylder forresten 26 gange som meget som du påstår

De fleste (hvis ikke alle) implementationer er open source.

> Okay, du må gerne forklare hvordan jeg som ene mand, kunne slette f.eks.
> alle dine indlæg i denne nyhedsgruppe, hvis vi antog jeg mente de
> fortjente dette (gør jeg dog ikke).

Han startede med at skrive "Enhver ... kan lave en usenet server". Det
læser jeg som at han forestiller sig at stille en nntp server op i
stedet for webserveren til forummet.

Ligesom DynDNS har deres "forum" på en nntp-server.

Men man kan faktisk også slette på en usenet-server. Det hedder
"cancels", og er meget forbudt i henhold til fundatsen Medmindre
man er moderator, naturligvis.

> Helt enig, jeg gider heller ikke 17 forskellige forum's
>
> Bruger normalt selv kun www.dykker-forum.dk og www.scubaboard.com

Det er fordi du ikke har andet i hovedet :-þ Andre har nok været
oprettet på flere forums i flere år før de to forums dukkede op.

> Hehe, helt alene bliver du nu ikke, jeg abonnerer skam stadigvæk også på
> denne gruppe, da jeg synes NNTP er en glimrende opfindelse, men jeg
> mener WWW udgaverne er bedre i længden.

Forbindelsen fra brugeren til nntp-serveren vil ofte være meget hurtigere
end til webserveren, fordi nntp-serveren typisk står hos ens egen
udbyder (og sunsite har en enorm båndbredde). Kombineret med at alt
på et forum kræver et round-trip, hvorimod med nntp foregår alt andet
end "hent" og "send" lokalt.

Sammenlignet med nntp, er www forums simpelthen langsomme.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 19-10-09 19:46

Kent Friis wrote:

> De fleste (hvis ikke alle) implementationer er open source.

Korrekt.

Men Jan siger NNTP er open source eller gratis software, og det er forkert.

Der findes mange implemteringer af NNTP protokollen som er open source,
men NNTP i sig selv er kun en protokol.

> Det er fordi du ikke har andet i hovedet :-þ Andre har nok været
> oprettet på flere forums i flere år før de to forums dukkede op.

Jeg kender rigeligt med andre forum's om dykning, men kun de to har et
reelt brugbart flow, og bruger mængde.

Se f.eks. DSF'es forum, det er nærmest dødt.

> Forbindelsen fra brugeren til nntp-serveren vil ofte være meget hurtigere
> end til webserveren, fordi nntp-serveren typisk står hos ens egen
> udbyder (og sunsite har en enorm båndbredde). Kombineret med at alt

Faktisk er der flere og flere udbydere der ikke længere har en NNTP
server, f.eks. har Cybercity (nu telenor) ikke deres egen mere.

> på et forum kræver et round-trip, hvorimod med nntp foregår alt andet
> end "hent" og "send" lokalt.

Hvilket reelt ikke betyder noget i dag, hvor tæt på alle har andet end
en modem opkobling.

> Sammenlignet med nntp, er www forums simpelthen langsomme.

Har du ikke fået udskiftet dit 1200/75 baud modem endnu ?

Jeg mærker ikke nogen forskel på min 20/2 Mbit/s forbindelse.

Hverken da Cybercity havde deres egen newsserver, eller nu hvor jeg
bruger en kommerciel server i USA.

Men det er selvfølgelig smag og behag, men jeg tror ikke der er nogen
tvivl om flere og flere bruger WWW løsningen nu, frem for NNTP.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-09 20:38

Den Mon, 19 Oct 2009 20:45:44 +0200 skrev Soren 'theDiver' Reinke:

> [...]
>
> Der findes mange implemteringer af NNTP protokollen som er open source,

Du ved hvad han mente.

> Jeg kender rigeligt med andre forum's om dykning, men kun de to har et
> reelt brugbart flow, og bruger mængde.
>
> Se f.eks. DSF'es forum, det er nærmest dødt.

Det er det jeg siger. Du har ikke andet i hovedet [end dykning].

Hvis man både skal oprettes på forum ved 2-3 online-spil, et par
webcomics, newz.dk, og to dykker-forums, løber det hurtigt op.

> Faktisk er der flere og flere udbydere der ikke længere har en NNTP
> server, f.eks. har Cybercity (nu telenor) ikke deres egen mere.

Sunsite har stadig enorm båndbredde.

> Hvilket reelt ikke betyder noget i dag, hvor tæt på alle har andet end
> en modem opkobling.

Jeg har kun 4 mbit. Et round trip forbi en webserver tager stadig tid
nok til at et webforum er langsomt sammenligned med usenet.

> Hverken da Cybercity havde deres egen newsserver, eller nu hvor jeg
> bruger en kommerciel server i USA.

Cybercitys server har jeg ikke prøvet. Jeg har brugt sunsite siden
vi skiftede fra TDC til Telenor.

> Men det er selvfølgelig smag og behag, men jeg tror ikke der er nogen
> tvivl om flere og flere bruger WWW løsningen nu, frem for NNTP.

Det gør det ikke til en bedre løsning.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 19-10-09 21:12

Kent Friis wrote:

> Det er det jeg siger. Du har ikke andet i hovedet [end dykning].

Og programmering, fotografering, madlavning, rejser, oplevelser,
kommunikatio, psykologi, hifi, linux, windows, undervandsbiologi osv
mange andre ting.

Så du er helt forkert på den.

> Hvis man både skal oprettes på forum ved 2-3 online-spil, et par
> webcomics, newz.dk, og to dykker-forums, løber det hurtigt op.

Ja og ?

Jeg besøger alligevel disse forum's for at læse det, og i de gode
forum's kan man poste, billeder, videoer osv. som en integreret del af
postings. Hvilket du ikke kan i newsgroups.

En anden fordel i mine øjne, er at når man ser web forum's, er det en
lang tråd, og ikke en uoverskuelig træstruktur. F.eks. er /.'s
fuldstændigt mega rodet, så jeg gider slet ikke læse postings. Heller
ikke når man skifter til flat view.

> Sunsite har stadig enorm båndbredde.

Og ?

jeg har 20/2 Mbit/s og har ingen problemer med manglende båndbrede.

På mit arbejde har vi 10 Gbit/s og heller ingen problemer.

> Jeg har kun 4 mbit. Et round trip forbi en webserver tager stadig tid
> nok til at et webforum er langsomt sammenligned med usenet.

Tja det er din oplevelse.

Men igen, newsgroups er begrænset i udfoldelse osv.

> Det gør det ikke til en bedre løsning.

Ligesom det at du mener newsgroups er hurtigere, heller ikke gør det til
en bedre løsning, eftersom NNTP er mega begrænset i forhold til en
veldesignet http løsning krydret med ajax f.eks.

Det er ENE og ALENE smag og behag, den lille % del der ønsker af hænge
fast i NNTP kan gøre det, vi andre kigger forbi og anvender med glæde
HTTP løsningerne, uden problemer.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-09 18:42

Den Mon, 19 Oct 2009 22:12:11 +0200 skrev Soren 'theDiver' Reinke:

> Og programmering, fotografering, madlavning, rejser, oplevelser,
> kommunikatio, psykologi, hifi, linux, windows, undervandsbiologi osv
> mange andre ting.
>
> Så du er helt forkert på den.

Hvor mange forums kunne det så blive til, hvis du skulle oprettes på
to til hver interesse?

> Ja og ?

Det får mange ikke gjort, så nøjes man med de to-tre stykker man bruger
mest, i modsætning til usenet, hvor man sagtens kan abonnere på 8-10
grupper.

> Jeg besøger alligevel disse forum's for at læse det, og i de gode
> forum's kan man poste, billeder, videoer osv. som en integreret del af
> postings. Hvilket du ikke kan i newsgroups.

Billeder og video'er har du ret i.

> Ligesom det at du mener newsgroups er hurtigere, heller ikke gør det til
> en bedre løsning, eftersom NNTP er mega begrænset i forhold til en
> veldesignet http løsning krydret med ajax f.eks.

Ajax? Det er jo bare et andet ord for "så meget Javascript at browseren
bliver langsom".

> Det er ENE og ALENE smag og behag, den lille % del der ønsker af hænge
> fast i NNTP kan gøre det, vi andre kigger forbi og anvender med glæde
> HTTP løsningerne, uden problemer.

Den dag OpenId bliver brugbart, bliver forums meget mere interessante.
Indtil da er det reduceret til dem man bruger hele tiden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 20-10-09 22:45

Kent Friis wrote:

> Det får mange ikke gjort, så nøjes man med de to-tre stykker man bruger
> mest, i modsætning til usenet, hvor man sagtens kan abonnere på 8-10
> grupper.

Nu er der rigtigt mange af de emner hvor der slet ikke findes brugbare
newsgroups, så pludseligt har man både forum's samt newsgroups, det
hjælper dælme ikke på oversigten.

> Billeder og video'er har du ret i.

Ja og det er LANG tid siden, internettet nærmest kun var tekst baseret,
der er nok ikke nogen der seriøst browser udelukkende med Lynx, og kun
læser nyhedsgrupper.

> Ajax? Det er jo bare et andet ord for "så meget Javascript at browseren
> bliver langsom".

Den holdning står 100% for din egen regning.

> Den dag OpenId bliver brugbart, bliver forums meget mere interessante.
> Indtil da er det reduceret til dem man bruger hele tiden.

Tja open id, er bare endnu en standard som ikke rigtigt bliver brugt til
noget fornuftigt. Og derfor irrelevant.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-09 19:01

Den Tue, 20 Oct 2009 23:45:11 +0200 skrev Soren 'theDiver' Reinke:

> Nu er der rigtigt mange af de emner hvor der slet ikke findes brugbare
> newsgroups, så pludseligt har man både forum's samt newsgroups, det
> hjælper dælme ikke på oversigten.

10 separate forums eller 5 separate forums + 5 newgroups på et sted =
6 separate steder.

> Ja og det er LANG tid siden, internettet nærmest kun var tekst baseret,
> der er nok ikke nogen der seriøst browser udelukkende med Lynx, og kun
> læser nyhedsgrupper.

Jaja, "The internet is really really great..."

> Den holdning står 100% for din egen regning.

Har du prøvet at gå ind på en slashdot-diskussion med masser af
kommentarer efter de er begyndt at bruge Ajax? Selv Chrome bliver
laaaaangsom.

> Tja open id, er bare endnu en standard som ikke rigtigt bliver brugt til
> noget fornuftigt. Og derfor irrelevant.

Men den ville løse det største problem ved forums.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 19:18

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Den Tue, 20 Oct 2009 23:45:11 +0200 skrev Soren 'theDiver' Reinke:

Hvad betyder "off topic" og hvad betyder "mudderkastning" og hvor blev
kamerahuset af?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : HKN

Dato : 16-10-09 13:52

> [...]
> Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimixwww.Dykkeren.dk
> Dive blog with a large galleri- Skjul tekst i anførselstegn -

Synes da at vi flere gange er kommet frem til at K & S i denne gruppe
var ok? Gider ikke at lede efter trådene, men er ret sikker i min sag.

At gruppen så er mere eller mindre død er så en helt anden
sag......længe siden at der har været noget af interesse, og nogen af
de mere farverige ser ud til at have opgivet dykningen.....??

Mvh
Henrik

Fra : Fnug

Dato : 19-10-09 02:09

On 16 Okt., 16:24, Jan Birk <jan.b...@invalid.null> wrote:

> [...]
>
> (http://en.wikipedia.org/wiki/Network_News_Transfer_Protocol)
>
> som jo netop er beregnet til nyhedsgrupper og diskussioner.

Jeg tror der er flere forskellige problemer

Jeg gætter på at mange vil give mig ret i et eller flere af punkterne:

Interfacet: det er meget nemmere at komme igang med et browserbaseret
forum.
Moderation: det er rart at en moderator kan smide "bøllerne" ud.
Struktur: Det er meget nemmere at oprette netop de kategorier man selv
ønsker
Oprydning: en administrator kan rydde op i indlæg
Formatering: det er mere læsbart, når man kan anvende formatering
Tilgængelighed: alle computere har en webbrowser, men ikke altid en
usenet-klient.
Autorisation: Det er muligt at køre fora med login og flere niveauer
af sikkerhed og "privacy"
Trolling & spamming & flaming: Usenet understøtter anonyme hit & run
postings.

Kort sagt: Et webbaseret modereret forum giver folk en bedre og
tryggere oplevelse.

Søren Arnvig

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-09 18:14

Den Mon, 19 Oct 2009 01:08:58 -0700 (PDT) skrev Fnug:

> [...]
>
> Jeg gætter på at mange vil give mig ret i et eller flere af punkterne:
>
> Interfacet: det er meget nemmere at komme igang med et browserbaseret

Stort set alle forums kræver oprettelse. Det kan ofte være nok til
at holde folk væk der kun sjældent poster.

Og det er ikke kun et bruger-id man skal oprette. Det er et på hvert
forum. Hvorimod på usenet, hvis en server overhovedet kræver oprettelse,
gælder bruger-id'en til alle grupper.

> Moderation: det er rart at en moderator kan smide "bøllerne" ud.

Lige indtil forummet bliver opdaget af en spambot. I modsætning
til mennesker, generer det ikke en spambot at skulle oprette en
bruger (eller 100) for at poste.

> Struktur: Det er meget nemmere at oprette netop de kategorier man selv
> ønsker

Som *ejeren* ønsker. Som typisk er snævert afgrænset, i modsætning til
Usenet, hvor man starter med de generelle grupper, og laver specifikke
grupper til de ting der fylder mest. Fx dk.fritid -> dk.fritid->dykning.

Hvor hører fridykning eller snorkling fx til på www.Dykker-Forum.dk?

> Oprydning: en administrator kan rydde op i indlæg

Spam? På Usenet er der flere til det, og der er ofte scripts/filtre
der tager en stor del.

> Formatering: det er mere læsbart, når man kan anvende formatering

Det største problem med læsbarhed på usenet er folk der ikke kan
finde ud at at inddele teksten i afsnit. Tror du de klarer sig bedre
bare fordi de kan indsætte formatering?

> Tilgængelighed: alle computere har en webbrowser, men ikke altid en
> usenet-klient.

Alle webbrowsere med adgang til et vilkårligt forum har adgang til
Google Groups.

> Autorisation: Det er muligt at køre fora med login og flere niveauer
> af sikkerhed og "privacy"

Se punkt 1.

> Trolling & spamming & flaming: Usenet understøtter anonyme hit & run
> postings.

Som en af dem der har siddet og slettet hundredevis af spam-posts
ad gangen på et forum, har jeg svært ved at se pointen.

> Kort sagt: Et webbaseret modereret forum giver folk en bedre og
> tryggere oplevelse.

Et webbaseret modereret forum giver en lukket klike. Det giver måske
en bedre oplevelse for dem der er inde i kliken, men dårligere for dem
der er udenfor.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mikkel Noe

Dato : 21-10-09 10:32

On Oct 20, 11:45 pm, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> [...]
> læser nyhedsgrupper.

> Den holdning står 100% for din egen regning.

....Og heraf kan man konkludere, at folk er lige så flinke til at fucke
en tråd af helvede til off topic på begge teknologier!
(fortsæt eventuelt i dk.edb.internet.software.mail+news)

Venligst Mikkel

Fra : HKN

Dato : 23-10-09 18:00

> Hvad betyder "off topic" og hvad betyder "mudderkastning" og hvor blev
> kamerahuset af?
> --
> Med venlig hilsen
> Henning Brodersenwww.hbrodersen.dk

Og kan man købe og sælge her i gruppen?

-Henrik

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 26-10-09 19:06

HKN wrote:

> Og kan man købe og sælge her i gruppen?

Ja, gør bare det.

Men post også på www.dykker-forum.dk hvis du vil havde flere skal se det.

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 19:06

Fra : jagge

Dato : 18-10-09 22:48

Jan Morgils <moha_@_mail.dk> wrote:

> Jeg vil købe et undervandshus Olympus 5060/8080
> Kan man lede efter det i denne gruppe, eller er det marked.privat???

Kan ikke se problemet i det. Denne gruppe har alt for lidt trafik så
enhver trafik vil hjælpe

MVH

Jakob

Fra : kofte.dk

Dato : 02-11-09 13:24

On 15 Okt., 18:39, Jan Morgils <moha_@_mail.dk> wrote:
> Jeg vil købe et undervandshus Olympus 5060/8080
> Kan man lede efter det i denne gruppe, eller er det marked.privat???
> Eller se der....Søg på Olympus...
> /jan m

Hej Jan
Jeg har simpelthen et uv-hus til Olympus 5060, som jeg ikke bruger
mere - inkl. Sea&Sea ekstern flash (lysleder). Var det noget?
/Claus

Fra : Jan M.

Dato : 03-11-09 00:33

Hej
Det lyder interessant. Har du en pris i tankerne.
Jeg har allerede en selv en sea&sea flash.

mvh Jan M.

Fra : "Ján M."

Dato : 03-11-09 13:48

Jeg tager til Egypten torsdag morgen kl. 04.30 så du skal helst reagerer
inden da, hvis du vil sælge.
/Jan M