Speciel kat søger specielt hjem.
Fra : Kent

Dato : 30-09-09 15:09

Vores første indlæg herinde, og ved ikke rigtig om det er i strid med
reglerne da det drejer sig om at finde et godt hjem til en lille speciel
mis. Vi har været så ubeskedne at udnævne den til en kat af racen -
Blond Tåsinge prinsesse!!

I får lige lidt historie først.

Efter at have været katte(ejer) hmm i hele mit liv (43 år) kom jeg i
tanke om en kat jeg havde da jeg var 5 - En helt hvid kat. Da kærsten og
datteren havde købt ideen begyndte vi at lede efter en killing.

Ret hurtigt fandt vi en på Falster, og vi pakkede bilen og tog over for
at se på vidunderet. En SKØN kridhvid killing på ca 4 uger - født med
haleknæk som kun gjorde den mere charmerende. Vi sagde straks at den
skulle være vores nye lillemis - tjae, vores gamle sure hankat hed
storemis, så det gav jo næsten sig selv!

Da tiden kom og vi kunne hente den måtte vi jo afsted igen - lang tur,
men hvad gør man ikke for de kræ! Da vi kom derover var det MEGET svært
at finde den - trods det at de gik på et ret begrænset område. Efter ca
10 minutters efersøgning - roden rundt - kalden, ja da fandt ejeren den
sovende i en tom ølkasse - i ved dem af pap! Vi grinte lidt, og
lykkelige tog vi den ind i transportkassen og begav os hjemaf. Køreturen
var ingen succes, eller rettere, transportkassen var det galt med - så
snart Lillemis kom ud var den glad og kælen. Turen er dog lang for sådan
en størrelse - og på færgen måtte den give op over for søvnen - desværre
mens den sad opppepå bordet! Den FALDT sidelæns i søvn på en pølsebakke

Efter en lille dejlig tid med den herhjemme dæmrede det efterhånden lidt
for os, der var noget galt med katten, den var glad og kælen og helt
fantastisk, men den kom sjældent løbende når vi kom hjem, og vi kunne
heller ikke lokke den med raslen af kattemad - Den var stokdøv! En meget
udbredt ting blandt hvide katte har vi ladet os fortælle. Og så var det
iøvrigt også en hankat i stedet for en hunkat som ejerne havde ladet os
tro, men det er nu underordnet!

Den nåede at få næsten 12 herlige måneder her hos os inden det
forfærdentlige skete - en fredag eftermiddag lå den i vejkanten - kørt
over. Vi bor egentlig et stille sted, men tæt på et sommerhusområde, så
i sæsonen er der voldsom trafik.

Sorgen var stor, men samme aften kontaktede vi de oprindelige ejere og
fik lovning på at kunne købe en ny kat så snart der var en killing af
rette farve

Det kunne jo vare længe, så vi hentede da lige en 1½ år gammel hankat
der var blevet i overskud da et par fra området flyttede i lejlighed, en
hankat - helt hvid, men dog med tre pletter i hovedet - og lidt grønt i
det ene øje.

Har senere lært at blå øjne er et tegn på døvhed hos hvide katte.

Der kom bud fra Falster om at nu var der en ny lille killing, og vi tog
gladeligt turen igen og hentede minnimis - som var en hunkilling - ikke
døv, men med gode evner til at sætte sig igennem over for storemis og
pletmis - og resten af familien. Hun snød altså også med sine p piller,
og fik allerede som 1 årig 2 søde arvinger - en rød Mister og en hvid
Misbeth.

Og så kommer vi til det!

Misbeth er nu næsten 12 uger - og virker, om ikke helt døv så meget tunghør.

Der er mange der foreslår aflivning af døve katte så generne ikke
spreder sig - gad vide om de også afliver børn der skal have briller?
Aflivning er IKKE et emne her, vores år med den døve kat viste at det
sagttens kan lade sig gøre at have en tryg kælen sjov og veltilpas døv
kat, men vi har den DUMME trafik!

Er der nogen her der har - eller kender nogen der bor et øde sted - med
mod på at give Misbeth et trygt og kærligt liv?

Vi hører meget gerne fra jer!

Hilsen Nanna og Kent

Fra : Nuser

Dato : 02-10-09 15:55

KLIP en herlig historie>
> Er der nogen her der har - eller kender nogen der bor et øde sted - med
> mod på at give Misbeth et trygt og kærligt liv?

Har I overvejet at søge en familie, der enten kun har indekat eller en
indhegnet kattegår ?

Jeg kan desværre ikke have flere katte. Har allerede 6 (seks) indekatte, med
adgang til indhegnet have. Boligforeningen har så lige vedtaget at man kun
må have 2 dyr på hustand.

Men held og lykke tila t finde et hjem til Misbeth

Hilsen nuser

Fra : KIm2000

Dato : 02-10-09 17:28

"Kent" <kent@synlig.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen her der har - eller kender nogen der bor et øde sted - med
> mod på at give Misbeth et trygt og kærligt liv?

Måske er det bare mig, der er kynisk, men herregud. Så lever den i 2-3-4
dejlige år med nogle der elsker den. Vi der bor på landet har sjældent en
kat længere tid, mejetærskere og traktorer har en stor del af skylden, og
sygelige unge der keder sig med en riffel har også det med at aflive katte
for hyggens skyld. Og så er der ræven, og endelig har vi faktisk en gang
mistet en kat til Fru Klausen. Hendes mad og selskab var bedre, så flyttede
Tiger ganske enkelt ind hos hende (en dame på nogenoghalvfems). Kort sagt,
det er farligt at være kat, døv eller ej.