Sesse er frisk igen :-)
Fra : Ladyinred

Dato : 22-09-09 13:57

Som man kan se på det her billede er vores Sesse frisk og klar til leg igen
efter en 3 mdr's lang penicillinkur pga galdegangsbetændelse.
Det var en sej omgang både for hende og os!

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Birgit&picnumber=11283

Mange hilsner
Birgit

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-09 14:49

In news:4ab8c983$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ladyinred <Ladyiinred@gmail.com> typed:
> [...]
> leg igen efter en 3 mdr's lang penicillinkur pga galdegangsbetændelse.
> Det var en sej omgang både for hende og os!

Hvor er den lille pige dog utroligt smuk. Godt at hun er rask igen. Det må
have været en meget lang og smertefuld omgang for hende.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ladyinred

Dato : 22-09-09 15:08

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>>

> Hvor er den lille pige dog utroligt smuk. Godt at hun er rask igen. Det må
> have været en meget lang og smertefuld omgang for hende.

Tak ja min mand kalde hende også smukke og det synes vi jo også hun
lever op til det navn

Jo det var en hård og lang tid mens hun var syg og tiden indtil vi fandt ud
af hvad der var galt med hende - det tog rigtig lang tid inden vi fik
stillet diagnosen.
Hun skulle igennem blodprøver - de viste hun havde forhøjet levertal - så
kom hun på diætkost for at få levertallene normale. Efter en måned fik hun
så taget en ny blodprøve som så viste de var blevet dårligere. Så måtte hun
scannes og der så man så at indgangen til galdeblæren var tykkere end
normalt og det var så måden man fandt frem til diagnosen på.

Mange hilsner
Birgit

Fra : Birte

Dato : 24-09-09 03:43

On 22 Sep., 14:56, "Ladyinred" <Ladyiin...@gmail.com> wrote:
> [...]
> efter en 3 mdr's lang penicillinkur pga galdegangsbetændelse.
> Det var en sej omgang både for hende og os!

Sikke nogle fine misser, du har. Er det Birma?
Jeg har haft katte stort set altid, men har godt aldrig hørt om
galdegangsbetændelse, synes ellers, jeg har været 'hele vejen rundt'
med sygdomme hos de små kræ. Det var en lang kur, Sesse var på, men
dejligt hun nu er frisk igen.

Stor kattehilsen
Birte

Fra : Ladyinred

Dato : 24-09-09 11:55

> [...]
> galdegangsbetændelse, synes ellers, jeg har været 'hele vejen rundt'
> med sygdomme hos de små kræ. Det var en lang kur, Sesse var på, men

Hej Birte

Tak Ja Sesse er Birma og Fredo og Micro er norske skovkatte.
Vi havde heller ikke hørt om galdegangsbetændelse før men vi var heldige
det blev konstateret i tide for det kan udvikle sig så de ikke kommer sig
igen hvis de går med det i længere tid uden behandling.
Ja det var en hård omgang - piller to gange om dagen, det i sig selv var jo
næsten et helt overgreb mod lille Sesse.Manden holdt hende og jeg puttede
pillen i munden på hende og håbede den blev slugt i første forsøg

Sender lige et link med hvis du er interesseret i at læse om det.
http://www.dahlgaards.dk/sw12228.asp

Mange hilsner
Birgit