Erstatte flere ting
Fra : Anders M

Dato : 03-10-09 22:49

Hej,

HVordan kan man erstatte mere end en ting f.eks. vil jeg gerne
erstatte " med " og ' med htmlkoden til '. Desuden vil jeg
gerne erstatte alle danske bogstaver (æøå) alt sammen i samme
felt.

Mvh ANders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 03-10-09 23:44

Anders M skrev:
> [...]
> erstatte " med " og ' med htmlkoden til '. Desuden vil jeg
> gerne erstatte alle danske bogstaver (æøå) alt sammen i samme

$nystreng=str_replace(array('"',"æ","ø"...),array(""","æ","ø"....),$streng);

Du må selv erstatte prikkerne med resten af det, du vil skifte

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-09 05:27

Anders M skrev:

> [...]
> erstatte " med " og ' med htmlkoden til '. Desuden vil jeg
> gerne erstatte alle danske bogstaver (æøå) alt sammen i samme

Hvorfor?

$newstring=htmlentities($oldstring,ENT_QUOTES);

--
Bertel

Fra : Anders M

Dato : 04-10-09 08:39

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvorfor?
Fordi at jeg skal hente indholdet til et input felt, som jo ikke kan
have mere end to "..
> $newstring=htmlentities($oldstring,ENT_QUOTES);
Tak :D

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-09 09:32

Anders M skrev:

> Fordi at jeg skal hente indholdet til et input felt, som jo ikke kan
> have mere end to "..

Okay, men hvorfor kode æøå?

--
Bertel

Fra : Anders M

Dato : 04-10-09 13:44

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Okay, men hvorfor kode æøå?

Fordi nogle browsere viser dem som firkanter selvom man har skrevet det i
meta.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-09 14:07

Anders M skrev:

> Fordi nogle browsere viser dem som firkanter selvom man har skrevet det i
> meta.

Så er serveren sat op til at levere et andet tegnsæt end
browserens. Det kan kklares med .htaccess hvis serveren kan bruge
den slags filer.

Der skal stå én af følgende linjer i filen:

   AddDefaultCharset UTF-8

   AddDefaultCharset ISO-8859-1

Det skal selvfølgelig svare til din meta-erklæring.

--
Bertel