problemer med pear og include sti
Fra : Kim Schulz

Dato : 28-09-09 20:33

Hejsa,
jeg sidder og bøvler lidt med at få Pear til at virke. Selv om jeg har
sat include_path til ".:/usr/share/php" så fejler den stadig med en
simpel test:

Warning: require_once(System.php) [function.require-once]: failed to
open stream: No such file or directory
in /var/www/web25/html/check_pear.php on line 2

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required
'System.php' (include_path='.:/usr/share/php/')
in /var/www/web25/html/check_pear.php on line 2

pear siger ganske rigtigt at /usr/share/php er hvor den har hjemme:
# pear config-get php_dir
/usr/share/php

og filen eksisterer og har læse-rettigheder for alle:
# ls /usr/share/php
Archive Console OS PEAR PEAR.php Structures System.php data
doc pearcmd.php peclcmd.php

Hvad søren kan der så være galt ?

kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-09 21:03

On Mon, 28 Sep 2009 21:32:34 +0200
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> Hvad søren kan der så være galt ?

Anvender du PHP 5.2 eller 5.3, er eneste måde at sætte include path på
denne: php_value include_path '.:/usr/share/php'.

Det er en kendt bug - har lige forlagt link - med rod i suhosin modulet.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-09 21:07

On Mon, 28 Sep 2009 22:03:16 +0200
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> Anvender du PHP 5.2 eller 5.3, er eneste måde at sætte include path på
> denne: php_value include_path '.:/usr/share/php'.
>
> Det er en kendt bug - har lige forlagt link - med rod i suhosin modulet.

På Debian

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-09-09 21:22

On Mon, 28 Sep 2009 22:07:09 +0200
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> På Debian

Jamen så lyder det jo til netop at være den bug jeg har remt.