Hvor køber man vandtætte kontakter?
Fra : HKN

Dato : 13-10-09 02:59

Er der nogen her i gruppen som kender til subj.?

Det er længe siden at der var aktivitet omkring selvbyg af
dykkerlygter herinde, men nu har jeg kastet mig over det og går i 1.
omgang i gang med at lave en back-up lygte.

Mvh
Henrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-10-09 15:36

"HKN" <henrikndk@gmail.com> wrote in message
>Det er længe siden at der var aktivitet omkring selvbyg af
>dykkerlygter herinde, men nu har jeg kastet mig over det og går i 1.
>omgang i gang med at lave en back-up lygte.

Det er rart at der stadig findes entuitaster der også tør prøve selv. Du kan
få gode ideer ved at læse "lampskolan"
http://www.baggbodykarna.org/forumdisplay.php?f=12
Du kan bl.a. finde kontakter hos:
http://dk.farnell.com/
http://dk.rs-online.com/web/
http://www.dev-pein.de/index.php
Kig efter IP68 standard

Jeg var i byggemarkedet i dag og så en lille lygte med 4 AA batterier der
var tryktæt til 50 m som kostede 128 Kr. Den skulle vel "bare" have skiftet
pæren ud med en 10 W LED med en parabol på 10 grader, så var den fin

Mvh

Allan Hansen

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 13-10-09 15:48

Allan Hansen wrote:
> [...]
> der var tryktæt til 50 m som kostede 128 Kr. Den skulle vel "bare" have
> skiftet pæren ud med en 10 W LED med en parabol på 10 grader, så var den

Gad vide om det er efter samme skala som armbåndsure ?

Mit Seiko ud er vandtæt til 100 meter, men hun rådede mig fra at havde
det på når jeg svømmede Men fedt ur er det helt sikkert.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-12-09 17:51

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> wrote in message

Gad vide om det er efter samme skala som armbåndsure ?

Mit Seiko ud er vandtæt til 100 meter, men hun rådede mig fra at havde
det på når jeg svømmede Men fedt ur er det helt sikkert.

Jeg var ude for det samme hos urmageren i sidste uge. Jeg har et Casio der
også er vandtæt til 100 m. Jeg fik at vide at jeg ikke måtte have det på når
jeg badede. Når det var et ur med trykknapper kunne det, ikke tåle det.
Mærkeligt..

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 05-12-09 23:54

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> jeg badede. Når det var et ur med trykknapper kunne det, ikke tåle det.

Ja det er seriøst lidt til grin.

Utroligt de kan slippe af med at gøre den slags.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix
www.Dykkeren.dk
Dive blog with a large gallery

Fra : Henrik K

Dato : 13-10-09 11:01

> Jeg var i byggemarkedet i dag og så en lille lygte med 4 AA batterier der
> var tryktæt til 50 m som kostede 128 Kr. Den skulle vel "bare" have skiftet
> pæren ud med en 10 W LED med en parabol på 10 grader, så var den fin

Jeg har selv en UK backup lygte til at montere på masken, problemet er
bare at den ikke kan komme af med varmen fra dioden, og derfor ikke
egner sig til ombyg

Tak for links

Mvh
Henrik

Fra : Ole Bro

Dato : 22-10-09 08:20

On 13 Okt., 10:58, HKN <henrik...@gmail.com> wrote:
> [...]
> dykkerlygter herinde, men nu har jeg kastet mig over det og går i 1.
> omgang i gang med at lave en back-up lygte.

Hej Henrik,

Jeg pusler selv med en kanister lygte og er stødt på denne her
hjemmeside.

Jeg har skrevet med ham og han har fortalt, har har være på 53m med
sin DIY lygte.

http://www.pcmus.com/Dive-Photos/Dive-Light-DIY-SCUBA.htm#torchead

Ca. midt på siden skriver han lidt om kontakter.

mvh.
Ole

Fra : Leif Hansen

Dato : 06-12-09 02:10

On 13 Okt., 09:58, HKN <henrik...@gmail.com> wrote:
> [...]
> dykkerlygter herinde, men nu har jeg kastet mig over det og går i 1.
> omgang i gang med at lave en back-up lygte.

hej Henrik
jeg ville laveden selv, med en reed relæ og en magnet der er monteret
på ydersiden, så undgår du at skulle båre hullet til en kontakt.
det virker fint med en rustfri beholder da den ikke er magnetisk.
mvh Leif Hansen
continox..dk