Angreb på router...??
Fra : TE08

Dato : 13-10-09 13:31

Hej, jeg har prøvet at sætte min trådløse router til at køre logning og
sende det til mig, hver gang loggen er fyldt, og i forhold til en kammerat,
der har en router magen til (Dlink DIR615) er det helt vildt så mange
logninger jeg har.

Normalt får jeg en logfil en gang i døgnet, dvs. ca. 1800 logninger, men
f.eks. her over middag var der 1800 logninger på 8 minutter...!!

Stort set alle sammen havde følgende tekst: [INFO] Tue Oct 13 13:23:01 2009
RTSP ALG rejected packet from 74.125.210.112:

+ portnr to min ipadresse + portnr

Halvdelen var dog med IP-adresse: 74.125.210.209

Det er kun 3-4 forskellige porte det går ud over, så det tyder vel ikke på
portscanning...??

arin.net siger at de tilhører Google....

Skal jeg være bekymret...??

mvh. Tommy

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-10-09 13:40

"TE08" <te08alfabeta@live.dk> writes:

>arin.net siger at de tilhører Google....

>Skal jeg være bekymret...??

Om noget skal du være bekymret over, at routeren tilsyneladende
har blokeret noget trafik, som du har bedt om

Det er forholdsvis usandsynligt, at Google har hackede maskiner,
der laver angreb. Det er en anelse mere sandsynligt, at nogen
bruger Googles adresser til at sprøjte pakker ud med (uden at
forvente svar), men det er stadig meget usandsynligt.

Det er meget mere sandsynligt, at routeren er blevet forvirret
og er blevet "sur" på nogle pakker, som rent faktisk er legitim
trafik. Det sker igen og igen og igen.

Problemet er, at hverken såkaldt "personlige firewalls" eller
routere formår at fortælle, HVAD de har gjort og HVORFOR de har
gjort det. Derfor går hele ideen med at få de logs tabt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-10-09 13:42

"TE08" <te08alfabeta@live.dk> crashed Echelon writing

> Stort set alle sammen havde følgende tekst: [INFO] Tue Oct 13 13:23:01
> 2009 RTSP ALG rejected packet from 74.125.210.112:

> arin.net siger at de tilhører Google....

Skal vi gætte på YouTube?

--
Bjarke Andersen

Fra : TE08

Dato : 13-10-09 14:06

Ok..., tak for hurtig svar..., tre teenagerdrenge i huset..., tror på den
med youtube...

....., og simulere at jeg ikke er bekymret...(over det med routeren)...

Tak for hjælpen.

mvh. Tommy

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-09 18:49

Den 13 Oct 2009 12:42:25 GMT skrev Bjarke Andersen:
> "TE08" <te08alfabeta@live.dk> crashed Echelon writing

> Skal vi gætte på YouTube?

Også mit gæt. RTSP er så vidt jeg husker noget video streaming, og
Google ejer Youtube.

Mvh
Kent
--