Sender Trend Micro pseudo-opdateringer ud ~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-10-09 16:57

Jeg har i en række år haft ovennævnte program. Ved ikke om det er bedre
eller dårligere end andre. Det fungerer vist OK.

Min nuværende abbonnement udløber i november.
Det gjorde man mig opmærsom på for ca. 3 uger siden.

Årsagen til dette indlæg: At jeg de seneste par uger ca. har fået
opdateringer på 1 - 3 MB hver 2 - 3 dag.
(De downloades når jeg ser dem, så det er ikke de samme der kommer igen)
Men så meget software kan man vel næsten ikke lave, på så kort tid?

Normen har ellers været et par filer om ugen. 50 - 500 kB o.l.

Det er også mit indtryk at det jeg har modtaget senest reelt har været
store filer, udfra downloade-tid, men få sekunder efter var
installationen slut.

Kort sagt: Forsøger de at vise at de laver meget software, som man
søreme må have for at være sikker, her lige før abbonementet skal
forlænges? Det er klart min fornemmelse.
Har nogen her samme erfaring?

Anbefalinger af et erstatningsprogram er velkomne.

NB.
Forskellen fra mig til mange andre er at jeg kan se når jeg modtager
opdateringer, idet opsætningen af programmet er at de skal accepteres.
Derfor ved jeg hvad de sender mig.

Mvh. Jørgen

Fra : Kent Friis

Dato : 02-10-09 18:27

Den Fri, 02 Oct 2009 17:57:23 +0200 skrev Jørgen Rasmussen:
> [...]
> (De downloades når jeg ser dem, så det er ikke de samme der kommer igen)
> Men så meget software kan man vel næsten ikke lave, på så kort tid?

Er det ikke en antivirus? Så er opdateringerne ikke software-
opdateringer, men signatur-opdatering.

Jeg vil iøvrigt ikke mene det er acceptabelt kun at opdatere
signaturer hver 2.-3. dag, hvis man har behov for antivirus. De skal
komme løbende, flere gange om dagen hvis det er nødvendigt.

> Anbefalinger af et erstatningsprogram er velkomne.

Har du kigget på Microsofts nye antivirus?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-10-09 19:49

Kent Friis wrote:

> Er det ikke en antivirus? Så er opdateringerne ikke software-
> opdateringer, men signatur-opdatering.

Jeg aner ikke hvad det er.

Jeg kan bare se at de har øget antal opdateringer med ca. 200% og
mængden af bits de sender til mig, med ca. 2500% - her lige før jeg skal
opdatere.

Derfor er jeg ret overbevist om at de snyder mig. Og andre.
Jeg følger dog ikke virus-branchen tæt, og ved ikke om der de seneste
uger er kommet udbrud af nye vira.

> Jeg vil iøvrigt ikke mene det er acceptabelt kun at opdatere
> signaturer hver 2.-3. dag, hvis man har behov for antivirus. De skal
> komme løbende, flere gange om dagen hvis det er nødvendigt.

Jamen, det har de ikke gjort hos Trend Micro.
Der har i de ca. 6 - 7 år jeg har været kunde, været flere dage mellem
opdateringer.

Dvs. jeg formoder at du fraråder mig at forny abbonementet?

> Har du kigget på Microsofts nye antivirus?

Nej, det har jeg ikke. Det vil jeg evt. gøre.

Mvh. Jørgen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-09 06:21

Den Thu, 08 Oct 2009 20:49:08 +0200 skrev Jørgen Rasmussen:

> Jeg aner ikke hvad det er.

Det er de data der fortæller antivirus'en hvordan virus'er ser ud.

> [...]
>
> Derfor er jeg ret overbevist om at de snyder mig. Og andre.
> Jeg følger dog ikke virus-branchen tæt, og ved ikke om der de seneste

Der kommer nye virusser eller nye varianter af gamle virusser hver dag.
De fleste bliver aldrig til noget stort, så man hører ikke om dem.

> Jamen, det har de ikke gjort hos Trend Micro.
> Der har i de ca. 6 - 7 år jeg har været kunde, været flere dage mellem
> opdateringer.

Bare husk på at hvis din antivirus bliver opdateret mandag middag,
og der kommer en ny virus mandag eftermiddag - og din antivirus
først opdaterer igen torsdag middag... Så er du sårbar i hele perioden.

> Dvs. jeg formoder at du fraråder mig at forny abbonementet?

Det er din egen vurdering hvad du har brug for. Jeg mener at med
fornuftig opførsel og en ordentlig opsætning af computeren (gerne
kombineret med en NAT-router, men ikke nødvendigvis), så er
antivirus ikke nødvendigt. Jeg har selv klaret mig uden i en del
år efterhånden.

Men mener man at have behov for antivirus, skal den også være opdateret.
Ellers kan det være ligemeget.

> Nej, det har jeg ikke. Det vil jeg evt. gøre.

Så vidt jeg har forstået det er den gratis, og belaster systemet meget
mindre end konkurrenterne.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-10-09 19:28

Kent Friis wrote:

> Bare husk på at hvis din antivirus bliver opdateret mandag middag,
> og der kommer en ny virus mandag eftermiddag - og din antivirus
> først opdaterer igen torsdag middag... Så er du sårbar i hele perioden.

Jamen Kent, jeg har da forsøgt at fortælle dig at jeg har opdateret
næsten hver gang de har sendt data, men det er først de seneste 2 - 3
uger Trend Micro har ment at det er nødvendigt at installere ca. 1MB i
snit, HVER dag!!

Enten er jeg dårlig til at fremlægge teksten, eller du er lidt langsom
til at forstå det...
Jeg har efterhånden en fornemmelse af det sidste er faktum. Så jeg vil
frabede mig fremtidige kommentarer fra dig.

Idag modtog jeg godt 3MB. Det er hvad jeg ellers ca. har modtaget på en
måned indtil september!

Det fortæller mig stadig, at de med de daglige, stadig større
opdateringer forsøger at fortælle mig at det er søreme vigtigt.
Problemet for dem, er bare at det nu er tippet over, hvor de bliver
utroværdige.

Sig mig, arbejder du i antivirus-branchen?

> Så vidt jeg har forstået det er den gratis, og belaster systemet meget
> mindre end konkurrenterne.

Microsoft mindre.... Ha, ha, ha. Morsomt. Du er vist relativ ung?

Det er mit indtryk at man generelt - MS inkluderet - har stadig større
datamængder, så uanset hvor hurtige processorer man køber, er resultatet
det samme.
Bare at det varer mere end 2 sekunder fra man tænder for en PC indtil
man er køreklar, kan undre.

Men Ok, jeg har nu fattet hvor du arbejder: Microsoft!

Jeg kunne nu godt tænke mig nogle neutrale kommentarer. Så andres input
er velkomne.
- Jeg mener nok at et antivirusfirma der måske snyder kunder, er værd at
diskutere.
For får vi noget for pengene til daglig, eller er det kun lige før de
skal hente penge ud af os, at de vil levere varen??

Mvh. Jørgen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-10-09 19:47

In article <4acf80af$0$281$14726298@news.sunsite.dk>,
Jørgen Rasmussen <j.asm@mail.dk> wrote:

> [...]
> For får vi noget for pengene til daglig, eller er det kun lige før de
> skal hente penge ud af os, at de vil levere varen??

Prøv at læse og følge denne glimrende vejledning:

Beskyt din PC på en nem og enkel måde
http://jravn.dk/?p=141

Ovenstående kan sættes op på ca 10 min. Nemmere kan det da ikke blive.
Med denne opsætning undgår man følgende bøvl.

Ingen installation af 3 parts sikkerhedspakker herunder firewalls.
Ingen årlig licens betaling til sikkerhedspakker.
Ingen bugs eller konstante opdateringer.
Ingen ressource-krævende processer der hænger eller går ned.
Ingen installation af såkaldte vidunder programmer, som HijackThis,
Combofix, Superantispyware, Malwarebytes, Comodo firewall, o.s.v.
Ingen malware på maskinen.

Jeg har selv fulgt vejledningen - det er den bedste, jeg har set i
lang tid.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-10-09 20:37

Kurt Brixen wrote:

Klip

> Prøv at læse og følge denne glimrende vejledning:
>
> Beskyt din PC på en nem og enkel måde
> http://jravn.dk/?p=141

Tak for kommentar.

Mvh. Jørgen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-09 20:16

Den Fri, 09 Oct 2009 20:27:57 +0200 skrev Jørgen Rasmussen:

> [...]
> næsten hver gang de har sendt data, men det er først de seneste 2 - 3
> uger Trend Micro har ment at det er nødvendigt at installere ca. 1MB i

Og jeg siger at "hver dag" er for lidt.

> Enten er jeg dårlig til at fremlægge teksten, eller du er lidt langsom
> til at forstå det...

Er du overhovedet klar over hvad det er jeg er uenig i?

> Jeg har efterhånden en fornemmelse af det sidste er faktum. Så jeg vil
> frabede mig fremtidige kommentarer fra dig.

Du stiller ellers yderligere spørgsmål nedenfor.

> Idag modtog jeg godt 3MB. Det er hvad jeg ellers ca. har modtaget på en
> måned indtil september!

Størrelsen skal jeg ikke kunne sige om er normal, jeg aner ikke hvad
opdateringer fylder hos andre producenter. Det var hyppigheden jeg
kommenterede.

> [...]
> utroværdige.
>
> Sig mig, arbejder du i antivirus-branchen?

Og det udleder du ud fra at jeg foreslår et helt nyt *gratis*
antivirus-produkt fra samme firma som laver dit operativsystem?

Eller ud fra min bemærkning om at jeg ikke finder det nødvendigt at
bruge antivirus, og iøvrigt klarer mig fint uden?

> Microsoft mindre.... Ha, ha, ha. Morsomt. Du er vist relativ ung?

En ny version af et Microsoft-produkt har altid krævet dobbelt så
meget som den gamle version. Så vidt har du ret. Men...

Der er tale om et helt nyt produkt. Der er ikke nogen gammel version at
sammenligne med. Jeg sammenligner med konkurrenterne, som laver de
mest belastende programmer overhovedet.

Det skal dog lige siges, at jeg ikke har prøvet programmet. Det er kun
hvad jeg har læst, så det skal tages med et gran salt, præcist som når
Vista fik ros indtil det kom ud af beta

> Men Ok, jeg har nu fattet hvor du arbejder: Microsoft!

Tænk, jeg plejer at få skæld ud for at være Linux-fanatiker.

> [...]
>
> For får vi noget for pengene til daglig, eller er det kun lige før de
> skal hente penge ud af os, at de vil levere varen??

Jeg tror du overfortolker nogle tal som du reelt ikke aner hvad der
gemmer sig bag. Antivirus-producenterne er IMHO ikke det mest
troværdige, men fake downloads som flertallet ikke ser, for at narrre
dig, når du som en af de få holder øje med det, det holder altså ikke.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Elin Kuijers

Dato : 04-12-09 17:33

"Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hver gang de har sendt data, men det er først de seneste 2 - 3 uger Trend
> Micro har ment at det er nødvendigt at installere ca. 1MB i snit, HVER

Jeg forstår ikke, hvordan du kan have oplevet, kun at få opdateringer/nye
datfiler fra Trend Micro et par gange om ugen. Jeg har med stor tilfredshed
brugt Trend i flere år, og modtager små opdateringer flere gange dagligt.
Det er jeg tryg ved.