Digital signatur
Fra : Thomas

Dato : 24-09-09 23:59

Hej.

Jeg har en digital signatur som så mange andre, men jeg kunne godt
tænke mig at vide hvordan man får den til at fungere i Firefox.

Jeg har i tidernes morgen installeret den, men har dermed også taget
en backup af form af en html som jeg senere kan klikke på og så
indstallere den på ny - i tilfælde af jeg formatere min computer osv..

Det fungere også fint, men den vil kun finde min digital signatur i IE
og ikke firefox.

Nogen forslag eller nogen der ved hvor man kan læse omkring det at få
digital signatur til at virke i Firefox.?

Jeg har selvfølgelig selv kigget lidt omkring, men synes ikke at kunne
finde det noget sted, men det betyder ikke at der er ikke er noget.

Med venlig hilsen
Thomas.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 25-09-09 08:32

Thomas wrote:
> [...]
>
> Nogen forslag eller nogen der ved hvor man kan læse omkring det at få
> digital signatur til at virke i Firefox.?

Var det en standard-flex løsning du fik af signatur , eller IE-only løsningen ?

> Jeg har selvfølgelig selv kigget lidt omkring, men synes ikke at kunne
> finde det noget sted, men det betyder ikke at der er ikke er noget.

Jeg bruger linux/firefox og det fungerer til sidst... ,
muligvis man ikke lige skal følge TDC's vejledning for den var ofte forældet.
For at konvertere fra html til pkcs12 bruger jeg et shell script
i linux, for jeg syntes html-javascript/java løsningen ofte "kokser" hos mig.
Men prøv javascript løsningen fra danid's først.

Se f.eks. på
http://www.sslug.dk/emailarkiv/signatur/2009_07/msg00000.html
der er nogle link til danid's vejledninger.

f.eks.
https://danid.dk/export/sites/dk.danid.oc/da/support/vejledninger/windows/installation/installation_i_firefox/
https://danid.dk/export/sites/dk.danid.oc/da/support/vejledninger/linux/installation/installation_paa_linux/

Og så skal vi jo næste år have bankernes nem-id , det skal not blive sjovt ;(

Fra : Thomas

Dato : 27-09-09 13:03

On 25 Sep., 09:32, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> [...]
>
> Og så skal vi jo næste år have bankernes nem-id , det skal not blive sjovt ;(

Jeg takker mange gange for dine links. Har fået signatur i min
firefox :)