Onclick med en lang række sætninger
Fra : Jens R. Rasmussen

Dato : 08-10-09 21:35

Hej/

På en af mine sider vil jeg give læseren mulighed for at sende
sidens indhold til ham selv som en mail. Jeg har adgang til JMAIL
hos min udbyder - og har en 10-12 linjer som udfører opbygning og
afsendelse af mailen. Jeg kender læseren og kan derfor finde hans
e-mail i min database.

Hvordan bygger jeg det nu mest fornuftigt op?

Jeg forestiller mig noget i stil med

Mit spørgsmål er nu, om jeg kan lægge alle mine 10-12 asp-linjer
ind som xxx - eller om jeg skal lave et kald til en funktion uden
parametre? Og så bygge en funktion op med mine 10-12 linjer.

Hvis sidstnævnte er det mest rigtige, må jeg også spørge om min
function kan ligge i samme dokument som kaldet til den - selvom
funktionen kun skal aktiveres ved et musseklik?

Og href og yyy kan jeg vel undlade?

mvh
/Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-10-09 07:49

Jens R. Rasmussen skrev:
> [...]
> function kan ligge i samme dokument som kaldet til den - selvom
> funktionen kun skal aktiveres ved et musseklik?

HTML - altså din sætning
afvikles på brugerens PC. ASP skal afvikles på serveren.
Så du kan ikke sætte noget ASP som xxx.
Umiddelbart skal din ASP kode stå i den side du linker til - altså i
scriptet yyy

Birger

http://bbsorensen.dk