Udskriv til forskellige printere
Fra : John Sarby

Dato : 30-09-09 14:29

Hej.
Er det muligt at udskrive til en bestemt printer ved kald af en
bestemt side.
Eks. Jeg kalder side A - printer 1 udskriver.
Jeg kalder side B - printer 2 udskriver.

Håber det er til at forstå - ellers skriv/spørg.

På forhånd tak.

MVH
John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 30-09-09 18:40

John Sarby skrev:
> [...]
> Eks. Jeg kalder side A - printer 1 udskriver.
> Jeg kalder side B - printer 2 udskriver.
>
> Håber det er til at forstå - ellers skriv/spørg.

Ja, hvis printerne sidder på webserveren.

Google efter "print from asp"

F.ex. http://www.asp101.com/articles/john/serversideprint/default.asp

Leif

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-10-09 00:23

John Sarby skrev:

> Er det muligt at udskrive til en bestemt printer
> ved kald af en bestemt side.

Ja, men det er en rigtig dårlig ide - lad folk selv
vælge hvordan det skal udskrives, hvis det skal
udskrives!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 02-10-09 10:38

Allan Vebel wrote:

> Ja, men det er en rigtig dårlig ide - lad folk selv
> vælge hvordan det skal udskrives, hvis det skal
> udskrives!

Det er oftest rigtigt, men afhænger af situationen.

Nogle har faktisk deres printere siddende på webserveren...

Et sted, hvor det er anvendeligt at udskrive på serverens printer og
ikke brugerens egen, er, at kunden laver en ordre i webshoppen, og der
automatisk kommer en faktura ud på regnskabskontorets printer, en
plukliste på printeren på lageret og en label på labelprinteren i pakkeriet.

Jeg har f.ex. automatiseret det, så udskrift af plukliste, fakturaer og
pakkelabels (og indsendelse af pakkedata til post.dk) sker ved et enkelt
tryk, og uden en masse popups ("Denne webside ønsker at udskrive,
tillad?"), og derefter vælg printer -> ok -> luk

Der udskrives så et vist antal ordrer i et bundt, når der trykkes på
"den store knap".

Leif

Fra : John Sarby

Dato : 07-10-09 17:56

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> tillad?"), og derefter vælg printer -> ok -> luk
>
> Der udskrives så et vist antal ordrer i et bundt, når der trykkes på

Hej.
Jeg takker for jeres svar.
Jeg skal bruge dette til at udskrive en kvittering til kunden ved aflevering.
Derfor vil det være alletiders hvis der kom en bon automatisk.
Et svar var, at det ikke kan lades sig gøre, dette tænder mig, hvis vi kan
sende folk på månen, kan vi vil vel også få udskrevet en kvittering!
Der skal jo kaldes et program lokalt i butikken, så skulle dette kunne ske?
Venligst

Fra : Leif Neland

Dato : 15-10-09 14:32

> [...]
> sende folk på månen, kan vi vil vel også få udskrevet en kvittering!
> Der skal jo kaldes et program lokalt i butikken, så skulle dette kunne ske?

Jeg skriver til en printer, serveren kan se.
Kan du gøre det på denne måde?

Ellers findes der et program, der kan installeres på browser-pc'en, så
man kan via javascript udskrive.

Der er desværre to ulemper:
1: Det kræver Internet Explorer
2: Det koster penge.

(Jeg har på fornemmelsen at de to ting hænger sammen. Plugins til
firefox koster sjældent noget...)

http://www.vbgold.com/index.shtml#RawDataPrinter

PS: Har nogen lyst til at skrive det tilsvarende plugin til Firefox?

Leif