Avast antivirus
Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-09-09 11:54

Er der nogen der ved hvad der sker,jeg kan ikke komme ind på www.avast.com
,og jeg kunne da egentlig godt tænke mig at forlænge mit
antivirus.program.

Mvh

Steen

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-09-09 12:13

Harald Blaatand wrote:

> Er der nogen der ved hvad der sker,jeg kan ikke komme ind på
> antivirus.program.

Fungerer fint her.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-09-09 12:37

Underligt,jeg får denne besked hver gang !

Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet.
The website is encountering problems.
There might be a typing error in the address.

What you can try:
Check your Internet connection. Try visiting another website to make
sure you are connected.

Retype the address.

Fra : Leif Neland

Dato : 26-09-09 13:25

Harald Blaatand skrev:
[Besked korrigeret for toppostning]

> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Underligt,jeg får denne besked hver gang !
>
> Internet Explorer cannot display the webpage

Er der ikke visse vira, der blokerer for adgang til antivirus-sider?

Leif

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-09-09 13:58

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> Harald Blaatand skrev:
> [Besked korrigeret for toppostning]

> Er der ikke visse vira, der blokerer for adgang til antivirus-sider?
>
> Leif

Det kunne selvfølgelig være en "ironisk" mulighed!

Steen

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-09-09 15:23

Harald Blaatand skrev, Den 26-09-2009 14:57:

> Det kunne selvfølgelig være en "ironisk" mulighed!

Så var det måske en ide, at køre en eller flere online scannere:
http://www.spywarefri.dk/online-scannere/

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-09-09 15:33

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Så var det måske en ide, at køre en eller flere online scannere:
> http://www.spywarefri.dk/online-scannere/

Jeg prøver lige at lade avast fjerne synderne først,den har fundet noget I
hukommelsen der ikke burde være der!¨

Tak

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-09-09 15:47

On Sat, 26 Sep 2009 14:25:23 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Er der ikke visse vira, der blokerer for adgang til antivirus-sider?

Jeg mener faktisk der er nogle af de der falske antivirus programmer
der enten blokerer eller omdirigerer trafik.

Fra : Peter

Dato : 27-09-09 12:20

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvad der sker,jeg kan ikke komme ind på
> antivirus.program.
>
> Mvh
>
> Steen

Fjern filerne i Temporary Internet Files og Cookies.

PeterB

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-09-09 18:46

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fjern filerne i Temporary Internet Files og Cookies.
>
> PeterB

Småkagerne er slettet og jeg er gået igang med Temporary Internet
Files,samtlige filer er skannet med avast og en del uønskede elementer er
slettet, stadig uden det¨ ønskede resultat,tilbage er så at håbe at der
forsvinder flere af de grimme filer ved genstart,,,

Steen

Fra : Peter

Dato : 27-09-09 20:35

> [...]
> slettet, stadig uden det¨ ønskede resultat,tilbage er så at håbe at der
> forsvinder flere af de grimme filer ved genstart,,,

Gå ind på www.superantispyware.com og download free udgaven af
superantispyware. Installer og opdater den. Genstart computeren i fejlsikker
tilstand, kør et scan og fjer alt den finder.

PeterB

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-09-09 21:40

> [...]
> superantispyware. Installer og opdater den. Genstart computeren i
> fejlsikker tilstand, kør et scan og fjer alt den finder.

Tak,det lyder fornuftigt,men samme problem med den side

Steen

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 22:20

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-09-09 22:20

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Du er uhyre vanskelig at råbe op, men jeg prøver stilfærdigt igen:
>
> Tjek din HOSTS fil.
>
> John

Undskyld!
Jeg har kigget på den,men da jeg ikke har set sådan en før ved jeg ikke helt
hvad jeg skal kigge efter!

Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.

Steen

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 22:51

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-09-09 22:51

> Alt forladt.

> Her er hjælp; sådan ser den normalt ud, når den er rask:
> http://www.norton-security-store.com/images/screenshots/hosts-file-content.gif
>
> - og hvis den er 'syg':
> http://www.norton-security-store.com/images/screenshots/hosts-file-content-virus.gif
>
> Eksempel:
>
> 127.0.0.1 www.microsoft.com will block access to the Microsoft website
>
> Mere forklaring:
> http://www.internetinspiration.co.uk/hosts.htm
>
> Håber, det kan lede dig på vej :)
>
> John

Mange tak,det hjalp !
Selvfølgelig kan jeg ikke se sider fra www.norton-security,men
http://www.internetinspiration.co.uk/hosts.htm gav en god forklaring !

Steen

Fra : Peter

Dato : 28-09-09 11:48

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Skulle du være i tvivl om, hvor host filen ligger, kan du finde den på denne
adresse: Windows\system32\Drivers\etc\
Åbn filen i notebook eller wordpad og fjern det du ikke ønsker.

PeterB

Fra : N/A

Dato : 28-09-09 17:51

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-09-09 17:51

> Er det HELE HOSTS filen?
>
> Ellers send hele filens indhold; lad os se dyret :)
>
> John

Nej,det var ikke hele filen.den indeholdt en masse webadresser og "navnet"
CID ,nu er filen slettet og problemet er som før

Fra : N/A

Dato : 28-09-09 23:07

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-09-09 23:07

> Tjek om hosts filen stadig er ren.
>
> Er den ikke det, tyder det på snavs.
>
> Du har jo allerede scannet for virus, så prøv evt disse to gratis
> scannere:
>
> http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html
>
> http://www.snapfiles.com/reviews/malwarebytes-anti-malware/malwarebytes.html
>
> Alternativ, hvis du ikke kan downloade fra ovenstående links:
>
> http://www.filehippo.com/download_superantispyware/
>
> http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/
>
> John

">nu er filen slettet og problemet er som før <" og den er stadig helt
væk,så den hosts fil bliver nok ikke renere !
Jeg skanner igen og igen og finder hele tiden nye småting med avast(efter ny
opstart)
Tak for linkene,de virker fint.

Steen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-09-09 09:28

On Sun, 27 Sep 2009 22:53:08 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Du er uhyre vanskelig at råbe op, men jeg prøver stilfærdigt igen:
>
>Tjek din HOSTS fil.

Jeg har for kort tid siden siddet ved en pc hvor en virus havde lagt en
regel ind i Windows Firewall, så alle dns-opslag (port 53) blev sendt
gennem et program som hed 'webserver.exe'. Og det gjorde lige præcis som
Steen beskriver, gav timeouts når man forsøgte at tilgå antivirus-sider.
Så tjek også lige Windows Firewall efter skumle ting.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-09-09 17:54

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Steen beskriver, gav timeouts når man forsøgte at tilgå antivirus-sider.
> Så tjek også lige Windows Firewall efter skumle ting.

Lyder spændende ,men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal kigge efter og hvor
jeg skal lede

Steen