Det er dejligt at gå i biografen, men...
Fra : Steen

Dato : 26-09-09 10:11

Jeg var en tur i biffen i går, valget var faldet på den danske film Headhunter.
Seancen startede med 25 minutters reklamer (jeg tog tid), efterfulgt af
filmen (som varede omkring 100 minutter).
Udover prisen ved at gå i biografen, mon reklamerne så ikke er med til
at flytte publikummet hjem i stuerne?

Der er ingen tvivl om at oplevelsen er større i biografen, men
bekvemmeligheden vinder ofte - og så har mange efterhånden en lille
hjemmebiograf, men fladskærm, Blu-ray, surround etc.

Fra : Brian

Dato : 26-09-09 19:50

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Udover prisen ved at gå i biografen, mon reklamerne så ikke er med til at
> flytte publikummet hjem i stuerne?

Jow, jeg synes også priserne er noget overskruet. Her i byen giver vi rask
væk 85,- for billetten alene. Dertil kommer lidt drikke/tyggevarer, og man
er hurtigt oppe på 150,-
Derudover skal man, som du også er inde på, se reklamer i 20-25 minutter,
døje med en sidemand der lugter sjovt og sidde og få småkrampe i benene,
pga. den ringe benplads.

Hvad er egentlig grunden til at man ikke har indført digital biograf her i
landet ? Jeg var i biografen i Singapore, hvor billedet er digitalt og
superskarpt - og billetten koster det halve.

/Brian

Fra : Michael 'silver'

Dato : 26-09-09 22:06

Så selv Headhunter i sal 2 i den nye biocity i Randers, og der gav vi 65 kr
for billetten, fik mellem sodavand og popcorn for 35 kr pga. VIP medlemskab
af Biozonen.dk og sad i sæder som havde en kvalitet der var i top og hvor
pladsen til benene var formidabel. Desuden var lærredet og lyden også til et
stort 10 ud af 10 så ikke alle får den oplevelse du havde :).

Mvh
Silver.

Fra : Steen

Dato : 27-09-09 08:55

On 2009-09-26 23:06:04 +0200, "Michael 'silver'"
<dsl469016@vip.cybercity.dk> said:

> [...]
> pladsen til benene var formidabel. Desuden var lærredet og lyden også til et
> stort 10 ud af 10 så ikke alle får den oplevelse du havde :).

Jeg så selv filmen i samme sal, og rammerne er der ikke noget i vejen med.
Oceaner af benplads, lækre sæder - og en lyd ingen hjemmebiograf kan
hamle op med.

Alligevel var det et irritationsmoment med de 25 minutters reklamer.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-09-09 02:22

Steen wrote:
> [...]
> hamle op med.
>
> Alligevel var det et irritationsmoment med de 25 minutters reklamer.

Biografreklamer er dog alligevel væsentligt sjovere, og noget mere
relevante, end TV-reklamer.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-09-09 02:30

"Brian" <nej@tak.du> wrote in

> [...]
> her i landet ? Jeg var i biografen i Singapore, hvor billedet er
> digitalt og superskarpt - og billetten koster det halve.

Altså "snasken" til filmen kan man jo gå i enten en Aldi eller Fakta
butik og købe istedet for det 300% dyrre noget de sælger i biograferne.
Den praksis har jeg altid brugt hvis jeg skulle i biografen.

Digital biografen i Danmark har sin eksistens, Cinemaxx biograferne her i
landet har fået digitalt fremvisnings udstyr.

Den teknik Cinemaxx har valgt er Sony CineAlta 4K der leverer godt
9 millioner pixels og så noget ekstra 3D teknik fra RealD.
Desuden er lærrederne i salene også skiftet ud med høj-reflektions
lærreder, så at Cinemaxx nu officielt er 3D biografer.

--
Henrik Laursen

Fra : KIm2000

Dato : 27-09-09 09:33

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Jow, jeg synes også priserne er noget overskruet. Her i byen giver vi rask
> væk 85,- for billetten alene. Dertil kommer lidt drikke/tyggevarer, og man
> er hurtigt oppe på 150,-

Når man er 6 i familien så er valget mellem en tur i bio til 500 kr. eller
35 foran dvden.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 27-09-09 10:37

Brian wrote:

> [...]
> og man er hurtigt oppe på 150,-
> Derudover skal man, som du også er inde på, se reklamer i 20-25

20-25 minutter? Det har jeg godt nok aldrig oplevet. I den bif jeg
kommer, Empire på nørrebro, er der max 10 minutter inkl. reklamer for
kommende film. Men ja, priserne er godt nok høje, efterhånden.

> /Brian

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Steen

Dato : 27-09-09 15:37

On 2009-09-27 11:36:52 +0200, Rasmus Bertelsen
<rasbert@vip.cybercity.invalid> said:

> 20-25 minutter? Det har jeg godt nok aldrig oplevet. I den bif jeg
> kommer, Empire på nørrebro, er der max 10 minutter inkl. reklamer for
> kommende film. Men ja, priserne er godt nok høje, efterhånden.

Headhunter var sat til at starte 18.30 i BioCity Randers
Da jeg arriverede var den skubbet til 18.40
Derefter var der 25 minutters reklamer - jo, jeg tog tid på det.
Filmen startede 19.05

Fra : Lyrik

Dato : 27-09-09 05:51

On 27 Sep., 10:32, "KIm2000" <kim2...@mail.dk> wrote:

> Når man er 6 i familien så er valget mellem en tur i bio til 500 kr. eller
> 35 foran dvden.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Uha! Ikke noget svært valg. Jeg må indrømme at det også er dejligt med
en kop kaffe mens man ser film. Biografen er den første luksus jeg har
fravalgt som simpelt hen ikke pengene værd.
Hilsen
Jens

Fra : KIm2000

Dato : 27-09-09 13:46

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> en kop kaffe mens man ser film. Biografen er den første luksus jeg har
> fravalgt som simpelt hen ikke pengene værd.

Bioen i Ribe, se det var kvalitet. to dejlige stole, lille bord, kaffe foran
sig og fødderne oppe på en lille skammel. Der var heller ikke plads til mere
end 70-90 mennesker. Det kostede omkring 70 kroner (i 2002), men den besøgte
vi tit. Endda meget tit.

Fra : Steen

Dato : 27-09-09 15:40

On 2009-09-27 13:51:06 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> [...]
> en kop kaffe mens man ser film. Biografen er den første luksus jeg har
> fravalgt som simpelt hen ikke pengene værd.

Jeg skal altså også have kaffe, når jeg ser TV hjemme.
I biffen savner jeg kaffen - bevares, man kan da købe en kop med ind
til en tyver, men jeg sætter nu større pris på min egen kaffe, og
friheden til at ryge når jeg har lyst til det.

Ind imellem går jeg i biffen, når det er større filmproduktioner - men
efterhånden får jeg film på Blu-ray med posten, så returnerer jeg dem
når jeg har set dem.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-09-09 11:42

Rasmus Bertelsen skrev:

> 20-25 minutter? Det har jeg godt nok aldrig oplevet. I den bif jeg
> kommer, Empire på nørrebro, er der max 10 minutter inkl. reklamer
> for kommende film. Men ja, priserne er godt nok høje, efterhånden.

Jeg mener, jeg har oplevet over 15 minutter i Empire.

Vi er jo vant til biografreklamer i Danmark, men vi er ikke vant til,
at de varer så længe. Kan de ikke bare sætte reklamepriserne i vejret
i stedet?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-09-09 11:32

Rasmus Bertelsen wrote:
> 20-25 minutter? Det har jeg godt nok aldrig oplevet. I den bif jeg
> kommer, Empire på nørrebro, er der max 10 minutter inkl. reklamer for
> kommende film. Men ja, priserne er godt nok høje, efterhånden.

Empire er jo også den bedste biograf i København :)

Grunden til at jeg foretrækker at se film i biografen er dels at vi
har et lille lortefjernsyn af den gammeldaws slags, og dels at jeg
er meget bedre til at koncentere mig om filmen når jeg sidder i en
biograf end når jeg sidder derhjemme..

// Hans