Andet multimedie
bentjuul 3670
Foto til vector
Fra : Mogens

Dato : 25-07-09 10:44

Jeg har et foto af en blomsterbuket som kun er et lille udsnit. Kan det
lade sig gøre ved evt. konvetering til vector så det kan forstørres
uden tab af kvalitet?

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Rado

Dato : 26-07-09 18:04

On Sat, 25 Jul 2009 11:43:50 +0200, Mogens <mohen@SLETc.dk> wrote:

>Jeg har et foto af en blomsterbuket som kun er et lille udsnit. Kan det
>lade sig gøre ved evt. konvetering til vector så det kan forstørres
>uden tab af kvalitet?

Kvaliteten er vektorbilledet kan svinge en hel del, afhængig af
billedets opbygning og hvilken converter man bruger.

Du kan evt. uploade billedet her, så skal jeg kigge på det.

http://miscfiles.net/upload/submit.php

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Mogens

Dato : 26-07-09 19:53

Rado har bragt dette til os:

> Kvaliteten er vektorbilledet kan svinge en hel del, afhængig af
> billedets opbygning og hvilken converter man bruger.
>
> Du kan evt. uploade billedet her, så skal jeg kigge på det.
>
> http://miscfiles.net/upload/submit.php

Tak for tilbudet Rado. Har lagt billedet op Brudebuket2

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Rado

Dato : 27-07-09 16:13

On Sun, 26 Jul 2009 20:52:49 +0200, Mogens <mohen@SLETc.dk> wrote:

>Tak for tilbudet Rado. Har lagt billedet op Brudebuket2

OK. Det er godtnok ikke et billede der er specielt velegnet til
vektorisering. Det skal helst være noget med klare, skarpt definerede
områder og ikke for mange nuancerede detaljer og farveovergange eller
for meget "støj". Og så skal billedkvaliteten være rimeligt god.

Du kan se resultatet her - til venstre en optimeret udgave af
originalen, til højre en vektoriseret udgave af det optimerede
billedet til venstre. Hvad man synes er bedst er nok smag og behag,
men jeg foretrækker nu den til venstre.

Til sammenligning er der nedenunder et billede af en type der er
velegnet til vektorisering. Det kan måske give en ide om hvad der skal
til for at få et godt resultat.

http://miscfiles.net/temp/vk/

Fra : Mogens

Dato : 28-07-09 08:46

Følgende er skrevet af Rado:

> [...]
>
> Til sammenligning er der nedenunder et billede af en type der er
> velegnet til vektorisering. Det kan måske give en ide om hvad der skal

Tak for dit forsøg. Jeg kan godt se der er ikke meget at hente i det
billede, så det må accepteres som det er.

Mogens
mohen@SLETc.dk