Andet multimedie
bentjuul 3670
Gøre en PDF søgbar
Fra : Mogens

Dato : 07-10-09 18:51

Ved ikke om dette er det rette forum, men prøver:

Når man indscanner et document lander det hele som en stor gang grafik i
en pdf-fil. Spørgsmålet er hvilket (gratis) værktøj kan jeg bruge til at
få OCR-behandlet teksten, og gjort pdf'en searchable?

Har Goglet lidt på det, og såvidt jeg kan se er Nuances "PDF Coverter 6"
en mulighed (30 days free trial). Men inden jeg kaster mig ud idet vil
jeg lige høre ekspertene her, herunder om der evt. er andre bud som evt.
tillader batch behandling af et større antal pdf'er?

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-10-09 20:21

Mogens skrev:
> Når man indscanner et document lander det hele som en stor gang grafik i
> en pdf-fil. Spørgsmålet er hvilket (gratis) værktøj kan jeg bruge til at
> få OCR-behandlet teksten, og gjort pdf'en searchable?

Prøv evt. denne gratis online konverter (første 20 sider - hver måned).
Upload dit grafikbillede og få konverteret det til tekst.

http://www.ocrterminal.com/

PS. Understøtter desværre ikke æøå - endnu...

Lars

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-10-09 20:29

In article <4accd505$0$283$14726298@news.sunsite.dk>, Mogens <no@mail.com> wrote:

> [...]
> jeg lige høre ekspertene her, herunder om der evt. er andre bud som evt.
> tillader batch behandling af et større antal pdf'er?

Det kan du gøre med Acrobat. Der er en video her der viser, hvordan:

In this episode special guest Timothy Plumer, Jr. takes us through how to batch process
OCRing several images at once.

http://cspodcast.libsyn.com/index.php?post_id=360979#

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Rado

Dato : 08-10-09 06:13

On Wed, 07 Oct 2009 19:51:00 +0200, Mogens <no@mail.com> wrote:

>Har Goglet lidt på det, og såvidt jeg kan se er Nuances "PDF Coverter 6"
>en mulighed (30 days free trial).

Hvis du til bruge trial udgaven til formålet så vær opmærksom på at
der bliver lavet et stort flot vandmærke på alle PDF filer der bliver
produceret. Du er nødt til at købe programmet for at slippe for det.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915