Andet multimedie
bentjuul 3670
Fejl ved exportering til TIFF fra Acrobat
Fra : PA

Dato : 07-10-09 17:55

Hej

Jeg har en irriterende fejl i Acrobat 8. Jeg har nogle A3 indscanninger i
1200dpi jeg gerne vil exportere til Photoshop.
Når jeg vælger Export -> Image -> Tiff laver acrobat en fejlmeddelelse: "The
image os to wide too output..."

Hvad kan det være og hvorfor gør den det? den foreslår jeg skal beskære det
eller ændre i opløsningen, og begge dele er ikke muligt.

vh. Peter

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-10-09 20:33

In article <4accc7d2$0$292$14726298@news.sunsite.dk>, "PA" <noname@noname.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad kan det være og hvorfor gør den det? den foreslår jeg skal beskære det
> eller ændre i opløsningen, og begge dele er ikke muligt.

Kan det være papirstørrelsen i Page setup i Acrobat, der er mindre end A3. Jeg kan ikke
huske om det har noget at sige, men måske?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : PA

Dato : 07-10-09 21:12

Kurt Brixen wrote:

> Kan det være papirstørrelsen i Page setup i Acrobat, der er mindre
> end A3. Jeg kan ikke huske om det har noget at sige, men måske?

Næ, hvis jeg sætter opløsningen ned til fx. 300dpi så virker det. Men det
går bare ikke.

Til gengæld kan jeg extracte siden til en enkelt pdf og så åbne den i
photoshop. Resultatet er det samme, men det er bare bøvlet hvis jeg har en
PDF på 100 sider og 20 af dem skal extractes manuelt for at lave det
nummer.....
Fatter ikke hvorfor der skulle være lavet en begrænsning der.

Peter