Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til skitser
Fra : michael

Dato : 23-09-09 04:01

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle øvelsesskitser a la disse her til
brug for en samling øvelser, som vores trænere kan få:
http://innebandy.landslaget.nu/uploads/pics/bollbehandling-pass-skott.gif
http://innebandy.landslaget.nu/uploads/pics/bollbehandling-pass-skott2.gif

Hvilket program kan man nemmest bruge?

Jeg har rodet lidt med Publisher og testet Coreldraw, men det helt store
problem er de zig-zag'ede linjer. Det har jeg ikke fundet en løsning på.
Så hvis en eller anden kunne give et tip om et grafikprogram, der kan
hjælpe med at gøre den slags nemt, så vil jeg blive rigtig glad.

/michael

Fra : C. Nielsen

Dato : 26-09-09 17:16

"michael" <no@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle øvelsesskitser a la disse her til
> brug for en samling øvelser, som vores trænere kan få:

Du kan bruge et program der kan definere pensler. Du definere så en pensel
som en zig-zag streg, sådan at du når du tegner med denne pensel, tegner du
i zig-zag med det samme.

Adobe Photoshop og Corel painter kan det. Sikkert også andre programmer, men
det er det du skal lede efter.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

http://gekkographic.dk/

Fra : VolvoSnak.dk

Dato : 30-09-09 16:56

> [...]
> Så hvis en eller anden kunne give et tip om et grafikprogram, der kan
> hjælpe med at gøre den slags nemt, så vil jeg blive rigtig glad.

Du skal bruge et Vektor tegneprogram, Umiddelbart ville en SVG editor være
velegnet, men de specielle streg typer understøttes vistnok ikke i SVG, Men
sidste version af CorelDraw har "Enhanced line style" og din streg skal være
en spline.
http://www.maa.org/editorial/mathgames/mathgames_08_01_05.html

Hvis CorelDraw ikke kan så skal du måske bruge et CAD program men det er i

Mvh Peter A. Jensen