Andet multimedie
bentjuul 3670
PS7 spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-09 04:36

Jeg har åbenbart været væk fra PhotoShop lidt for længe, for nu kan jeg
pludselig ikke huske hvordan man gør følgende:

Hvordan laver man en firkant med 1 px stroke ovenpå et billede, hvis man
bruger Marquee Tool og vil have fx firkanten drejet 45 grader?
Jeg plejer at bruge CTRL+T men baggrunden "kører med rundt" når jeg bruger
CTRL+T.

Håber I forstår, og kan hjælpe.

Mvh Jørgen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-09-09 16:00

"Jørgen F." <ingen mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> bruger Marquee Tool og vil have fx firkanten drejet 45 grader?
> Jeg plejer at bruge CTRL+T men baggrunden "kører med rundt" når jeg bruger

Det lyder som om din firkant ikke ligger i et lag for sig?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-09 19:50

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Det lyder som om din firkant ikke ligger i et lag for sig?

Selvom den ligger i et lag for sig, så kan jeg stadig ikke gøre det. Hvilket
af de to lag skal være aktivt?

Fra : Pico

Dato : 14-09-09 22:28

Jørgen F. wrote:

> Selvom den ligger i et lag for sig, så kan jeg stadig ikke gøre det.
> Hvilket af de to lag skal være aktivt?

Jeg ved ikke hvad du gør forkert, men hos mig trækker jeg bare en firkant i
baggrundslaget, taster Ctrl+T og den runde pil kommer frem så jeg kan dreje
kassen
Det er så i CS4 men jeg mener det altid har været sådan.
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-09 23:00

Pico wrote:
> [...]
> så jeg kan dreje kassen
> Det er så i CS4 men jeg mener det altid har været sådan.

Ja sådan har jeg også altid gjort, men forleden dag kunne jeg ikke gøre
sådan. Måske er det en indstilling der er blevet ændret.. jeg kan ikke lige
gennemskue det. Ellers må jeg reinstallere.