Andet multimedie
bentjuul 3670
Redigere flere billeder på een gang
Fra : Joeb

Dato : 06-09-09 14:46

Hej der.
Findes der et program, der kan redigere 650 biller på een gang?
Jeg vil gerne have ændret opløsning på alle billederne.

Mvh. JL

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-09-09 15:27

In article <4aa3c00b$0$287$14726298@news.sunsite.dk>, "Joeb" <Joeb@hot.dk> wrote:

> Hej der.
> Findes der et program, der kan redigere 650 biller på een gang?
> Jeg vil gerne have ændret opløsning på alle billederne.

irfanview kan - men ikke på én gang. Men batch processing.

irfanview.com

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Joeb

Dato : 06-09-09 16:08

"Kurt Brixen" <kbrixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> irfanview kan - men ikke på én gang. Men batch processing.
>
> irfanview.com
>
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Brixen

Takker for hjælpen.

Jeg har installeret programmet, men er ikke helt sikker på jeg ved hvad du
mener??
Jeg kan ændre billederne enkeltvis, men det kan jeg også i Microsoft Picture
Manager.

Mvh. JL

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-09-09 17:50

Joeb skrev:

> Jeg har installeret programmet, men er ikke helt sikker på jeg ved hvad
> du mener??
> Jeg kan ændre billederne enkeltvis, men det kan jeg også i Microsoft
> Picture Manager.

Tryk B på tastaturet. (Eller File -> Batch Conversion/Rename).

Her kan du gøre det samme ved en gruppe filer, beskære, ændre opløsning,
navngive etc. Utroligt nyttigt lille program.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Joeb

Dato : 09-09-09 16:17

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Her kan du gøre det samme ved en gruppe filer, beskære, ændre opløsning,
> navngive etc. Utroligt nyttigt lille program.

Så fik tid til at prøve - genialt program
Takker mange gange for hjælpen

JL