Andet multimedie
Posterjet og mærkelige farver ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-09-09 16:30

Jeg har sendt en PDF til print hos min leverandør af storformatprint. Det
printes på en Canon iPF 8000S via Posterjet 8.0 - jeg sendte en PDF (lavet i
InDesign) af ét motiv og et JPG af et andet motiv. Resultatet var vidt
forskelligt - JPG billedet stod fint som det skulle, mens PDFen var
fuldstændig død og kold i farverne - det umiddelbare indtryk var at nogle
have trukket saturation ned på -75 i Photoshop. Samme PDF blev så åbnet i
Photoshop, gemt som JPG og så var farverne fine.

Jeg har efterfølgende lavet lidt testfiler i InDesign, som vi har printet
ud. Jeg har på et testark placeret nogle af de samme billeder, som var på
den oprindelige PDF sammen med nogle helt andre stockfotos med knald på
farverne. Dette print kommer ud med fine farver på alle billederne på
testarket - også de billeder som er døde i den første PDF. PDFerne er lavet
på samme måde, og testarkene er lavet på fire forskellige måder:

1. Eksport - high quality print
2. Eksport - press quality
3. Print gennem Distiller - high quality print
3. Print gennem Distiller - press quality

Ingen af disse havde døde farver. Der har ikke tidligere været problemer med
at levere en PDF, denne blev bare printet, og så stod det fint.

Det hele er printet på samme medie, så det er ikke fordi det er forskellige
typer medier.

Nogen der har et bud på, hvad det kan være?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?