Andet multimedie
bentjuul 3670
Fjerne emner i PDF fil
Fra : Søren

Dato : 07-08-09 20:29

Hej

Jeg har 15-20 fakturarer som PDF fil hvor jeg har brug for at fjerne nogle
linier tekst, af forskellig karakter.
Jeg har Adobe Acrobat Prof til rådighed. Kan denne gøre det eller skal der
andet software til ?

Mvh.
Søren

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-08-09 20:49

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> linier tekst, af forskellig karakter.
> Jeg har Adobe Acrobat Prof til rådighed. Kan denne gøre det eller skal der

Kan du ikke åbne dem i et billedbehandlingsprogram og så rette den til
og gemme den som en jpg evt.?

Har du Photoshop kan du gemme den igen som en pdf.

mvh
Ole-J

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-08-09 20:58

In article <4a7c8091$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> linier tekst, af forskellig karakter.
> Jeg har Adobe Acrobat Prof til rådighed. Kan denne gøre det eller skal der

Acrobat kan gøre det, men på forskellige måder afhængigt af hvordan
fontene er inkluderet i pdf'en.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Søren

Dato : 07-08-09 21:05

> Acrobat kan gøre det, men på forskellige måder afhængigt af hvordan
> fontene er inkluderet i pdf'en.
>
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Brixen

Fontene er inkluderet i PDF'en. Men teksten står i 12 forskellige
tekstboxe.Så det tager lidt tid at fange med Touchup tekst tool. Jeg har
15-20 af disse filer hver dag, så jeg skal helst finde en smart måd at løse
det på.

Hvis jeg ligger en tom tekstbox henover mine linier tekst og gemmer PDF
filen, er tekst væk. Men den er kun skjult, så hvis modtageren sletter
tekstboxen, kommer teksten igen. Den skal helst slettes helt.

Mvh.
Søren

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-08-09 08:31

In article <4a7c88d6$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> 15-20 af disse filer hver dag, så jeg skal helst finde en smart måd at løse

Tekst kan også fjernes med Touchup object tool, men de forskellige
tekstbokse hænger sammen, nogle gange ret uhensigtsmæssigt.

Du kan også prøve med Pitstop, som er en udvidelse til Acrobat. Det
tillader at flere ting er mulige med Acrobat.
http://www.enfocus.com/product.php?id=855
Men det er ikke nødvendigt, hvis du kan fjerne teksten uden brug af
Pitstop.

Det tekst som skal væk, er det noget, der står hist og her, eller kan
det klippes væk i ét hug?

> Hvis jeg ligger en tom tekstbox henover mine linier tekst og gemmer PDF
> filen, er tekst væk. Men den er kun skjult, så hvis modtageren sletter
> tekstboxen, kommer teksten igen. Den skal helst slettes helt.

Det kan undgås ved at sikre filen, så ændringer er forbudt.

Jeg kan ikke lige huske om usynlig tekst forsvinder, hvis man optimerer
pdf'en bagefter. Det kan du prøve.

Hvis det, der skal fjernes, står på samme sted i alle pdf'er ville jeg
gøre det ved at hente pdf'en ind i et Indesign-dokument, hvor der er
hvide felter til at dække teksten, og så eksportere til en ny pdf. Og om
nødvendigt forbyde ændringer.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Max

Dato : 08-08-09 08:39

Hej Søren

> Hvis jeg ligger en tom tekstbox henover mine linier tekst og gemmer
> PDF filen, er tekst væk. Men den er kun skjult, så hvis modtageren
> sletter tekstboxen, kommer teksten igen. Den skal helst slettes helt.

Afhængig af hvad du skal bruge slutresultatet til, ja så kan du jo
via et program som SnagIt printe en PDF fil til et billede, redigere
billedet og printe til PDF igen, det hele kan foregå i en arbejdsgang.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 08-08-09 18:21

On Fri, 7 Aug 2009 22:04:39 +0200, "Søren" <Fjern_Dette
_srl@get2net.dk> wrote:

>Hvis jeg ligger en tom tekstbox henover mine linier tekst og gemmer PDF
>filen, er tekst væk. Men den er kun skjult, så hvis modtageren sletter
>tekstboxen, kommer teksten igen. Den skal helst slettes helt.

PDF Creator Enterprise har redaction, med den kan du fjerne alt uden
at efterlade spor.

Redaction of Text from PDF Files
Redaction of Image Zones from PDF Files
Redaction Text Properties including Color, Redaction Codes and Custom
Overlay Text

Du markerer bare de områder du vil fjerne med musen, når alt i
dokumentet er markeret vælger du "Apply Redaction", så tager den det
hele i een omgang. Tilbage bliver der et blankt felt af valgfri farve
på de markerede steder.

Du kan også søge på tekststrenge, og lave en redaction på alt i
dokumentet der matcher strengen:

http://miscfiles.net/temp/0001/pdfcredact

Jeg vil dog anbefale lige at lave en ekstra søgning efter redaction er
udført, for der kan i enkelte tilfælde være en match den ikke kan
fjerne, heller ikke manuelt. Hvorfor ved jeg ikke, måske på grund af
fejl i dokumentet. Men den vil så blive fanget af søgningen anden
gang, så man ved det.

http://nuance.com/imaging/pdfconverter/pdfconverter-enterprise.asp

Version 6 er iøvrigt lige udkommet for få dage siden, det er 5eren jeg
har brugt her.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Bjørn

Dato : 10-08-09 15:11

Metoden med at lave lag som dækker det du ønsker rettet fungerer fint.
Du skal printe pdf'en til pdf-fil en gang til når du har lavet
rettelserne. Så forsvinder lagene hvis du da ellers sætter dem til print
begge to.

Kh
Bjørn

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-08-09 16:56

"Kurt Brixen" <kbrixen@invalid.invalid> wrote in message

> Acrobat kan gøre det, men på forskellige måder afhængigt af hvordan
> fontene er inkluderet i pdf'en.

Hej.

Undskyld jeg blander mig. hvordan ser man hvordan fontene er inkluderet i
filen? Er bare nysgerrig

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-08-09 21:32

In article <4a90150d$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

> "Kurt Brixen" <kbrixen@invalid.invalid> wrote in message

> Hej.
>
> Undskyld jeg blander mig. hvordan ser man hvordan fontene er inkluderet i
> filen? Er bare nysgerrig

Det ser man i File properties (Æble-D) eller vist nok (Ctrl-D) i Windows / Fanebladet
Fonts / Hvis der står "Embedded subset" kan man ikke rette i teksten, da hele fonten ikke
er inkluderet. Det kan man så komme udenom med Pitstop, da den lader os rette i pdf'en,
hvis vi svarer på tro og love at vi har købt fonten.
Det er Apple og Microsoft der har forbudt Adobe at inkludere en funktion til at rette i
teksten til en font der er "Embedded subset".

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-08-09 16:24

> [...]
> til at rette i
> teksten til en font der er "Embedded subset".

Hej Kurt.

Ok, tak for svar.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-08-09 21:16

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Jeg har Adobe Acrobat Prof til rådighed. Kan denne gøre det eller skal der
> andet software til ?

Hov - jeg så ikke at du havde Acrobat.
Du har vel ikke Illustrator også?

Så kan du åbne dem der og fjerne det du vil, og så gemme som pdf igen.

mvh
Ole-J

Fra : Søren

Dato : 09-08-09 14:35

> Hov - jeg så ikke at du havde Acrobat.
> Du har vel ikke Illustrator også?
>
> Så kan du åbne dem der og fjerne det du vil, og så gemme som pdf igen.
>

> mvh
> Ole-J

Tak for alle jeres gode råd - jeg kigger på alle mulighederne.

Søren