Start af Scootere
Fra : Jesper S Jensen

Dato : 09-10-09 13:09

Hej

Jeg er ejer af 2 Scootere En PGO Hot og PGO Jeg har ikke kørt på dem i ca.
1½ år Og skal have dem startet Hvad gør jeg for at få dem startet ? Har
prøvet med Kigstarteren og nøgle men de regere ikke Jeg har en starter til
bilen Kan jeg bruge den ?

Hilsen Jesper

Fra : scootergrisen

Dato : 09-10-09 08:57

> [...]
> prøvet med Kigstarteren og nøgle men de regere ikke Jeg har en starter til

Batterierne er nok færdige hvis de har stået afladt i så lang tid så
du skal nok ud og købe nye batterier til dem og husk at oplad dem fra
ny af.
Jeg ved ikke hvordan sådan en starter virker men den giver vel bare
strøm på man kan bruge el starteren selvom batteriet er fladt. Du
kunne vel godt bruge den bil-starter men du kan sikkert også nøjes med
kickstarteren.

Det vist noget med at gammel benzin kan have sat sig i bunden af
karburatoren, måske i dyserne så du kan muligvis købe noget
karburatorrens og rense den, du skal ihvertfald have det gamle benzin
ud hvis der er noget og fylde noget frisk benzin i tanken. Olien kan
sikkert også blive forgammel så hvis jeg var dig ville jeg også tømme
olie tanken og fylde noget frisk olie på.

Du kan vel godt få motoren til at dreje rundt ikke ? altså når du
træder på kickstarteren kan du så få stemplet til at køre op og ned i
cylinderen eller sidder der fast ?

Men start med nye batterier ihvertfald.

Fra : Jesper S Jensen

Dato : 09-10-09 18:10

Hej"scootergrisen"

Tak skal du have for Tibet Jeg gør det som du siger også lige for købt nogle
nye Batterier til dem

Hilsen Jesper